Komp i parownik gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
padl mi komputer od gazu i w warsztacie założyli mi sam przełącznik bez kompa i zaczęłą mi palić duuuużżżo gazu mam silnik 2,5 i mały parkowanik (gazownik mówił że do wymiany bo już nie ma praktycznie regulacji) -- mam w związku z tym pytanie czy jeśli założe komputer i większy parownik to bedzie jakaś poprawa tzn czy bedzie mniej paliła i jakiej firmy to wszystko założyć instalka jest od 98 roku i ma już troszkę przejechane
  
 
siemka nie rób tego błędu bo to nic nie daje ja mam w swej omesi 2.0 i bez kompa tylko parownik i centralka sterująca i jest wszystko OK a komputer po pierwsze to duży wydatek a po drugie po pewnym czasie się pieprzyć zaczyna, gadałem z niejednym gazownikiem i wszyscy mi to odradzali a wszyscy wiemy że i m mniej elektroniki tym lepiej a tak trzeba wciąż coś regulować ustawiać itp. dwa tygodnie temu wymieniłem parownik i jest git
  
 
no nie wiem, 2.5 bez komputerowego sterowania mieszanki, jakos mi sie nie widzi. wedlug mnie bez kompa sie nie obejdzie, a ze tobie to jeszcze jezdzi sweetboy to sie dziwie.
  
 
Ja u siebie miałem gazownie z kompem i cały czas były jakieś problemy:a to falowała na obrotach,potrafiła sobie szczelić od czasu do czasu,a ze spalaniem to było różnie.Zdjąłem to elektroniczne gówienko i wszystkie problemy znikneły.Jeżeli chodzi o instalacje to polecam LANDI,LANDI RENZO i LOVATO,są to inastalacje najlepiej nadające sie do OPLI.Chociarz ja osobiście wybrałbym teraz LANDI.Miałem we wcześniej Omie C20NE instalacje LANDI i chodziła jak burza,teraz mam instalacje LOVATO(w takim samym silniku),tylko że z centralką LANDI i jest nieco gorzej(chociarz i tak mam ustawiny gaz, tak że chodzi lepiej niż na benzynce i lepiej sie na obroty wkręca)
  
 
dzieki za rady mam jeszcze jedno pytanko czy warto zakladać parownik większy tzn SUPER teraz mam standardowy mały i czy dużo wiecej może palić
  
 
Na pewno będzie więcej paliła,ale za to będzie żwawsza ,wiadomo coś za coś
  
 
żwawa jest na tym małym parowniku ale gaśnie przy zatrzymaniu na światłach czy na dużym to się zmieni
  
 
to zalezy dlaczego gasi
czy dlatego ze zalewa czy za bardzo odcina gaz
w instalkach bez kompa ustawienie poprawnego skladu mieszanki w calym zakresie obrotow i obciazenia jest zadkoscia
najczesciej gaziaze ustawiaja tylko do biegu jalowego i 2,5 tys obrotow
a co dzieje sie pomiedzy -tego nikt nie wie
to znaczy ze moga byc momety (obroty) w ktorych silnik pracuje na ubogiej mieszance lub na zbyt bogatej
jesli uboga niszczysz silnik i to ostro
jesli bogata leci katalizator
a falowanie obrotow na jalowym wynika z tego ze komputer reguluje sklad mieszanki na podstawie spalin i wystepuje opoznienie w reakcji na ustawienia
na dodatek kom samachodu ma utrudniona regulacje obrotow wyprzedzeniem zaplonu i kanalem obejsciowym bo mu sie zmienia sklad mieszanki
ale to kwestia regulacji dobrania odpowiednich parametrow nowe kompy gazowe maj duze mozliwosci regulacji
  
 
a wię trzeba będzie zainwestować w komputer go gazu -- kupiłem omkę z gazem i w parowniku jest jeden patent na połączeniu membran z cewką końcówka podłączona do membran jest zagięta od jakiegoś czasu i nie gaśnie ale zaczęła więcej palić -- mam jeszcze jedno pytanko jeśli założe parownik SUPER (duży) i komp to spalanie również będzie wysokie czy po prostu kupić mały parownik z kompem i się nie zagłębiać w szczegóły co radzicie
  
 
mysle ze lepiej miec wiekszy parownik bo komp i tak wyreguluje poprawny sklad mieszanki silnikiem krokowym od gazu
a napewno nie bedziesz mial objawu ubozenia mieszanki brzy duzym zapotrzebowaniu silnika na gaz
jesli masz i tak kupic parownik kup conajmniej taki jaki jest polecanydla twojej pojemnosci
  
 
dzieki za rozświetlenie sytuacji zrobie tak jak poradziłęś -- a gazownik mówił zę powyżej 2l silnika montuje się SUPER a powyżej 3l Turbo ale to jest teoria zobaczymy w praktyce dzieki jeszcze raz
  
 
mam jeszcze jedno pytanko czy komp do gazu w 2,5 musi być skomplikowany czy wystarczy prościzna (której generacji najlepiej kupić
  
 
parownik jest dobierany nie tylko do pojemności ale i do mocy silnika i na to trzeba zwrócić uwagę, aby ci ktoś nie wcisnoł parownika do omegi o mniejszej mocy bo wtedy ten nie będzie dawał rady przy dużym obciążeniu i bez kompa, który mógłby w tym przypadku przełączyć na benzynkę, będzie zubożona mieszanka więc z dwojga złego lepiej za duży parownik (droższy), a co do kompa jeżeli masz wprawę w jeździe z gazem i masz dobrego mechanika który tą instalkę potrafi dobrze wyregulować to można zaryzykować prosty komp, w innym przypadku grożą wytrzały i wszystkie konsekwencje z tym związane