Mata filtracyjna zamiast filtra? [126p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, chciałbym wiedzieć czy zastosowanie maty filtracyjnej stosowanej w przemyśle może zastąpić filtr powietrza. Jak ktoś potrafi mi pomóc prosze o odpowiedź na pytania:

1. Gdzie ją umieścić ? (wloty samochodu, czy w miejscu filtra naciągnąć?)
2. Czym najlepiej uszczelnić silnik aby jakiś syf mi nie zniszczył głowicy jeśli mata filtracyjna będzie w wlotach powietrza.
3. Jakie byłoby najmocniejsze rozwiązanie (domyślnie stawiam na wloty nad wentylatorem). Mam taki stożek doprowadzający powietrze (nie filtr) o średnicy 100mm który przechodzi w średnice 72mm i chce na max wykorzystać pover z wentylatora.

Mile widziane wszystkie porady i uwagi. Pozdrawiam.
  
 
w RC mają takie "maty" (chyba o flizelinę chodzi??) na wlotach, więc tym bym się kierował.... to i tak stawia małe opory powietrzu, więc nie sądzę, żeby miało jakiś wpływ na opory pracy wentylatora.
  
 
Witka no cosik podobne. Tylko to jest taka mata filtracyjna stosowana w wentylacji. Mata nasączona jakimś środkiem przechwytującym pyłki najdrobniejsze. Czy samo zastosowanie w boczkach maty uchroni mój silnik zwłaszcza gaźnik i głowice przed zniszczeniem. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
  
 
Nie wiem czy taka mata to dobry pomysł, może to śmieszne ale jak ktoś robi remont co 120 kilometrów na torze to tak jakby może sobie "pozwolić" na taką mate, może dać więcej powietrza kosztem wpuszczenia troche brudu.Wątpie aby taka mata dobrze filtrowała u kogoś kto będzie robił większe przebiegi