| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
lion_rapid Skoda Rapid Gliwice | 2004-04-23 21:24:19 1. najpierw o róży od dłuższego czasu mi to chodziło po głowie, a od miesiąca (a może i dłużej) jeżdżę z takim rozwiązaniem. Samochód taki jak w profilu fabryczny gaźnik (Jikov) już dawno poszedł aut, jego miejsce zajął FOS Weber Łódź z kredensa 1,5l z mech. II stopniem (w Jikovie był pneu.) Zakładając go miałem cel: gaz na codzień, bena do maks. osiągów, bo rozwiązanie z gaźnikiem jikova i nałożonym nań mikserem, praktycznie uniemożliwiało dynamiczną jazdę na benie (mikser mocno zasłaniał dysze powietrzne). Niejako przy okazji "poluźniłem" dolot z fabr. 22/24mm zwężek gaźnika i 2x25mm miksera, na 24/26 gaźnika i 2x27mm miksera, zmieniony został filtr powietrza (większa powierzchnia filtrowania) i większa objętość komory przed przepustnicami. Zmiany te zaowocowały drastycznym wzrostem zużycia gazu z dawnych 7-9 na 10-15l, poprawiła się trochę dynamika (nie słabł tak pod wzniesienia), ale to nie było to, przejściwo była jeszcze kryza w celu poprawienia stabilności wolnych. I wtedy poszedłem dalej z przeróbkami, bo nagle sobie uświadomiłem jaki to mam super gaźnik 2. kolce dziwne spalanie jak jadę spokojnie po mieście 1,5kobr-3kobr to pali 10l, jak jeżdżę agresywnie 3kobr-4,5kobr to 9l !! to samo tyczy się trasy 80-100 (2-3kobr 8,5l) 110-150 (3-4,5kobr poniżej 8l). Długo czytałem to forum zanim się na nim zarejestrowałem i wiem, że są tu osoby dla których ta zagadka to detal, prosiłbym o pomoc gaz wyregulowany na wyczucie sprawdzony później na analizatorze (generalnie ok, brak korekty nastaw) Aha przymierzam się również do zamontowania sondy lambda może ona mi coś podpowie? ale to trochę potrwa, potrzebuję kaski Z góry dziękuję za wszelkie konstruktywne odpowiedzi i pozdrawiam. |
lion_rapid Skoda Rapid Gliwice | 2004-04-24 10:44:50
nic nie strzela w wydech, silnik chodzi elegancko, powiedz, gdzie mam szukać przyczyny, co zmienić aby było lepiej qrde bez sondy to jak szukanie czarnego kota w ciemnym pokoju |
thaniel LPG User Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2004-04-26 07:13:50 Ja ciut OT
Bardzo fajny Rapid zawsze mi sie te skodziany podobaly pozdr |
lion_rapid Skoda Rapid Gliwice | 2004-04-26 21:28:29
dziękuję |
Rino125p LPG User Kraków | 2004-04-27 15:22:48 Ktos jeszcze ma jakiś pomysł bo tez sie do takiej przeróbki szykowałem? |
Rino125p LPG User Kraków | 2004-04-28 17:05:10
Miałem raczej na mysli pomysły na rozwiązanie problemy Liona_rapid |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2004-04-28 21:26:37 Piszesz, że też się przymierzasz do takiej przeróbki, więc przedstawiłem alternatywy.
Tak się składa, że mam w Galancie 2,0 dokładnie taki sam patent jak kolega Lion_rapid. Znamy się z innego forum. I mam może nie tak dziwne, ale też nie całkiem racjonalne wyniki spalania. Auto prawie nigdy nie zchodzi w trasie poniżej 10l/100, nawet jeśli jade jak emeryt 80-90/h, a jazda 110-120 to zwykle spalanie 11-12l. Czyli niewielka różnica. Za to w mieście 15-20l. |
lion_rapid Skoda Rapid Gliwice | 2004-04-29 15:00:58
ty się nie szykuj, tylko rób masz gaźnik z mech. II st. ? jeśli masz silnik 1.3 i zwęzki w gaźniku 23/25 to zmień je na 24/26 przy silniku 1.5 fabr. są 24/26 przetocz je na 25/27 jest bardzo fajna książka "poprawa ekonomiki i dynamiki sam. os." (czy jakoś tak ten tytuł leci |
Adam626 Mazda626/Lada2107 Warszawa | 2004-04-30 11:29:00
Mam podobnie. wstawilem mixer 45mm do 2.0 gaznik zamiast mixera 35 mm. MOc na wysokich jest dobra, jak wszystko rozkrece to i z dołu jedzie. ale na miescie pali mi 18ll. Wracam chyba do malego mixera, bo tam po regulacji jedzie dobrze z dołu, gora troche obcieta ale pali 13l. duzy mixer slabo sie sprawuje w dolnym zakresie |