MotoNews.pl
  

BIOPALIWA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat ogólny- moze pogadamy, wymienimy sie doświadczeniami- CZY SĄ JUŻ PIERWSKI KTORZY ZATANKOWALI TO ...??Czy macie obawy... Co z gwarancjami??!!!
  
 
Obawy mają chyba i bioentuzjaści i normalni użytkownicy, czyli reszta. A zatankować nie ma gdzie, przynajmniej tych nowych. Stare biopaliwa tankujemy non stop, tylko nie w tych biohazardowych proporcjach.

- - - - - -

A tu jest najnowszy artykuł w tym temacie, a temat rzeka.

Lać trzeba, a nie wolno

Od początku stycznia obowiązuje ustawa o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych. Na razie jednak przepisy tej ustawy pozostają na papierze, ponieważ rząd nie ogłosił rozporządzeń wykonawczych. Wiceminister rolnictwa Daria Oleszczuk powiedziała w wywiadzie udzielonym „Gazecie Wyborczej”, że projekty czterech rozporządzeń rządu i ministerstwa rolnictwa powinny być przyjęte przez rząd 13 stycznia. Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, ministerstwo gospodarki musi porazić sobie m.in. z określeniem wymogów jakościowych dla biokomponentów i biopaliw, a także ustalić metodę badania jakości tych substancji.

Większość producentów samochodów obawia się stosowania w ich pojazdach paliwa zawierającego ponad 5% biokomponentów. „Stosowanie biopaliw nie jest dopuszczone w samochodach marki Opel i będzie skutkowało utratą gwarancji na silnik, układ zasilania oraz układ wydechowy,” powiedział Robert Skup z GM Poland. Andrzej Czajkowski z Renault uważa, że stosowanie biopaliw znacznie zmniejszy trwałość silników. Według niego Renault nie ograniczy gwarancji, ale zamierza wprowadzić częstsze wymiany filtrów i olejów w przypadku stosowania przez użytkownika pojazdu takiego paliwa. Będzie to stanowić dodatkowe obciążenie finansowe dla kierowców i zwiększy koszty eksploatacji aut. „W naszych samochodach – Fiat, Alfa Romeo i Lancia – dopuszczamy stosowanie paliwa zawierającego maksymalnie 5% biokomponentów,” powiedział Bogusław Cieślar, rzecznik Fiat Auto Poland. Dodał, że klienci będą mieli pełną gwarancję, jeśli stosować będą paliwo o takiej właśnie zawartości biokomponentów.



[ wiadomość edytowana przez: jackal dnia 2004-01-06 17:15:27 ]
  
 
a toyoty
  
 
Gdzieś kiedyś czytałem, że Toyota również ma znieść gwarancję na silnik, inaczej mówiąc nie będzie bezpłatnie naprawiać uszkodzonych silników. Nie mogę teraz tego znaleźć, tyfusik
  
 
paranoja
to wszystko jest chore
  
 
1) z godnie z nową ustawą na żadnej stacji obecnie nie powinno być bio paliwa bo zeby je produkować trzeba mieć zgode ministra rolnictwa a o taką zgode mozna wystepować od 01-01-2004
2) nie weszły w zycie przepisy wykonawcze do powyższej ustawy
3) ustawa jest w terybunale wiec nie wiadomo co z nią bedzie
4) Ustawa pozbawi nas gwarancji na silnik nie zależnie od tego czy wlejesz poniżej czy powyżej 5% bo nie udowodnisz tego ze uszkodzenie nie nastąpiło wcześniej kiedy mogłeś jeżdzić na tym paliwie.
5) do tej pory bio dodatków dolewała Rafinerja Gdańska
6) nie ma przepisów mówiących o tym jaki skład powinien mieć dolewany dio dodatek
Wiec narazie bio nam nie grozi, a potem sie zobaczy co bedzie i czy wszystkie stacje zdecydują sie sprzedawanie paliw z bio komponentami.
Co do szkodliwości to nie ma zadnych watpiwości, paliwa z bio dodatkiem w takiej ilości są szkodliwe dla silników i to nie zależnie czy nowych czy starszych silnikach, w jednych uszkodzi układ wtryskowy w drugich bedzie prowadził do korozji komory spalania i przewodów paliwowych. Nikt również nie sprawdził ajak bedzie zachowywało sie to paliwo w naszych warunkach klimatycznych, przypominam ze alkochole dolewane pochłaniają wilgoć z powietrza. Wiekszość firm i krajów wycofała sie z tak dużej ilości bio dodatków po przeprowadzonych testach, do tego nikt nie pisze o tym ze bio dodatki w paliwie zwiekszają toksyczność spalin, dla tego UE ograniczyła procentowy udział tych paliw.

Najsmutniejszą informacją jest to ze znacznie bardziej szkodliwe bedą te paliwa dla silników diesla.

Nurtuje mnie tylko pytanie co bedzie jeżeli okaże sie bio paliwo z domieszką poniżej 5% doprowadzi do uszkodzenia silnika kto zapłaci za remont i jak udowodnić że zalewane było tylko to paliwo ?
No i jak zmusić ludzi jeżdzących przez polske, a w szczegulności TIR -y do zalewania tego paliwa jezeli wiadomo jaki skutek mogą mieć dla tych silników, i jak bedą na to patrzyli właściciele dużych zagranicznych firm przewozowych ?

Może beda jeżdzić na około omijając Polske, ma to tylko jeden plus mniej rozjeżdzone drogi, ale nie o to chyba chodziło.
  
 
Cytat:
2004-01-07 12:24:28, Iceman pisze:
4) Ustawa pozbawi nas gwarancji na silnik nie zależnie od tego czy wlejesz poniżej czy powyżej 5% bo nie udowodnisz tego ze uszkodzenie nie nastąpiło wcześniej kiedy mogłeś jeżdzić na tym paliwie.



Eeee, no chyba tak źle to nie będzie. Chyba można sprawdzic w wyniku czego nastąpiło uszkodzenie - paliwa czy czego innego. Po za tym jak firmie zależy na swojej marce to nie będzie takich chec robic. No a w ogóle Toyota sie nie psuje i basta

Cytat:
5) do tej pory bio dodatków dolewała Rafinerja Gdańska




Nie tylko. wszyscy cos tam dolewaja, tylko Rafineria najwiecej.
  
 
Cytat:
2004-01-07 13:20:16, pankuba pisze:
Cytat:
2004-01-07 12:24:28, Iceman pisze:
4) Ustawa pozbawi nas gwarancji na silnik nie zależnie od tego czy wlejesz poniżej czy powyżej 5% bo nie udowodnisz tego ze uszkodzenie nie nastąpiło wcześniej kiedy mogłeś jeżdzić na tym paliwie.



Eeee, no chyba tak źle to nie będzie. Chyba można sprawdzic w wyniku czego nastąpiło uszkodzenie - paliwa czy czego innego. Po za tym jak firmie zależy na swojej marce to nie będzie takich chec robic. No a w ogóle Toyota sie nie psuje i basta


Jeżeli dojdzie do uszkodzenia silnika w wyniku stosowania nieodpowiedniego paliwa to nie udowodnisz firmie ze lałeś tylko paliwo poniżej 5% a poza tym nie bedziez miał zadnej pewności ze w wtym dystrybutorze faktycznie plyneło paliwo poniżej 5% i nie zawierało innych " rodzimych dodatków" i o to mi chodziło.
Czy firma bedzie robiła trudności napewno bedzie robiła, ponieważ nie wpłynie to na ogólny wizerunek firmy, bo firma juz oficjalnie podała ze silnik tego nie wytrzyma.

Pozostaje nadzieja ze ustawa nie wejdzie.
  
 
Ale teraz też nie honorowali napraw gwarancyjnych jak znaleźli jakiś syf w silniku i baku. Najgorzej, że jeśli wejdzie ustawa, to syf będzie jedynym wskazanym paliwem w kraju. Oby nie.
  
 
Cytat:
2004-01-07 13:32:51, Iceman pisze:
Czy firma bedzie robiła trudności napewno bedzie robiła, ponieważ nie wpłynie to na ogólny wizerunek firmy, bo firma juz oficjalnie podała ze silnik tego nie wytrzyma.




Byś przynajmniej ludzi nie załamywał Można gdzieś dostać jakis tester paliwa. Słyszałem, że w niektórych autkach Chamerykańskich i b.drogich są takie testery że w razie złego paliwa zapala się kontrolka "smoła".
  
 
przeraża mnie to...
nic nie można zrobić??? jakąś pikietę czy coś???
do cholery to nie podobne, żeby caly naród w bola robić. ja rozumiem, że rząd nie ułatwia swoim obywatelom (bo i po co?) ale niech chociaż nie utrudnia.
szlak mnie trafia - i tak ciężko się czegoś "dorobić" w tym kraju - jak już się dorobisz to i tak ci to zepsują bydlaki...

uff.... sorki - może trochę nie na temat ale szlak mnie trafia
  
 
Cytat:
2004-01-07 14:30:37, pankuba pisze:
Cytat:
2004-01-07 13:32:51, Iceman pisze:
Czy firma bedzie robiła trudności napewno bedzie robiła, ponieważ nie wpłynie to na ogólny wizerunek firmy, bo firma juz oficjalnie podała ze silnik tego nie wytrzyma.




Byś przynajmniej ludzi nie załamywał Można gdzieś dostać jakis tester paliwa. Słyszałem, że w niektórych autkach Chamerykańskich i b.drogich są takie testery że w razie złego paliwa zapala się kontrolka "smoła".



No dobra, bedzie dobrze Shell zapowiedzała ze V-power 99 bedzie bez bio dodatków, to samo słyszałem na BP w temacie 98 także może nie bedzie tak żle.
  
 
Cytat:
2004-01-07 14:50:11, Iceman pisze:


No dobra, bedzie dobrze Shell zapowiedzała ze V-power 99 bedzie bez bio dodatków, to samo słyszałem na BP w temacie 98 także może nie bedzie tak żle.




No, odrazu lepiej
  
 
Cytat:
2004-01-07 14:50:11, Iceman pisze:
No dobra, bedzie dobrze Shell zapowiedzała ze V-power 99 bedzie bez bio dodatków, to samo słyszałem na BP w temacie 98 także może nie bedzie tak żle.




Ale pewnie wliczą kary za brak biododatków w cenę paliwa.
  
 
NO PIEKNIE SIE TO WSZYSTKOZAPOWIADA, ciekawe co z gazem...Może tam tez dadza biokomponenty???
  
 
Ustawa o biopaliwach okazała się niewykonalna. Dopiero dzięki opinii Rządowego Centrum Legislacji powstanie rozporządzenie, legalizujące dolewanie bioetanolu do paliw.

Obowiązująca od początku roku ustawa o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych narzuca obowiązek sprzedaży paliw z biododatkami. Ale biokomponenty muszą mieć świadectwo jakości, którego wcześniej nie wymagano. Za obrót bez takiego świadectwa przewidziano drakońskie kary. Natomiast za dolewanie od 4,5 do 5 proc. bioetanolu, przysługuje ulga w podatku akcyzowym.

Koncerny wykorzystują więc do produkcji paliw bioetanol. Tyle tylko, że nie ma on świadectwa jakości. Dlaczego? Kwestię tę miało uregulować rozporządzenie ministra gospodarki. Do tej pory jednak nie powstało. - W trakcie prac nad rozporządzeniem okazało się, że trzeba przygotować normę dla estrów. To pionierskie zadanie, bo w Europie nie ma takiej normy- tłumaczył nam wicedyrektor Zbigniew Kamiński z departamentu bezpieczeństwa energetycznego Ministerstwa Gospodarki.

Teoretycznie w każdej chwili Inspekcji Handlowej może więc puścić z torbami producentów bioetanolu i koncerny naftowe za obrót biokomponentami bez świadectwa jakości. - Normy bioetanolu nie zmieniły się, ale formalnie rzecz biorąc nie mamy wymaganego teraz świadectwa - przyznał dyrektor Włodzimierz Buczyński z Petrochemii- Blachownia, dostawcy Lotosu i Orlenu.

Koncerny paliwowe różnie podchodzą do ryzyka kar. Państwowy Lotos leje bioetanol bez obaw. - Wykonując ciążące na nas obowiązki wynikające z ustawy Grupa Lotos stosuje bioetanol w produkcji benzyn na rynku krajowym. Nie zwalnia nas z tego obowiązku niewykonanie przez właściwego ministra zawartej w ustawie delegacji do wydania odpowiedniego aktu wykonawczego - stwierdził rzecznik Marcin Zachowicz. W sprywatyzowanym w większości Orlenie niejasna sytuacja prawna budzi zaś zaniepokojenie. - Zwracaliśmy się już na to uwagę ministerstwom rolnictwa, gospodarki i finansów. Pocieszamy się tylko, że nie dodajemy bioetanolu, lecz wytwarzany z bioetanolu eter - powiedział nam dyrektor Robert Gmyrek z Orlenu.

Według naszych informacji już w połowie lutego na konferencji w Ministerstwie Gospodarki z udziałem Ministerstwa Rolnictwa zdawano sobie sprawę z impasu: aby wydać rozporządzenie o jakości biokomponentów, trzeba opracować normę dla estrów. A nie wiadomo, ile czasu to zajmie. Z pomocą przyszła wszystkim opinia Rządowego Centrum Legislacji. RCL uznało, że ustawa nie pozwala na wydanie dwóch rozporządzeń, osobno dla bioetanolu i estrów. Jednocześnie jednak RCL uważa, że "należałoby wydać rozporządzenie dotyczące jednego biokomponentu. W uzasadnieniu [niepublikowanym - red.] natomiast należy zamieść wyjaśnienie przyczyn częściowego wykonania upoważnienia ustawowego". W efekcie będzie można zgodnie z prawem dolewać do benzyny do 5 proc. certyfikowanego bioetanolu. Nie wiadomo zaś, kiedy będzie można dolewać estry do oleju napędowego i kiedy będzie można sprzedawać paliwa z dodatkiem biokomponentów wyższym niż w normie.

(PAP)
  
 
Trybunał Konstytucyjny (TK) orzekł dziś, że 3 artykuły zawarte w ustawie o biopaliwach są niezgodne z Konstytucją. Ustawa została zaskarżona przez Rzecznika Praw Obywatelskich.
  
 
Jak zwykle to co zwykle
  
 
w skrócie nie było aktów wykonawczych choc raz ich lenistwo sie przydało
  
 
Cytat:
2004-01-07 14:46:17, uasiczka pisze:
przeraża mnie to...
nic nie można zrobić??? jakąś pikietę czy coś???
do cholery to nie podobne, żeby caly naród w bola robić. ja rozumiem, że rząd nie ułatwia swoim obywatelom (bo i po co?) ale niech chociaż nie utrudnia.
szlak mnie trafia - i tak ciężko się czegoś "dorobić" w tym kraju - jak już się dorobisz to i tak ci to zepsują bydlaki...

uff.... sorki - może trochę nie na temat ale szlak mnie trafia



===Dobrze, dobrze

Ja chyba nic nie napisze, bo by mnie admin skasowal od razu

== szkoda gadac...............