MotoNews.pl
  

Modlić się lepiej i szybciej - przeróbki!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ciekaw jestem czy to zainteresuje wszystkich, ale może każdy napisze o szybkich metodach i w miarę nieinwazyjnych żeby moglić się szybciej Jakieś przykłady:
Obniżenie masy - wyciągnięcie siedzeń, butli, koła zapasowego i kluczy, jazda na rezerwie,
Zdjęcie obciążeń elektrycznych - dmuchawy, świateł.
Silnik-
Zawieszenie -
Opory -
Może ktoś ma jeszcze jakieś propozycje? Oczywiście mniejsze koła. zdjęcie spojlerów, nie wiem. Zmiana programu gazowego. Może jakaś burza mózgów? Ciekawi mnie szybka zmiana układu dolotowego itd. Co mozna wyciągnąć z takiego Paska 1,8 125 KM bez planowania głowicy i wymiany wydechu za 2-3 tys PLN)
  
 
hmm ten temat zostawie profesionalista.....ale temat fajny..ciekawy
  
 
Toom najlepszym rozwiązaniem nie ingerującym w budowe twojej maszyny to wymiana chipa, to wygodny sposób, bo możesz go usunąć w każdej chwili i akurat mieści sie w przedziale 2-3 tys zl
  
 
Chip to wydawanie większych pieniędzy, metoda inwazyjna i niewiele daje bez turbiny (7 KM). Już wolałbym wrzucić turbinę za 4-5tys albo nitro za 2-3tys, Ale chodziło mi o bardziej kulturalne.
Dochodzi wywalenie katalizatora, filtr sportowy, strumienica, (magnetyzer to chyba bajka). Ale może ktoś coś wie o lepszym paliwie, przestrojeniu silnika, wygładzeniu dolotu itd. Ciekawym. Piszcie.
  
 
Cytat:
Linku Wysłany: 2004-05-17 15:44:36

hmm ten temat zostawie profesionalista.....ale temat fajny..ciekawy


tez popoeram nie bede sie wypowiadał bo nie wiem a z chcia posłucham jak mozna poprawic
ale chyba sie wypowiem
Cytat:
Obniżenie masy - wyciągnięcie siedzeń, butli, koła zapasowego i kluczy, jazda na rezerwie,
Zdjęcie obciążeń elektrycznych - dmuchawy, świateł.


chyba to jest najwarzniejsze przy nieinwazyjnym takei moje zdanie
  
 
Toom rób swapa na 2.8 vr6. Ostatnio taki silnik byl za 1000zł. Z przelozeniem nie było by za wielu problemów niedorozwiązania

  
 
Cytat:

Toom rób swapa na 2.8 vr6


nio w sumie bez wekszych ingerenci w silnik bo cały wymieniasz
wiec to tez jest jakas alternatywa
  
 
Cytat:
2004-05-17 16:13:20, Toom pisze:
[...] Już wolałbym wrzucić turbinę za 4-5tys albo nitro za 2-3tys, Ale chodziło mi o bardziej kulturalne. [..]



No widze jednak, że wydatki mogą przekroczyć 2-3 tys zl Bardzo pozytywnie. Jakbyś miał nadmiar kasy to rzuć mi troche, coś u siebie bym chętnie przerobił Więc numer konta podam Ci na privie i czekam na odpowiedź
  
 
Chcerz byc szybszy i w miare malo ingerowac w silnik
to najpierw zadbaj o jak najlepsze swiece, dobry filtr,dobre kable WN,wszystkie czujniki sprawne i na pelnym chodzie, pomierz sobie cisnienie na tlokach czy masz dobre?. Dbaj o olej i o odpowiendie wymienianie/czyszczenie filtrow.
Nie zakladaj zadnych magnetyzerow, strumienic i nie ufaj reklamom tylko pytaj sie specjalistow.
Jesli to wszystko zrobisz to wtedy pomyslimy dalej o tuningu!
  
 
nie zgodzę się z przedmowca, ze filtr powietrza itepe to metoda, wiekszosc z tego co zostalo wymienione po prostu powinno byc uzywane tak jak ma byc, co to znaczy najlepsze swiece i kable? co to da ? 0,0000000000000000000000000000000000000000000000001km ? nie badzmy smieszni... jesli nie chcesz dotykac bazy silnika, czyli , modyfikować dolotu czy głowicy , to w sumie nie masz co ladowac pieniedzy w samochod bo nic poza nitro , nie da ci wymiernego co do pieniedzy przyrostu mocy, z silnikiem to jest tak ze ze albo robisz cos kompleksowo , zabierasz sie za wszystko , albo nic, bo proponowane przez innych robienie to glowicy, to czegos innego nic ci nie da a jeszcze moze zabrac, moc, trwalosc, wiec pozostaja trzy mozliwosci: kompleksowa przerobka silnika, swap, nitro... nie ulegajmy zludzeniom....
  
 
tylko nie wywalaj katalizatora ;] bo mozesz miec pozniej troche problemow z cpu. Pozdr.
  
 
widze ze jest wielu specow znajacych sie na rzeczy...ale pozostane dalje w milczeniu..slucham..i sie ucze
  
 
jak pasek jezdzi na lpg to wywal katalizator i tak sonda jest perfidnie oszukiwana . Poza tym utrzymanie silnika w przyzwoitym stanie da najwiecej. Cala reszta bez wiekszego grzebania to moze poprawic samopoczucie, a nie osiagi. Moze sa jakies cudowne metody taniego podniesienia mocy ale vw-ami to sie zbytnio nie interesuje wiec nie wiem.(cisnienie paliwa podniesc, ustawc sport program lpg )
  
 
wydaje mi sie ze toom chce mocy na benzynie ... ale to moje zdanie jesli jest inaczej prosze o korekte
  
 
Cytat:
2004-05-17 22:55:24, dozer pisze:
nie zgodzę się z przedmowca, ze filtr powietrza itepe to metoda, wiekszosc z tego co zostalo wymienione po prostu powinno byc uzywane tak jak ma byc, co to znaczy najlepsze swiece i kable? co to da ? 0,0000000000000000000000000000000000000000000000001km ? nie badzmy smieszni... jesli nie chcesz dotykac bazy silnika, czyli , modyfikować dolotu czy głowicy , to w sumie nie masz co ladowac pieniedzy w samochod bo nic poza nitro , nie da ci wymiernego co do pieniedzy przyrostu mocy, z silnikiem to jest tak ze ze albo robisz cos kompleksowo , zabierasz sie za wszystko , albo nic, bo proponowane przez innych robienie to glowicy, to czegos innego nic ci nie da a jeszcze moze zabrac, moc, trwalosc, wiec pozostaja trzy mozliwosci: kompleksowa przerobka silnika, swap, nitro... nie ulegajmy zludzeniom....



przeczytaj moj post uwaznei jeszcze raz
Czy ja cos mowie o przyroscie mocy
Najpierw niech zadba o to aby wrocic do seryjnych 125 kunikow.
Niestety wiele osob jezdzi na zapchanych brudnych filtrach, zuuzytych swiecah czy kablach.
A taki zamiennik bawelniany naprawde cos daje( do serii 1 KM, po modyfikacjach wiecej ), zalozy nowe swiece, nowe dobre kabelki itp przez co poprawi sie kultura pracy przez co i autko bedzie szybsze. To na poczatek a puzniej wieksze motania
  
 
Mi rowniez sie wydaje ,ze chodzi o benzynke ,a nie gaz.Pozdr.
  
 
Wow, ale dzieje się. Dobry temat zapodany, chyba.
W sumie to dobrze, że przeszliśmy na konkretny przykład mojego autka, choć wolałem ogólnie. Ok. to przeanalizujmy.

Filtry, świece itd - nie oszczędzam na takich rzeczach, ale bez przegięcia, jeśli wszystko chodzi. Filtr sportowy na pewno coś da. Zakładam że silnik ma 95% sprawności. Więc idziemy dalej.
O osiągi chodziło na benzynie, bo jakoś nie wierzę w większą moc na gazie. Chyba że ktoś mi to pokaże. Ale raczej dla efektu powinno się usunąć instalację niż ją przeprogramowywać. Może się mylę.
Wymiana silnika nie wchodzi w grę, a już na pewno nie za 1000PLN. Albo lewizna, albo stanę kiedyś w polu. No i problemy z papierami. No i oczywiście skrzynia do remontu i hamulce do wymiany itd.
Acha, robię 40 tys rocznie, więc robienie 300KM z tego silnika to bezsensu, mówię o delikatnych 150KM.
Najprostszym rozwiązaniem jest kupić inny model V6 i po zabawie. Kupi ktoś mój?)
  
 
150KM bez sporych przerobek, hmm. Sadze ze vw nie ma dwoch sond i katalizator mozna wywalic, co przy dlugotrwalej eksploatacji powinno dac jakis efekt (lub wymienic na nowy za pare tys. PLN), pozniej jesli masz wtrysk gazu pogrzebac cos z dawka/katem wtrysku, i zaplonem. Pozostale filtry smiltry moze dadza pare koni wiecej, ale przy okazji spirdziela ch-ke silnika i bedzie jezdzil gorzej, a to juz trzeba niestety sprawdzic samemu. Podsumowujac nie ma takiej pierd..onej mozliwosci, zeby bez grzebania mechanicznego w silniku wyskrobac dodatkowych 25/30 konikow
  
 
A delikatne wygładzenie głowicy i splanowanie jej? Do tego brak katalizatora, zmiana tłumika, może dałoby z 20KM? W końcu te silniki wytrzymują większe ciśnienia z Turbiną. Instalacja gazu nie jest wtryskowa.
  
 
Cytat:
2004-05-18 17:14:46, Toom pisze:
A delikatne wygładzenie głowicy i splanowanie jej? Do tego brak katalizatora, zmiana tłumika, może dałoby z 20KM? W końcu te silniki wytrzymują większe ciśnienia z Turbiną. Instalacja gazu nie jest wtryskowa.



20KM? Zapomnij...chyba ze chcesz jeszcze elektronike grzebac, wtedy mooooze gdzies sie te 20 uzbiera...
A jaka jest ta instalacja? Podcisnieniowa?