MotoNews.pl
  

Zatarte zawory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Wymieniałem niedawno panewki na wałku rozrządu przy okazji wymieniłem też uszczelke pod głowicą i takie tam drobne rzeczy! Złożyłem wszystko w całość odpalam i niby wszystko ok, wyjechałem na ulice i jak coś nie walnie! Wiec się zatrzymałem ojciec przyjechał i zciągnoł mnie do domu! otwarłem pokrywe zaworów i widze że jeden zawór jest zatarty ,popychacz wypadnięty! Wiec na drugi dzień zwalam głowice wyciągam zawory i wszystkie iedze że są przytarte! Wiec do sklepu kupuje nowe zaworki montuje wszystko i niby wszystko ok ale nadal któryś zawór się wiesza a konkretnie chyba ostatni wydechowy bo tylko je wymieniłem! I moje pytanie co może być przyczyną tego że zaciera mi zawory przecież wcześniej było ok!!! Może ktoż zna odpowiedź na moje pytanie będe bardzo wdzięczny! Pozdrawiam narka!!!!!
  
 
Cytat:
2005-08-30 21:54:07, pinifarina pisze:
przy okazji wymieniłem też uszczelke pod głowicą



Ja bym tu szukał przyczyny - możliwe że przytkałes któryś kanał olejowy.
  
 
Cytat:
2005-08-30 21:56:22, jose pisze:
Ja bym tu szukał przyczyny - możliwe że przytkałes któryś kanał olejowy.



Kanał olejowy ale od czego??
  
 
Szybciej któras prowadnica zaworów jest skrzywiona i zawór sie zaciera.
  
 
Cytat:
2005-08-30 22:07:51, KraseK pisze:
Szybciej któras prowadnica zaworów jest skrzywiona i zawór sie zaciera.



Nie sądze bo przede wymianą panewek na wałku rozrządu wszystko było ok i najpierw zatarło mi zawór stary a po wymianie zaciera nowe i to zatarcia widać na wszystkich czterech zaworach.
  
 
Moze przy wymianie uszczelki głowica się odkształciła w jakiś kosmiczny sposób
  
 
No to ch..... wałek złozony

[ wiadomość edytowana przez: KraseK dnia 2005-08-31 09:33:36 ]
  
 
A czy przykrecales glowice srubami powoli, dokladnie, po kawalku i zgodnie z kolejnoscia dokrecania srub? Czy wszystkie byly dokrecane kluczem dynamometrycznym z momentem 9kGm?
Edit: jest tyle rzeczy ktore mozna zle zlozyc... klawiature, zamki zaworow, mozna skrzywic zawory, zle wyregulowac, popychacze wlozyc zle albo zamienic ich kolejnosc...


[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-08-30 22:56:53 ]
  
 
jak ja zdejmowałem głowice to wolałem oddać ją na geometrie fachowcom.
W autoszlifie sprawdzili wszystko (geometrie zaworów i gniazd) i wymienili uszczelniacze. Dali głowice gotową do założenia...

i mam spokój
  
 
Cytat:
2005-08-30 21:54:07, pinifarina pisze:
Witam! Wymieniałem niedawno panewki na wałku rozrządu przy okazji wymieniłem też uszczelke pod głowicą



Czy panewki były wkładane na wcisk czy otwory w panewkach pasowały do otworów w bloku

  
 
Cytat:
2005-08-31 00:19:31, JerryP pisze:
Czy panewki były wkładane na wcisk czy otwory w panewkach pasowały do otworów w bloku



Jasne że na wcisk i otwory olejowe pasowały! Może mi ktoś powiedzieć co ma wspólnego wałek rozrządu z zatartymi zaworami bo naprawde nie moge tego zrozumieć! Wcześniejsze panewki były tak wytarte że wałek miał dość duży luz a teraz są nowe więc powinno być lepiej ale co ma wspólnego wałek! Głowicajest napewno prosta bo sprawdzałem,zaworki też proste!
  
 
Pini, pytanie mam...

czy gdy wymieniałeś tuleje wałka rozrządu w bloku (bo o ile mnie pamięć nie myli, to tak się powinno fachowo nazywać), to czy miałeś robione cokolwiek z głowicą, jako taką (bo z tego co mi się wydaje Twój opis wskazuje na to, że była tylko zdjęta i założona spowrotem bez rozpinania zaworów itp.)?

a drugie pytanie do fachowców od silnika - którędy idą kanały olejowe smarujące klawiaturę (oraz czy jest to jedyny sposób dostawania się oleju pod pokrywę zaworów)?

(to tak celem uściślenia faktów - może coś sam odkryjesz po odpowiedziach na to pytanie)


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-08-31 09:19:44 ]
 
 
Cytat:
2005-08-31 09:18:11, robreg pisze:
.............. a drugie pytanie do fachowców od silnika - którędy idą kanały olejowe smarujące klawiaturę (oraz czy jest to jedyny sposób dostawania się oleju pod pokrywę zaworów)? .........


Olej idzie kanałami olejowymi z kadłuba przez uszczelkę głowicy, przez głowice do skrajnych podstaw klawiatury. Tamtędy - tymi rurkami po których pracują koniki idzie olej do kazdego z nich, po czym scieka na głowice i spływa do kadłuba.
Kanały olejowe smarujące klawiaturę o ile mnie pamiec nie myli w OHV są w takiej konfiguracji ze na pierwszą podporę klawiatury smarowanie idzie z magistrali 1 czopu wałka rozrządu, a na ostatnią podstawę klawiatury smarowanie idzie z magistrali ostatniej głównej panewki wału. Tyle co mi swita w głowie gdy dwa lata temu robiłem kapitalke tego silnika.

Jesli sie mylę - poprawcie mnie.
  
 
Cytat:
2005-08-31 09:18:11, robreg pisze:
drugie pytanie do fachowców od silnika - którędy idą kanały olejowe smarujące klawiaturę (oraz czy jest to jedyny sposób dostawania się oleju pod pokrywę zaworów)?



Do klawiatury olej idzie przez przednią tulejkę wałka rozrządu, kanałkiem w bloku i głowicy do przedniego wspornika klawiatury.
1. Zdarzało się kiedyś że otwory tulejki i bloku nie całkiem się pokrywały, przez to łatwo było zapchać tę szczelinę.
2. Zdarzało się że w pośpiechu ktoś źle włożył uszczelkę głowicy i wszystko mu pasowało oprócz przelotu oleju do głowicy.

Można zdjąć pokrywę zaworów, odpalić silnik na wolnych obrotach i sprawdzić czy olej wypływa z dźwigienek zaworowych.
  
 
Cytat:
2005-08-31 09:18:11, robreg pisze:
Pini, pytanie mam... czy gdy wymieniałeś tuleje wałka rozrządu w bloku (bo o ile mnie pamięć nie myli, to tak się powinno fachowo nazywać), to czy miałeś robione cokolwiek z głowicą, jako taką (bo z tego co mi się wydaje Twój opis wskazuje na to, że była tylko zdjęta i założona spowrotem bez rozpinania zaworów itp.)? a drugie pytanie do fachowców od silnika - którędy idą kanały olejowe smarujące klawiaturę (oraz czy jest to jedyny sposób dostawania się oleju pod pokrywę zaworów)? (to tak celem uściślenia faktów - może coś sam odkryjesz po odpowiedziach na to pytanie) [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-08-31 09:19:44 ]



Zaworki wyciągałem,czyściłem kanały olejowe i płynu chłodzącego,sprawdziłem również czy jest prosta głowice i wszystko z nią wporządku! Olej również leci,i wszystkie kanały są drożne! Nie rozumie wogóle tego co się dzieje i dlaczego sie dzieje hehe! Powiedzcie co smaruje trzonki zaworów?? Czy jest to może olej który się przedostaje przez uszczelniacze?? Ale jeśli założyłem nowe to nie powinien się przedostawać!! A może są go tak małe ilości że tego nie zauważamy ani nie odczówamy??
  
 
Cytat:
2005-08-31 15:05:26, pinifarina pisze:
odczówamy??


uprasza się o wiesz co...

a w temacie, sprawdź tak jak pisał Jerry, czy obie osie dzwigienek zaworowych sa smarowane. A co do smarowania trzonków to w domu poczytam Morawskiego, może wyniosę coś z niego mądrego.
 
 
Sorki za moje pismo poprawie się! Morawskiego ja też przeglądałem już kilka razy i jakoś nie moge tam znaleźć co smaruje te zawory! Osie są napewno dobrze założone i napewno mają smarowanie ale co to ma wspólnego z zatartymi trzonkami zaworów??
  
 
Cytat:
2005-08-31 17:04:24, pinifarina pisze:
Sorki za moje pismo poprawie się! Morawskiego ja też przeglądałem już kilka razy i jakoś nie moge tam znaleźć co smaruje te zawory! Osie są napewno dobrze założone i napewno mają smarowanie ale co to ma wspólnego z zatartymi trzonkami zaworów??


hmm... no to dla mnie nie pozostaje już nic prócz lektury Morawskiego, albo innej książki o samochodach (może w Klimeckim/Zembowiczu o PF126P byłoby napisane co powinno i czy w ogóle coś powinno smarować trzonki zaworowe - książka o której wspomniałem jest moim zdaniem niedoścignionym przez innych ideałem książki o naprawach samochodów, oraz ogólnie książki mającej opisywać jakiekolwiek czynności techniczne jakie człowiek miałby wykonywać)
 
 
Cytat:
2005-08-31 17:39:55, robreg pisze:
hmm... no to dla mnie nie pozostaje już nic prócz lektury Morawskiego, albo innej książki o samochodach (może w Klimeckim/Zembowiczu o PF126P byłoby napisane co powinno i czy w ogóle coś powinno smarować trzonki zaworowe - książka o której wspomniałem jest moim zdaniem niedoścignionym przez innych ideałem książki o naprawach samochodów, oraz ogólnie książki mającej opisywać jakiekolwiek czynności techniczne jakie człowiek miałby wykonywać)



O tak zgadzam się ,Morawski pomógł mi w wielu sytuacjach i rzeczywiście to dobra książka! Mój ojciec ma Tico i jak wziołem książkę nie mniej grubą od Morawskiego to aż się przestraszyłem hehe bo w niej nic konkretnego nie ma oprucz tego jak zmienić żarówkę i gdzie jest kierownica hahaha!!!
  
 
Cytat:
2005-08-31 17:39:55, robreg pisze:
hmm... no to dla mnie nie pozostaje już nic prócz lektury Morawskiego, albo innej książki o samochodach (może w Klimeckim/Zembowiczu o PF126P byłoby napisane co powinno i czy w ogóle coś powinno smarować trzonki zaworowe - książka o której wspomniałem jest moim zdaniem niedoścignionym przez innych ideałem książki o naprawach samochodów, oraz ogólnie książki mającej opisywać jakiekolwiek czynności techniczne jakie człowiek miałby wykonywać)



moim zdaniem trzonki zaworowe nie mają smarowania w prowadnicach gdyż uszczelniacze skutecznie im to zabierają, zostaje jedynie lekki film olejowy.
Czy zaraz po założeniu przejechałeś się samochodem na BENZYNIE benzyna ma w sobie substancje które dobrze smarują, gaz NIE i jak sie dotrze zawory na bnie to na gazie nie powinno być problemów