MotoNews.pl
5 MAZDA 626 2.5V6 - jaki mikser? (36212/0) - PT
  

MAZDA 626 2.5V6 - jaki mikser?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Posiadam mazdę 626 2.5V6 165KM zagazowaną instalką II gen z kompem AL700. Niestety problem polega na tym, ze auto jest baaaardzo zamulone w stosunku do pierwowzoru przed LPG.
Aktualne mam mikser pierscieniowy o fi 36, montowany tuż przed przepustnicą. Niestety, praktycznie powyzej 4500rpm nie ma po co deptać, bo silnik juz nie przyspiesza tylo jedzie. Po wyjęcia miksera, to na Pb powyzej 4000 wręcz zwija asfalt. Oczywiście gaziarze twierdzą z uporem maniaka, ze do tego auta taki własni emikser jest odpowiedni i koniec. Ja jednak jestem innego zdania. Dlatego też szukam po necie ważnych info na ten temat. Zastanawiam sie czy montować mikser strumieniowy przed przepustnicę, czy zamontować pierscieniowy lecz przed przepływomierz, jak to np poleca BRC. Obecny mikser bardzo ogranicza autu dostęp tlenu (oryginalnie rura gfi 80mm jak łatwo policzyć ssie powietrze powierzchnią ok 5024mm^2, podczas gdy przez obecny mikser (fi 36) ssanie zachodzi tylko powierzchią 1017mm^2, co stanowi 1/5 nominalnego przekroju i bardzo muli auto. Praktycznie na mikserze to traci ze 40KM na LPG jak i na Pb. Wystaczy wyjąc mikser i na Pb wraca mu życie.
Czy ktos z Was ma moze doswiadczenie zaonczone sukcesem w montazu miksera do takiej mazdy? Poza tym, czy znacie jakieś namiary na firmy mające w ofercie np miksery strumieniowe o sr. zewn. fi 80, co by pasowały do mojej rury, lub miksery takie a'l agaźniki (np robią takie w australii - mixer)
Będę wdzięczny za wszelkie info. Nie chce mieć 2.5V6 o dynamice 2.0 R4 a spalaniu 3.5V8 .... POMÓZCIE !!!
Pozdro
Smirnoff
  
 
zastąp / w adresie zdjęcia kropką
swoją drogą Czy mógłbyś podać adres żródła tego zdjęcia?
  
 
Kolega ma podobny problem z Peugeot'em 605 3.0 V6 24v
jeździ jak 2.0 a pali jak 4.0
  
 
No własnie - u mnie dynamika jest taka, ze do 120km/h to ledwo daje rade autom 2.0, dopiero powyzej z racji momentu jakoś idzie, ale co to za jazda, jak biegi trzeba zmieniać jak w dieslu - po 4000rpm.... Do tego ostatnie spalanie wmiescie rzędu 21.7LPG/100 (odpał z LPG dla próby). Total nonsens.

A oto poprawny link do fotki: MIXER

Pozdro
Smirnoff
  
 
mam w polonezie 1.5 mieszalnik 2x27 mm
co daje powierzchnię 1145 mm2.
ale przy otwartym tylko pierwszym przelocie połowe tego.
  
 
No widzisz, a ja mam 2.5V6 i pole miksera 1017mm^2 czyli całe NIC.
Dzisiaj dla próby podłączałem reduktor LOVATO MAJOR do bodajże 170kW czyli do ok 230KM i lipa. W ogóle z nim nie chciała odpalić na LPG. Założyłem swój Stefanelli i odpaliła bez problemów. Hehe, ciekawe nie?
A wracając do miksera - moze ktos ma takie auto albo xedosa 6 2.0V6 i ma jakiś patent na mikser do tego?
Pozdro
Smirnoff
  
 
witam.
mixer między kolektor i przepływomierz , a reduktor z kompensacją do stabilizacji wolnych obrotów. kompensację wmontować między mixer i przepływomierz.
  
 
Te mixerki to chyba nosza nazwe sonicznych ale maja ciekawa budowe i moze dobrze mieszaja gaz.Swoja droga zamow u tokarza nowy mixer z duza gardziela bo obawiam sie ze nie dostaniesz oryginalnego z takim przekrojem ktory Cie zadowoli.Gdybys mieszkal blizej sam pokusilbym sie o dorobienie Tobie takiego mixerka.
  
 
Cytat:
2004-01-14 18:17:11, Smirnoff pisze:
No własnie - u mnie dynamika jest taka, ze do 120km/h to ledwo daje rade autom 2.0, dopiero powyzej z racji momentu jakoś idzie, ale co to za jazda, jak biegi trzeba zmieniać jak w dieslu - po 4000rpm....



powyżej 4000 obr/min go dławi
to tak jak tutaj BMW z gazem na hamowni u Goduli
  
 
witam.
godula rozpisywał się gdzie tylko można na temat tego BMW i wyśmiewał się z tych wszystkich k tórzy gaz montują do swoich wozów. nie wiem co mu się stało ,że teraz sam zakłada instalacje gazowe. mnie by było wstyd . i jeszce się reklamuje jako jedyny w polsce korzystający z hamowni do programowania instalek. i tu już kłamie. ale to jest godula. guru tuningu i jemu wszystko można. chociaż są inni lepsi i którzy robią swoje i nie trąbią na całą europę o tym.
  
 
Przy okazji, czy Wasza (w Eko-Car) hamownia podwoziowa to bezwładnościowa czy obciążeniowa ?
i jaka byłaby cena pomiaru mocy ?
  
 
witam .
to jest obciążeniowa MAHA. taka jak w ttc w kraku. na jedną oś 350 KM. mam ją już 1,5 roku. i wiele innych pomiarów na niej można robić.
  
 
Cytat:
2004-01-17 14:55:44, croma1 pisze:
witam.
mixer między kolektor i przepływomierz , a reduktor z kompensacją do stabilizacji wolnych obrotów. kompensację wmontować między mixer i przepływomierz.



Mam dokładnie tak, jak piszesz : mikser tuż przy przepustnicy, reduktor z kompensacją, kompensacja jakieś 10cm przed mikserem. Tylko jest jeden zonk - ostatnio wyciągnąłem ten mixer no i okazało się, ze nie ma fi 36 tylko zaledwie fi 32.
Mam mikser oryginalny landi-Renzo tez venturi, ale fi 40mm. Na samym początku miałem ten mikser zamotnowany tak, jak radzi np BRC, czyli przed przepływomierzem no i jak pamiętam była to najlepsza konfiguracja, bo mazda miała na tym nawet niezłego buta, no i kręciła się do tych 7000-7500rpm w miare. I to był stan wyjsciowy, lecz ja chciałem zeby mi poprawili, zeby lepiej szła, skutkiem czego wywaliłem sporo kasy na przeróbki które sensu stricte gówno dały i jest znacznie gorzej niż było, chociaż z teoretycznego punktu widzenia wszystko jest jak byc powinno.
I tu jest kwintesencja problemu - zamiast lepiej, to jest gorzej. I jak tu sie nie wqrviać?
Pozdro
Smirnoff
  
 
witam.
smirnof popytaj się o mixer linearny do l-jetronika. w nim praktycznie nie ma ograniczenia przepływu powietrza. ja mam taki w mojej cromie i strzelam na lpg i na n2o.
  
 
Cytat:
2004-01-21 19:53:58, croma1 pisze:
witam .
to jest obciążeniowa MAHA. taka jak w ttc w kraku. na jedną oś 350 KM. mam ją już 1,5 roku. i wiele innych pomiarów na niej można robić.



to zajefajna
a ile trzeba zapłacić za pomiar mocy ? (ewentualnie na priv)
  
 
Cytat:
2004-01-22 00:45:45, Smirnoff pisze:
Mam mikser oryginalny landi-Renzo tez venturi, ale fi 40mm. Na samym początku miałem ten mikser zamotnowany tak, jak radzi np BRC, czyli przed przepływomierzem no i jak pamiętam była to najlepsza konfiguracja, bo mazda miała na tym nawet niezłego buta, no i kręciła się do tych 7000-7500rpm w miare.
[...]
I jak tu sie nie wqrviać?


Wrócić do starego dobrego rozwiązania.
  
 
witam.
pomiar mocy i momentu to wydatek 150 zeta.
można też sprawdzić np. róznicę wskazań prędkościomierza w autku a faktyczną.
można też zrobić symulację jazdy . zmierzyć AFR-y. najważniejsze to regulację samochodu pod obciążeniem i taK USTAWIĆ samochód żeby miał jak największą moc i moment obrotowy w jak najszerszym zakresie obrotów lub w określonym zakresie obrotów. a jeszcze żeby był jak najbardziej ekonomiczny.
  
 
Sorki ze tak pozno pisze ale mam podobny uklad dolotu w carinieII.Tam tez bylo wszystko zalozone przed przeplywomierzem,tylko ze mialem za maly palnik 32mm na 2.0 silnik.Za namowa innego gazownika tez zrobilem przeprowadzke mixera przed przepustnice z dolozona kompensacja.Szczescie ze nie kupowalem elementow tylko sam dorobilem bo wszystko bylo do d...py.Silnik nie chce na takim ukladzie jechac na niskich obrotach.Zalozylem mixer z powroten przed przeplywomierz z ta roznica ze dorobilem szersza obudowe i wieksza srednice palnika,teraz mam 43mm i chodzi rownie dobrze jak na benzynce.Zadne mixery laminarne tez nie pomoga bo juz to sprawdzalem.Jedyna rada to przerobic caly mixerek i pozostawic go w pierwotnym miejscu.
  
 
mixer linearny . jak będzie zdjęcie takiego na mojej stronce to dam znać. są specjalne do L-jetroników.
  
 
Jak konkretnie wyglada roznica w sposobie pracy ukladu po zalozeniu mixera linearnego?Gdzie bedzie on zalozony w ktorym miejscu dolotu.