[125] cisnienie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...moze sie ktos orientuje czy to normalne ze w moim fiaciku przy nickich obrorach ciagle swieci sie czerwona kontrolka press od cisnienia oleju w srode wymienilem olej na nowy i pomoglo....do dzisiaj i znowu zaczela sie swiecic moze wie ktos czy to normalne i od czego to zalezy
dzieki z gory za pomoc
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-04-30 20:04:35 ]
  
 
zmierz cisnienie w ukladzie smarowania, wykrec czujnik kontrolki i wkrec w to miejsce manometr a wszystko wyjdzie na jaw
  
 
Nie jest to dobra oznaka,nowy olej jest gesty jak juz troche na nim polatales troche sie uwodnil-nie jest juz tak gesty jak nowy,wyczysc czujnik,jak nadal bedzie to samo to chyba najprosciej bedzie podniesc mu obroty-nie moze zapalac sie lampka smarowania!!!
  
 
Pewnie czas już wymienić panewki...
  
 
no wlasnie caly myk polega na tym ze panewki sa nowe filtr bocznikowy wymieniony, czujnik sprawdze ale nie jestem pewien czy to to a jesli chodzi o zwiekszenie obrotow to moge to zrobic tempomatem tylko juz kiedys probowalem i troszke brzydko pracuje kiedy stoje na swiatlach bo ta lampka zapala sie tylko w momencie postoju nie w trakcie jazdy
pozdrawiam!!!
  
 
jak zmieniales panewki to zagladnales do pompy? moze ma luz przeokrutne

BTW wie ktos ile kosztuje nowa pompa oleju do DF?
  
 
Cytat:
2004-04-30 18:07:56, Kwadrat125 pisze:
...moze sie ktos orientuje czy to normalne ze w moim fiaciku przy nickich obrorach ciagle swieci sie czerwona kontrolka press od cisnienia oleju w srode wymienilem olej na nowy i pomoglo....do dzisiaj i znowu zaczela sie swiecic moze wie ktos czy to normalne i od czego to zalezy
dzieki z gory za pomoc
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-04-30 20:04:35 ]

A na jakiej gestosc jest olej na ktorymi jezdzisz???


[ wiadomość edytowana przez: MUSTANG65 dnia 2004-04-30 22:25:55 ]
  
 
Ja jak pierwszy raz odpalałem mojego fiata miałem podobny problem, i niestety pomijając panewki musiałem wymienić pompe oleju
  
 
Ja u siebie miłąem taki sam objaw czyli palaca sie kontrolka oleju na niskich obrotach i po wymianie pierscieni panewek korbowodowych (głowne nie ruszane) i problem znikł. Pompy nie ruszałem tylko przeczysciłem ta siateczke przy smoku.
  
 
Masz instalacje gazowa ???? Bo u mnie czasem jest ten sam problem, reduktor juz jest taki mizerny ze obroty mam takie jakie mu sie podobaja , potrafi miec takie niskie ze az silnikiem rzuca i wtedy tez odzywa mi sie kontrolka oleju
  
 
W którejś z książek obsługi wyczytałem że w niektórych DF ach to normalne zjawisko i nie oznacza ono nic złego. Mój szwagier tak miał po remoncie silnika i przejeżdził nim 70 tys km do momentu sprzedaży. Ciekawe jest to że przed remontem nic takiego nie miało miejsca. Remont obejmował szlify gładzi cylindrowych wymianę tłokłów razem z pierścieniami szlif wału i wymianę wszystkich panewek. Silnik był zalany olejem mineralnym Shell. Silnik oczywiście fiat w poldolocie nie występowało podobne zjawisko.
  
 
Cytat:
2004-04-30 20:50:49, Samael pisze:
jak zmieniales panewki to zagladnales do pompy? moze ma luz przeokrutne

BTW wie ktos ile kosztuje nowa pompa oleju do DF?

okolo 150 zlotych pytalem niedawno i tyle mi powiedzieli, ja kupilem za 40 PLN na allegro :]
  
 
owszem w niektorych kantach z orginalnym silnikiem tak bywalo... szczegolnie jak jest upal, silnik sie mocno nagrzeje i olej sie robi rzadziutki. wtedy na wolnych moze rzazyc. Wazne zeby bo wcisnieci gazu ustepowalo... mozliwe jest tez ze masz ustawione za niskie wolne obroty