Gaz w gaźniku czyli nie ma róży bez kolców

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1. najpierw o róży
od dłuższego czasu mi to chodziło po głowie, a od miesiąca (a może i dłużej) jeżdżę z takim rozwiązaniem. Samochód taki jak w profilu fabryczny gaźnik (Jikov) już dawno poszedł aut, jego miejsce zajął FOS Weber Łódź z kredensa 1,5l z mech. II stopniem (w Jikovie był pneu.) Zakładając go miałem cel: gaz na codzień, bena do maks. osiągów, bo rozwiązanie z gaźnikiem jikova i nałożonym nań mikserem, praktycznie uniemożliwiało dynamiczną jazdę na benie (mikser mocno zasłaniał dysze powietrzne). Niejako przy okazji "poluźniłem" dolot z fabr. 22/24mm zwężek gaźnika i 2x25mm miksera, na 24/26 gaźnika i 2x27mm miksera, zmieniony został filtr powietrza (większa powierzchnia filtrowania) i większa objętość komory przed przepustnicami. Zmiany te zaowocowały drastycznym wzrostem zużycia gazu z dawnych 7-9 na 10-15l, poprawiła się trochę dynamika (nie słabł tak pod wzniesienia), ale to nie było to, przejściwo była jeszcze kryza w celu poprawienia stabilności wolnych. I wtedy poszedłem dalej z przeróbkami, bo nagle sobie uświadomiłem jaki to mam super gaźnik idealny z punktu widzenia kontrukcyjnego aby doń wrzucić gaz. Kto wie jak jest on skonstruowany to wie o czym mówię. Z fabr. zwężek gaźnika zrobiłem "palniki" wkleiłem rurki miedziane w korpus gaźnika w celu doprowadzenia doń gazu, i to było to samochód zaczął płynnie przyspieszać, jeszcze mniej słabnie na wzniesieniach i pali 7-10l gazu i tym samym dochodzimy do...
2. kolce
dziwne spalanie jak jadę spokojnie po mieście 1,5kobr-3kobr to pali 10l, jak jeżdżę agresywnie 3kobr-4,5kobr to 9l !!
to samo tyczy się trasy 80-100 (2-3kobr 8,5l) 110-150 (3-4,5kobr poniżej 8l).

Długo czytałem to forum zanim się na nim zarejestrowałem i wiem, że są tu osoby dla których ta zagadka to detal, prosiłbym o pomoc co zmienić w tej kontrukcji aby było lepiej? może wpływ na to ma ilość dziurek w zwężkach? kształt zwężek?
gaz wyregulowany na wyczucie sprawdzony później na analizatorze (generalnie ok, brak korekty nastaw)
Aha przymierzam się również do zamontowania sondy lambda może ona mi coś podpowie? ale to trochę potrwa, potrzebuję kaski
Z góry dziękuję za wszelkie konstruktywne odpowiedzi i pozdrawiam.
  
 
to lepsze spalanie na wyższych obrotach wynika z lepszego wymieszania powietrza z gazem i lepszego wykorzystania tej mieszanki przez silnik. na małych obrotach część zassanego gazu z powietrzem jako nie spalony idzie do wydechu. pytanie czy ci nie strzela w wydechu. taki objaw ze spalaniem związany jest głównie z budową zwężki mixera.
  
 
Cytat:
2004-04-24 08:26:00, croma1 pisze:
to lepsze spalanie na wyższych obrotach wynika z lepszego wymieszania powietrza z gazem i lepszego wykorzystania tej mieszanki przez silnik. na małych obrotach część zassanego gazu z powietrzem jako nie spalony idzie do wydechu. pytanie czy ci nie strzela w wydechu. taki objaw ze spalaniem związany jest głównie z budową zwężki mixera.



nic nie strzela w wydech, silnik chodzi elegancko, powiedz, gdzie mam szukać przyczyny, co zmienić aby było lepiej
qrde bez sondy to jak szukanie czarnego kota w ciemnym pokoju
  
 
Ja ciut OT
Bardzo fajny Rapid zawsze mi sie te skodziany podobaly

pozdr
  
 
Cytat:
2004-04-26 07:13:50, thaniel pisze:
Ja ciut OT
Bardzo fajny Rapid zawsze mi sie te skodziany podobaly

pozdr


dziękuję
  
 
Ktos jeszcze ma jakiś pomysł bo tez sie do takiej przeróbki szykowałem?
  
 
Cytat:
2004-04-27 15:22:48, Rino125p pisze:
Ktos jeszcze ma jakiś pomysł bo tez sie do takiej przeróbki szykowałem?



Pomysłów ci u nas dostatek.
1) Dodatkowa przepustnica przed mikserem. Jej uchylenie i otwieranie zsynchronizować z główną przepustnicą , tak aby przy pedale w podłodze obie były otwarte.
2) Gaźnik gazowy, z rozwiązaniami podobnymi do gaźnika benzyny, czyli dodać coś w rodzaju oddzielnie regulowanego układu niskich-średnich obrotów podający gaz otworkami przy samej przepustnicy.
3) Sonda lambda w wydech, TPS i elektronika gazowa.
Wszystkie tego rodzaju mody pozwalają na zwiększenie średnicy przelotu miksera, ale efekt końcowy zależeć będzie od szczęścia, włożonej pracy, wytrwałości itp. Jesli nie masz ochoty na bycie pionierem lub oryginałem, wybierz punkt 3.

4) Podciśnieniowy gaźnik gazowy, specjalne ustrojstwo, produkują coś takiego chyba w USA, jak kto ma kontakty może poszukać.
  
 
Cytat:
2004-04-28 09:41:07, gondoljerzy pisze:
Cytat:
2004-04-27 15:22:48, Rino125p pisze:
Ktos jeszcze ma jakiś pomysł bo tez sie do takiej przeróbki szykowałem?



Pomysłów ci u nas dostatek.
1) Dodatkowa przepustnica przed mikserem. Jej uchylenie i otwieranie zsynchronizować z główną przepustnicą , tak aby przy pedale w podłodze obie były otwarte.
2) Gaźnik gazowy, z rozwiązaniami podobnymi do gaźnika benzyny, czyli dodać coś w rodzaju oddzielnie regulowanego układu niskich-średnich obrotów podający gaz otworkami przy samej przepustnicy.
3) Sonda lambda w wydech, TPS i elektronika gazowa.
Wszystkie tego rodzaju mody pozwalają na zwiększenie średnicy przelotu miksera, ale efekt końcowy zależeć będzie od szczęścia, włożonej pracy, wytrwałości itp. Jesli nie masz ochoty na bycie pionierem lub oryginałem, wybierz punkt 3.

4) Podciśnieniowy gaźnik gazowy, specjalne ustrojstwo, produkują coś takiego chyba w USA, jak kto ma kontakty może poszukać.



Miałem raczej na mysli pomysły na rozwiązanie problemy Liona_rapid, ale dzięki
  
 
Piszesz, że też się przymierzasz do takiej przeróbki, więc przedstawiłem alternatywy.
Tak się składa, że mam w Galancie 2,0 dokładnie taki sam patent jak kolega Lion_rapid. Znamy się z innego forum. I mam może nie tak dziwne, ale też nie całkiem racjonalne wyniki spalania. Auto prawie nigdy nie zchodzi w trasie poniżej 10l/100, nawet jeśli jade jak emeryt 80-90/h, a jazda 110-120 to zwykle spalanie 11-12l. Czyli niewielka różnica. Za to w mieście 15-20l.
  
 
Cytat:
2004-04-27 15:22:48, Rino125p pisze:
Ktos jeszcze ma jakiś pomysł bo tez sie do takiej przeróbki szykowałem?


ty się nie szykuj, tylko rób
masz gaźnik z mech. II st. ?
jeśli masz silnik 1.3 i zwęzki w gaźniku 23/25 to zmień je na 24/26
przy silniku 1.5 fabr. są 24/26 przetocz je na 25/27
jest bardzo fajna książka "poprawa ekonomiki i dynamiki sam. os." (czy jakoś tak ten tytuł leci )
  
 
Cytat:

Tak się składa, że mam w Galancie 2,0 dokładnie taki sam patent jak kolega Lion_rapid. Znamy się z innego forum. I mam może nie tak dziwne, ale też nie całkiem racjonalne wyniki spalania. Auto prawie nigdy nie zchodzi w trasie poniżej 10l/100, nawet jeśli jade jak emeryt 80-90/h, a jazda 110-120 to zwykle spalanie 11-12l. Czyli niewielka różnica. Za to w mieście 15-20l.




Mam podobnie. wstawilem mixer 45mm do 2.0 gaznik zamiast mixera 35 mm. MOc na wysokich jest dobra, jak wszystko rozkrece to i z dołu jedzie. ale na miescie pali mi 18ll. Wracam chyba do malego mixera, bo tam po regulacji jedzie dobrze z dołu, gora troche obcieta ale pali 13l.

duzy mixer slabo sie sprawuje w dolnym zakresie