[125] dystanse do atsow cup, kupie lub prosze o rady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
i zaczely sie schody. chcialem zalozyc felgi do dfa a tu sie okazuje ze sie nie da. dystanse ktore dostalem razem z fiatem uniemozliwiaja poprawne zalozenie felg.
bylem z tym w zakladzie, zeby mi je zalozyli, ale za przeproszeniem jest to jedna wielka rzezba w gownie. otwor na piaste w dystansie jest zbyt duzy i tylko przypadek moze sprawic, ze felga dobrze sie ulozy. z reszta i tak felga pracuje w tym przypadku na srobach.
chodzi o to, iz otwor na piaste zarowno w felgach jak i w dystansach jest zbyt duzy.
potrzebuje albo dystansow ok 4cm takich aby ciasno nachodzily na piaste, albo jakiejs rady od tych co mieli takie fele w dfie, albo cudu.

daje topic na ogolnym bo bardziej mi zalezy na radach. ale jesli ktos ma cos takiego na zbyciu to chetnie przyjme propozycje

a! ile takie cos moze kosztowac u slusarza??? ja w ogole nie mam pojecia...

ps. wiem ze bratek na nich jezdzil, ale sposob ktory mi podawal nie gwarantuje poprawnego zalozenia fleg.
  
 
Jak jest za duży otwór centrujący to wbija się w felgi taki metalowy reduktor.. koszt 25zł/sztuka w zakładzie zakładającym alusy, u tokarza z cenami jest różnie (w Krakowie tokarz chciał 25zł/sztukę ).
  
 
co do tokarza, to w dużej mierze zależeć to będzie od materiału - czy on ma kupić, czy ty sobie kupisz/wykombinujesz itp. to duża część ceny (zakładam, że mają być alu). druga sprawa, że od materiału zależy, ile będzie miał z tym roboty...
  
 
Cytat:
2004-03-18 23:10:11, schwepes pisze:
Jak jest za duży otwór centrujący to wbija się w felgi taki metalowy reduktor.. koszt 25zł/sztuka w zakładzie zakładającym alusy, u tokarza z cenami jest różnie (w Krakowie tokarz chciał 25zł/sztukę ).



:O za jedna sztuke??
macie jakies inne propozycje

dzieki schwepes ale cena mnie porazila...
za sama tulejke... to nie che myslec ile caly dystans...


[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2004-03-18 23:13:29 ]


a.. i zapomnialem dodac, ze z przodu musza byc dystanse wiec ta tulejke to trzeba w ten dystans wbic. musza bo by o sprezyne ocieralo


[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2004-03-18 23:16:14 ]
  
 
to co te felgi maja ET 150 czy co?

to taka felga?


wg moich danych powinna miec ET30, chyba ze to jakas 7" albo lepiej
  
 
bry
Ja mam podobny problmem, fele 100 * 4 i nie wiem czy je zakladac do 125p...ale o tyle jestem w dobrej sytuacji ze mam jarzmo centrujace o srednicy mniejszej niz fiatowki rozmiar...cos kolo 1mm wiec wystarczy przetoczyc i "gra szafa"

Fele sa piekne...ale...zobaczem, w zasadzie to drugi komplet wiec mi nie zalezy...

moze ma ktos ochote kupic? hehe [ Melbery 13" 5J ET 45]
fotki:URL=http://trez.friko.pl/fele/idex.html]Melbery 13" 5J[/URL]
Dejta co dystansow to spytam jednego starszego pana...moze on cos przetoczy

Mam jeszcze fele podobne do tych ktore wkleil ZoLt4R ale sa troszke inne chyba lepsze.... dwuczesciowe, zdjecia nie pokaze
  
 
zapomnialem jakie mam haslo na serwer i niemoge zdjecia przeslac...
to nie sa te fele
tez atsy ale inne.
moje to ponoc ats cup
  
 
te sa za 799 komplet, nowki niesmigane 13x6" ET30 4x100, pierscien ok 55mm wiec do wytoczenia 3mm
  
 
Ze wszystkimi ats'ami są schody żeby je założyć.
Myślę, że mógłbyś spróbować założyć felgi tak jak ja to robiłem.
W otwór centrujący (średnica powyżej 58mm) jest nabita tuleja (fiatowski rozmiar 58mm), która (w moim przypadku) wystaje z felgi na 5mm. Ten manewr daje tyle, że mogę na tej tulejce osadzić dystans i spokojnie założyć koło idealnie osadzone na piaście.
Felga przykręcona jest śrubami pływającymi.
Cały patent kosztował mnie w Toruniu 15 zł za sztukę (5 zł za roztoczenie felgi o 1mm [57 -> 58 mm], i dopłata 10 zł za dorobienie tulejki).
A oto mniej więcej jak to u mnie wygląda:

zdjęcia felgi
  
 
czeczun, a gdzie w Toruniu dostane sruby plywajace? chodzi mi o dluzsze do tych moich felg i do boba
  
 
Cytat:
2004-03-19 10:03:08, czeczun pisze:
Ze wszystkimi ats'ami są schody żeby je założyć.
Myślę, że mógłbyś spróbować założyć felgi tak jak ja to robiłem.
W otwór centrujący (średnica powyżej 58mm) jest nabita tuleja (fiatowski rozmiar 58mm), która (w moim przypadku) wystaje z felgi na 5mm. Ten manewr daje tyle, że mogę na tej tulejce osadzić dystans i spokojnie założyć koło idealnie osadzone na piaście.
Felga przykręcona jest śrubami pływającymi.
Cały patent kosztował mnie w Toruniu 15 zł za sztukę (5 zł za roztoczenie felgi o 1mm [57 -> 58 mm], i dopłata 10 zł za dorobienie tulejki).
A oto mniej więcej jak to u mnie wygląda:

zdjęcia felgi




patent jest bardzo dobry. sroby plywajace tez sa git. a w ogole to czemu "pływające"? jak one dzialaja?
i jeszcze jedno pytanie: czy ta tuleja sie nie "zruszy" podczas jazdy ? czy ona jest na tyle mocno ulokowana w otworze centrujacym, ze wytrzyma wszelkie przeciażenia?

a! czy mozna dostac dluzsze sroby? ok 9 cm?
  
 
plywajace dlatego, ze roznica w rozstawie srob jest korygowana przez przesuwne podkladki stozkowe ktore sie ustawiaja mimosrodowo wzgledem sruby dzieki czemu mozna ja elegancko dokrecic i nie bac sie ze peknie podczas jazdy na skutek dodatkowych maprezen zginajacych wywolanych roznica srednicy rozmieszenia otworow
  
 
a ile takie srobki kosztuja? musza byc dlugie.
  
 
Ja założyłem na dłuższych śrubach do alu od poloneza. Nie przejechałem dużo ale nie widze żadnych negatywnych skutków jak narazie. Ale może w przyszłości skuszę sie na śruby pływające. Chociaż jakiś majster w zakładzie w felgami mówił że to mi i tak nie pomoże.

Jak to wygladało w rajdówkach OBRu czy startowali na ATSach 4x100 czy 4x98 ?!
  
 
Cytat:
2004-03-20 14:24:40, Koniu pisze:
Ja założyłem na dłuższych śrubach do alu od poloneza. Nie przejechałem dużo ale nie widze żadnych negatywnych skutków jak narazie. Ale może w przyszłości skuszę sie na śruby pływające. Chociaż jakiś majster w zakładzie w felgami mówił że to mi i tak nie pomoże.

Jak to wygladało w rajdówkach OBRu czy startowali na ATSach 4x100 czy 4x98 ?!




wydaje mi sie że tyle opini ilu majstrów tym zajmujących sie , jesli tylko pierścien centrujący idealnie siada na piaste a rozstaw jest 4x100 to można spokojnie śmigac , gorzej jest gdy felga trzyma sie na samych śrubach , wtedy to .......
  
 
Wlasnie wrocilem z zakladu w ktorym z alusami robia wszystko. Facet mowi, ze bedzie pasowac jak ulał. Koszt calej imprezy wyniesie mnie 120 zl.
Tuleje beda wbite w felge i od razu w dystans.
Niestety 4cmtrowy dystans bedzie trzeba splanowac o 1 cm.
Generalnie facet mowi ze da sie zrobic wszystko i nie ma z tym problemu. Mowi rowniez ze nie ma sie co bac o rozstaw srob w feldze. Mowi, ze nie trzeba miec srob plywajacych.

Ps. od razu mi zrobi nabe do mojego bobka
  
 
ogladalem u znajomego ats classic 8x13 z rozstawem 4x98... podobno to stare "rajdowe" felgi byly, tak ze podejrzewam ze przynajmniej czesc ekip jezdzila na 4x98
  
 
odkopałem ponieważ mam problem z moimi alu.
a mianowicie mam pytanie czy są śruby do kół (alu) o długości ok 65mm (dł. od początku śruby, do początku stożka) .tzn znalazłem na allegro ale wolałbym kupić jakieś "pewne" a nie eksperymentować.
dodam że mam dystansy ze stali o gr. ok 20mm.
można je przykręcić do piasty a felgi do dystansów?
poradżcie coś bo już mam dosyć!!
same problemy z tymi felgami ,np. okazało się że wszystkie 4 szt są do prostowania! minimalnie ale jednak
dzięki za rady

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
najdluzsze "sklepowe" sruby do alu do poloneza{ sa 3 dlugosci} zdaje sie moga miec podobny wymiar jak te ktorych szukasz, albo sa ciut krutsze.no nawet nie mam teraz jak sprawdzic... jesli jeszcze nie sprawdzales u siebie tych dlugich od polda to moze warto? poza tym kosztuja 1.90 za sztuke...
  
 
jestes z sosnowca - smigaj w niedziele na gielde do myslowic i w 'pasciach' do maluchow szukaj goscia ze srubami ma je do kartonu drutem chwycone i powieszone na stoisku mniej wiecej 6zł chce za sztuke dlogosci mial chyba do 10cm



uzdrawiam