Docieranie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak i na czym docierac silnik z Polda.
Chodzi mi o paliwo oczywiscie. Moj mechanik ktory to sklada mowi ze 500km na benzynie potem mozna przelaczyc spokojnie na gaz...
Czy to jest prawda??
Napewno zrozumiecie ten temat bo paliwo jest za ok. 4zł (akurat teraz remont musial mi sie trafic ((()
Prosze tez o podanie obrotow ktorych sie nie przekracza o wymiane oleju i takie tam......
Dzieki

Pozdrawiam.
  
 
Ja docieralem tak:

0-1500: tylko benzyna, max.obr. 2500-3000. Po tym czasie wymiana oleju, ustawienie zaworow, dociagniecie glowicy.

1500-3000: moze byc lpg, do 3500, wymiana oleju juz przu 10000.
  
 
Chyba w warto wiedziec - jest gdzies opis mrozka jak docierac silniczek - odnosi sie doo dohc ale chyba ohv tez nie zaszkodzi - np przez iles tak km nie nalezy uzywac 5 biegu i pamietam ze powinno sie docierac w lagodnym ruchu miejskim uzywajac wszystkich biegow (poza V) lagodnie dodajac gazu w granicach 2-3 tys obrotow.
  
 
Cytat:
2004-05-11 13:02:48, Rys1977 pisze:
Chyba w warto wiedziec - jest gdzies opis mrozka jak docierac silniczek


Dokładnie tak - zapraszam do lektury :
Docieranie silnika
  
 
Cytat:
2004-05-11 12:37:53, KiLeR pisze:
Ja docieralem tak:

0-1500: tylko benzyna, max.obr. 2500-3000. Po tym czasie wymiana oleju, ustawienie zaworow, dociagniecie glowicy.

1500-3000: moze byc lpg, do 3500, wymiana oleju juz przu 10000.


Tez tak robilem. Wazne jest to aby nie przeciarzac silnika - czyli nie jezdzic na biegach od 3 do 5 tego ponizej 2000 obr.
  
 
Cytat:
2004-05-11 13:15:02, GDA pisze:
Cytat:
2004-05-11 13:02:48, Rys1977 pisze:
Chyba w warto wiedziec - jest gdzies opis mrozka jak docierac silniczek


Dokładnie tak - zapraszam do lektury :
Docieranie silnika



A do tego artykulu nie przywiazuj zbytniej uwagi gdyz jest tam troche bledow. Mozesz jezdzic na piatym biegu, silnik krec do 3000 a nie do 2500 bo po zmianie biegu bedzie zbyt niska predkosc obrotowa i lepiej docierac na trasie ze zmiennymi predkosciami niz w miescie.



[ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-05-11 16:22:33 ]
  
 
Apropos tego artykułu: Czy dokręcanie głowicy jest konieczne po przejechaniu powiedzmy 1500km. Słyszałem że nowe uszczelki "nie lubią" dokręcania bo się wtedy odkształcają i tracą szczelność. Wymieniałem niedawno uszelkę i zastanawiam się czy dokręcać czy nie i czy docieranie mnie dotyczy ? (dodam że planowałem głowicę i szlifowane były dwa zaworu na pierwszym garze bo pozostałe były szczelne)
  
 
przy każdej uszczelce jest kartka z opisem czy dokręcać czy nie
  
 
Ja docierałem mojego GSI na gazie i nic złego się nie dzieje.
  
 
Ja swojego docieralem tak:
Pierwsze na paliwie jakies 8h pracy na lekko podwyzszonych obrotach ok 1500.
Potem juz normalna jazda na LPG do 3000.
Wymiana oleju po 1500. Pozniej bez zbytnich emocji do 10000 (wiekszosc trasa)!!
Teraz maszyna chodzi jak znalazl. Po 60000 na kazdym garku 13 komprechy!!!
  
 
ja moim zrobilem 1000 na benzynie a potem przelączałem na LPG kolejne 2/3 tyś. km ale raczej na trasie bo w miescie z tego co slyszalem nie dobrze zeby sie przegrzal na gazie - a ma on wyzsza temperature spalania !