Ktos to robil??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chodzi mi o podniesienie zawieszenia w FSO1500 przerobienie go na wzor tego oto samochodu

http://www.askl.eu.org/~luchio/125terenowy.jpg

z gory dziekuje za wszelakie informacje i porady
P.S Chodzi o Fiata Kombi

[ wiadomość edytowana przez: n4spd dnia 2004-04-20 15:52:27 ]
  
 
to jest:
1. zbyt drogie
2. nieoplacalne
3. zbyt trudne technicznie...

Niepotrzebne skreślić....

Generalnie pomysł fajny ale ciężko z wykonaniem...
chyba prosciej a niewiele gorzej podniesiesz wkładając spreżyny trucka (całe) i przerabiając resory...
  
 
Sprężyny od Trucka w oryginalnej długości oraz resory 3-piórowe i można uzyskać już wstępnie całkiem niezły efekty. Naturalnie jest to najtańsze rozwiązanie, ale chyba o to właśnie tutaj chodzi.

Pozdrawiam
  
 
Te, majster - zajmij się czymś innym. Ja chce być pierwszy i jedyny
  
 
dobrze wszystko ladnie ale chodzi o podniesienie calego samochodu a nie tylko tylu czy ktos wie cos sensownego na ten temat???jakies foto juz przerbionego samochodu chodzi mi o takie rzeczy...i czy generalnie jest to mozliwa rzecza czy odradzacie czegos takiego??

P.S Maciek_938 Kto pierwszy ten lepszy
  
 
Cytat:
2004-04-21 00:30:51, n4spd pisze:
dobrze wszystko ladnie ale chodzi o podniesienie calego samochodu a nie tylko tylu czy ktos wie cos sensownego na ten temat



No to wlasnie dlatego dajesz na przod sprężyny trucka w całości (nie skracane), a tył to juz dodanie pióra albo przeklepanie resorów...
  
 
a ja generalnie polecam, nie trzeba pękać na robocie. Jak masz trochę kasy, jakąś spawarkę, stertę jakiegoś złomu albo zawiechę od jakiegoś podniesionego furaka (Łada Niva czy coś) to nie widzę problemów i przeciwwskazań.
  
 
w porzadku chodzi mi o zwiekszenie przeswitu o minimum 10cm na tyle i przodzie chce to zrobic jak najnizszym kosztem przy jak najlepszym efekcie.
1.Czy dysponuje ktos moze zdjeciem tak podniesionego samochodu??
2.Czy wymiana sprezyn z przodu wiaze sie jeszcze z jakimis dodatkowymi modernizacjami zawieszenia??(nie wiem to pytam
3.Przod Sprezyny truckowskie tyl resory 3 piorowe jaki jest koszt takiego zabiegu??


[ wiadomość edytowana przez: n4spd dnia 2004-04-21 16:46:21 ]
  
 
w Lublinie 1 sztuka nowa sprężyny do trucka byłą po jakieś 55 zł
a na tył to by pasował pióra od lublinka (mierzyłem długość miarką) - są twardsze
a kosztują jakieś 130 za kompletny resor (albo 80-100zł rzemiosło)
można CHYBA też wstawić główne pióro od żuka (rzemieślnicze za 35 zł - fabryka ok 55)
przy piórach napewno jest taka sama szerokość - nie jestem tylko pewien długości tych żukowskich
  
 
Można podnieść przód wymieniając zawieszenie wraz z belką. Widziałem kiedyś SAMa na bazie 125p z zawieszeniem przednim od Żuka czy Tarpana, wyglądał podobnie jak ten na fotce, który notabene o ile wiem ma przednie zawiesznie przeniesione z Nivy.
  
 
dziekuje za wszystkie porady...przystepuje do pracy na jesieni powinien byc juz gotowy
  
 
Dobra, a teraz powiedz po co to robisz? Chcesz zrobic z fiata terenowke? Taki zawias nic nie da. Chcesz moc przewiezc wiecej czegokolwiek - tez kiepski pomysl...

Ten samochod ze zdjecia stoi w Muzeum Techniki i jest oparty o kompletny zawias z Lady Nivy. Robila to fabryka, wiec jest zrobione porzadnie.

Dodam tylko, ze po takim zabiegu, jak planujesz (sprezyny od trucka + resory a'la woz ze wsi do wozenia kartofli na targ) auto bedzie cholernie niestabilne, bedzie sie bujalo, jak babciny fotel na plozach i sam nie wiem co jeszcze...
  
 
Cytat:
2004-04-22 14:22:48, KiLeR pisze:
Dobra, a teraz powiedz po co to robisz? Chcesz zrobic z fiata terenowke? Taki zawias nic nie da. Chcesz moc przewiezc wiecej czegokolwiek - tez kiepski pomysl...

Ten samochod ze zdjecia stoi w Muzeum Techniki i jest oparty o kompletny zawias z Lady Nivy. Robila to fabryka, wiec jest zrobione porzadnie.

Dodam tylko, ze po takim zabiegu, jak planujesz (sprezyny od trucka + resory a'la woz ze wsi do wozenia kartofli na targ) auto bedzie cholernie niestabilne, bedzie sie bujalo, jak babciny fotel na plozach i sam nie wiem co jeszcze...



A ja wiem co jeszcze.... jeśli będzie b.podnosił fiata z 5biegową skrzynią to wał okaże się za krótki i trzeba zakładać z 4biegowej.. ale jeśli podniesie fiata z 4biegową to .... trza będzie rzeźbić...
  
 
i krzyzaki to będzie co miesiąc wymieniał
  
 
no już bez przesady, nie zrażajcie chłopaka, jak chce mieć Fiata model wyniesiony to niech włącza spawarkę i jedzie z robotą. zamiast dopatrywać się problemów ja wyraziłbym podziw dla zapału i nie pękania przed robotą.

n4spd niech Monster Garage będzie z tobą !

  
 
My po prostu podchodzimy realnie do sprawy....

np. temat dlugosci wału przerabialem u siebie w drugą stronę... jak nisko siedzi to wał chce przepchnać skrzynie do przodu i sie tragicznie zmienia biegi...
  
 
Mimo wszystko czy mi sie uda czy nie uda sproboje...

Pozdrawiam
  
 
moim zdaniem to nie jest "realne podejście do sprawy" ale obawa przed problemami jakie można napotkać podczas takiej operacji.
wał napędowy można skrócić albo wykonać nowy na odpowiedni wymiar (sa przeciez zakłady które wykonują wały napędowe)
jeśli samochód będzie się bujał to trzeba zastosować drążek stabilizatora na tylnej osi bo na przedniej już jest. jeśli wydłużymy spręzyny to trzeba zmienić również charakterystykę pracy amortyzatorów, itp...
n4spd napewno ci się uda tylko nie pękaj na robocie, jestem z Tobą