Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2005-08-30 21:56:22
Ja bym tu szukał przyczyny - możliwe że przytkałes któryś kanał olejowy. |
![]() KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2005-08-30 22:07:51 Szybciej któras prowadnica zaworów jest skrzywiona i zawór sie zaciera. |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-08-30 22:10:46
Nie sądze bo przede wymianą panewek na wałku rozrządu wszystko było ok i najpierw zatarło mi zawór stary a po wymianie zaciera nowe i to zatarcia widać na wszystkich czterech zaworach. |
Fsoliebhaber Gdańsk | 2005-08-30 22:21:05 Moze przy wymianie uszczelki głowica się odkształciła w jakiś kosmiczny sposób ![]() |
![]() KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2005-08-30 22:23:10 No to ch..... wałek złozony [ wiadomość edytowana przez: KraseK dnia 2005-08-31 09:33:36 ] |
![]() Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2005-08-30 22:54:22 A czy przykrecales glowice srubami powoli, dokladnie, po kawalku i zgodnie z kolejnoscia dokrecania srub? Czy wszystkie byly dokrecane kluczem dynamometrycznym z momentem 9kGm?
Edit: jest tyle rzeczy ktore mozna zle zlozyc... klawiature, zamki zaworow, mozna skrzywic zawory, zle wyregulowac, popychacze wlozyc zle albo zamienic ich kolejnosc... ![]() [ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-08-30 22:56:53 ] |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-08-30 23:05:49 jak ja zdejmowałem głowice to wolałem oddać ją na geometrie fachowcom.
W autoszlifie sprawdzili wszystko (geometrie zaworów i gniazd) i wymienili uszczelniacze. Dali głowice gotową do założenia... i mam spokój |
![]() JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2005-08-31 00:19:31
Czy panewki były wkładane na wcisk ![]() ![]() |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-08-31 09:06:51
Jasne że na wcisk i otwory olejowe pasowały! Może mi ktoś powiedzieć co ma wspólnego wałek rozrządu z zatartymi zaworami bo naprawde nie moge tego zrozumieć! Wcześniejsze panewki były tak wytarte że wałek miał dość duży luz a teraz są nowe więc powinno być lepiej ale co ma wspólnego wałek! Głowicajest napewno prosta bo sprawdzałem,zaworki też proste! |
profil-usunięty | 2005-08-31 09:18:11 Pini, pytanie mam...
czy gdy wymieniałeś tuleje wałka rozrządu w bloku (bo o ile mnie pamięć nie myli, to tak się powinno fachowo nazywać), to czy miałeś robione cokolwiek z głowicą, jako taką (bo z tego co mi się wydaje Twój opis wskazuje na to, że była tylko zdjęta i założona spowrotem bez rozpinania zaworów itp.)? a drugie pytanie do fachowców od silnika - którędy idą kanały olejowe smarujące klawiaturę (oraz czy jest to jedyny sposób dostawania się oleju pod pokrywę zaworów)? (to tak celem uściślenia faktów - może coś sam odkryjesz po odpowiedziach na to pytanie) [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-08-31 09:19:44 ] |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-08-31 09:33:35
Olej idzie kanałami olejowymi z kadłuba przez uszczelkę głowicy, przez głowice do skrajnych podstaw klawiatury. Tamtędy - tymi rurkami po których pracują koniki idzie olej do kazdego z nich, po czym scieka na głowice i spływa do kadłuba. Kanały olejowe smarujące klawiaturę o ile mnie pamiec nie myli w OHV są w takiej konfiguracji ze na pierwszą podporę klawiatury smarowanie idzie z magistrali 1 czopu wałka rozrządu, a na ostatnią podstawę klawiatury smarowanie idzie z magistrali ostatniej głównej panewki wału. Tyle co mi swita w głowie gdy dwa lata temu robiłem kapitalke tego silnika. Jesli sie mylę - poprawcie mnie. |
![]() JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2005-08-31 10:09:02
Do klawiatury olej idzie przez przednią tulejkę wałka rozrządu, kanałkiem w bloku i głowicy do przedniego wspornika klawiatury. 1. Zdarzało się kiedyś że otwory tulejki i bloku nie całkiem się pokrywały, przez to łatwo było zapchać tę szczelinę. 2. Zdarzało się że w pośpiechu ktoś źle włożył uszczelkę głowicy i wszystko mu pasowało oprócz przelotu oleju do głowicy. Można zdjąć pokrywę zaworów, odpalić silnik na wolnych obrotach i sprawdzić czy olej wypływa z dźwigienek zaworowych. |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-08-31 15:05:26
Zaworki wyciągałem,czyściłem kanały olejowe i płynu chłodzącego,sprawdziłem również czy jest prosta głowice i wszystko z nią wporządku! Olej również leci,i wszystkie kanały są drożne! Nie rozumie wogóle tego co się dzieje i dlaczego sie dzieje hehe! Powiedzcie co smaruje trzonki zaworów?? Czy jest to może olej który się przedostaje przez uszczelniacze?? Ale jeśli założyłem nowe to nie powinien się przedostawać!! A może są go tak małe ilości że tego nie zauważamy ani nie odczówamy?? |
profil-usunięty | 2005-08-31 16:58:13
uprasza się o wiesz co... a w temacie, sprawdź tak jak pisał Jerry, czy obie osie dzwigienek zaworowych sa smarowane. A co do smarowania trzonków to w domu poczytam Morawskiego, może wyniosę coś z niego mądrego. |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-08-31 17:04:24 Sorki za moje pismo poprawie się! Morawskiego ja też przeglądałem już kilka razy i jakoś nie moge tam znaleźć co smaruje te zawory! Osie są napewno dobrze założone i napewno mają smarowanie ale co to ma wspólnego z zatartymi trzonkami zaworów?? |
profil-usunięty | 2005-08-31 17:39:55
hmm... no to dla mnie nie pozostaje już nic prócz lektury Morawskiego, albo innej książki o samochodach (może w Klimeckim/Zembowiczu o PF126P byłoby napisane co powinno i czy w ogóle coś powinno smarować trzonki zaworowe - książka o której wspomniałem jest moim zdaniem niedoścignionym przez innych ideałem książki o naprawach samochodów, oraz ogólnie książki mającej opisywać jakiekolwiek czynności techniczne jakie człowiek miałby wykonywać) |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-08-31 17:50:54
O tak zgadzam się ,Morawski pomógł mi w wielu sytuacjach i rzeczywiście to dobra książka! Mój ojciec ma Tico i jak wziołem książkę nie mniej grubą od Morawskiego to aż się przestraszyłem hehe bo w niej nic konkretnego nie ma oprucz tego jak zmienić żarówkę i gdzie jest kierownica hahaha!!! ![]() |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-08-31 17:53:12
moim zdaniem trzonki zaworowe nie mają smarowania w prowadnicach gdyż uszczelniacze skutecznie im to zabierają, zostaje jedynie lekki film olejowy. Czy zaraz po założeniu przejechałeś się samochodem na BENZYNIE benzyna ma w sobie substancje które dobrze smarują, gaz NIE i jak sie dotrze zawory na bnie to na gazie nie powinno być problemów |