Zdechla samara - pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas jazdy sobie zgasla i za nic w swiecie nie chce zapalic. Pierwsze podejrzenie padlo na modul zaplonu. Pojechalem i kupilem od razu nowy bo to czesto siada. Po zamontowaniu zero zmian, dalej nie odpala (brakuje iskry) Probowalem sprawdzic czujnik halla na aparacie zaplonowym. Podejrzanie mi on wyglada (plus i masa na dwoch skrajnych sa) a podczas krecenia rozrusznikiem jakies dziwne 7 V utrzymuje sie na trzecim przewodzie bez wzgledu na to czy rozrusznik kreci czy nie (nie wiem z czego to wynika ale nie sadze zeby to bylo usrednianie miernika bo wartosc niezalezna od pracy silnika). Chcialbym sprawdzic tez opornosci cewki zeby ja wykluczyc, ale ich nie znam. Jesli ktos wie jakie powinny byc to prosze podpowiedzcie. Ewentualnie jakies sugestie co do zaistnialego problemu ?
  
 
jak brak iskry ja bym obstawial cewke tez kiedys tak mialem
  
 
No tak ale podaj mi opornosci cewki zebym wiedzial czy to ona bo kupowac na czuja i wywalac pieniadze na sprawne elementy to troche glupota .....
  
 
znaczy tego to ja ci nie powiem, ja mialem tak ze mialem cewke ze skody i tez na czuja wszystko sprawdzalismy bo nie wiadomo bylo co to, az wkoncu wyszlo ze to cewka
  
 
Cytat:
2005-06-15 15:27:42, bugalon pisze:
No tak ale podaj mi opornosci cewki zebym wiedzial czy to ona bo kupowac na czuja i wywalac pieniadze na sprawne elementy to troche glupota .....


Coż. Pozostaje czekać aż ktoś może będzie miał potrzebne dane lub kupić jednak cewkę. Podejdzie nawet bodaj od poloneza. Koszt niewielki aczkolwiek rozumiem twoje podejście. Może jakiś sąsiad ma choćby używaną tak do sprawdzenia.
  
 
wszystko zalezy od rodzaju zasilania, cewki do elektronicznych zaplonow w poldolocie i do tych z przerywaczem maja inne rezystancje uzwojen i w tym problem wlasnie. Na bank podejdzie cewka od poldolota, ale nie mam zamiaru jej kupowac (koszt pewnie okolo 50 zetow) jesli ma mi sie nie przydac.
  
 
Cytat:
2005-06-15 16:14:38, bugalon pisze:
wszystko zalezy od rodzaju zasilania, cewki do elektronicznych zaplonow w poldolocie i do tych z przerywaczem maja inne rezystancje uzwojen i w tym problem wlasnie. Na bank podejdzie cewka od poldolota, ale nie mam zamiaru jej kupowac (koszt pewnie okolo 50 zetow) jesli ma mi sie nie przydac.


Do samary coś około 30 zł jednak trochę szkoda. Niestety niemam jak sprawdzić. Musisz poczekać. W późniejszych godzinach na forum siedzi więcej ludu. Może tu inż. Czech lub FSO dostaniesz szybko odpowiedź.

[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz75 dnia 2005-06-15 16:33:50 ]
  
 
jednak z cewka wszystko w porzadku okazalo sie ze zerwał sie pasek rozrzadu wiec teraz potrzebuje info na temat tego jak to wszystko poustawiac i gdzie sa odpowiednie do tego znaki.bede wdzieczny za pomoc
  
 
Witam ,raz jak brakło mi iskry to wymieniłem moduł zapłonu i aparat zapłoniwy razem i pomogło ,jak zmieniałem osobno moduł ,osobno aparat to nie pomagało.Widocznie uszkodzenie w jednym elemencie pociąga za soba uszkodzenie w drugim.
  
 
po co zaczynac nowy temat jak pasek to chyba powazna sprawa
  
 
Watki polaczylem, za zasmiecanie forum kolega ma u mnie na pienku
  
 
Cytat:
jak pasek to chyba powazna sprawa


Jak silnik 1500 to nie.
  
 
Cytat:
2005-06-15 22:32:03, misiekns pisze:
Jak silnik 1500 to nie.



Niekoniecznie. U mnie pekl pasek i namieszal troche. 3 zawory poszly na zlom.
  
 
moze miales planowana glowice wczesniej i maly luz na zaworach