Czy coś odpadnie ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawdziłem wszystki wątki o oponach i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pozwalam sobie założyć nowy temat.



Obecnie w swojej Camry mam oponki 185/65/R14, lecz niestety ich żywot dobiega końca. Mam pytanko, czy jeżeli założe oponki 185/55/R14 to obniży się cały samochód o ok 1.9 cm.

Czy na Polskie drogi i krawężniki to dobry pomyśł ?

Jak to się odbije na spalaniu, przyśpieszaniu itp ?

Jeśli opona będzie miała mniejszy obwód to chyba to ośka musi zrobić więcej obrotów aby przejechać ten sam dystans, chyba ...?


A jeśli zostać przy swoim rozmarze to co wybrać tak do ok 200 PLN, pomóżcie bo się całkowicie nie wyznaję ?

Oto przykłady z http://www.baloon.pl :

185/65/R14 86 T COURIER-CHAMPION 137,00 zł

185/65/R14 86 T DEBICA-PASSIO 154,00 zł

185/65/R14 86 T BARUM-BRILLANTIS 156,00 zł

185/65/R14 86 T KORMORAN-IMPULSER_B 158,00 zł

185/65/R14 86 T DAYTON-D100 166,00 zł

185/65/R14 86 T CEAT-SPIDER 167,00 zł

185/65/R14 86 H DEBICA-FURIO 174,00 zł

185/65/R14 86 T FULDA-DIADEM_LINERO 174,00 zł

185/65/R14 86 H DAYTON-D200 182,00 zł

185/65/R14 86 H KORMORAN-RUNPRO 184,00 zł

185/65/R14 86 T UNIROYAL-R680 186,00 zł

185/65/R14 86 T MATADOR-MP15 188,00 zł

185/65/R14 86 T BFGOODRICH_TOURING.G 189,00 zł

185/65/R14 86 H BARUM-BRAVURIS 197,00 zł

185/65/R14 86 T KLEBER_VIAXER_AS 199,00 zł

185/65/R14 86 T DUNLOP-SP30 213,00 zł

185/65/R14 86 T GOODYEAR-GT3 220,00 zł

185/65/R14 86 T PIRELLI-P3000-ENERGY 222,00 zł

185/65/R14 86 T PIRELLI-P3000E 222,00 zł


  
 
Nie wiem jak w praktyce z takim kołem, ale parametry (m.in. różnicę w promieniu, we wskazaniach oraz liczbie obrotów) policzysz sobie tutaj: Calculator (nie zapomnij przełączyć na układ metryczny).
Jeśli dobrze pamiętam, to w teorii start powinien się poprawić (ale Vmax maleje), ale czy wyczuwalnie to już nie powiem. Czy taki profil to dobry pomysł? Nie wiem, ale przy odrobinie ostrożności powinno wystraczyć, bardziej martwiłbym się przekłamaniami, bo przy takiej różnicy będą już dość spore (6%?). Dochodzi też problem legalności takiego rozwiązania, ale tutaj każdy ma już swoje zdanie.

[ wiadomość edytowana przez: Aveuser dnia 2004-06-11 02:31:20 ]
  
 
-6.2%

Fajna sprawa, ty jedziesz 100 km/h a na radarze wychodzi 94
Tylko przebieg szybciej rośnie
A nie da się tego jakoś ustawić ?

Co w takim razię polecacie Continentale 55 prawie nie jeżdzone (jeszcze z włoskami) po 120 PLN, czy któreś z wcześniej wymienionych ?

[ wiadomość edytowana przez: McDoune dnia 2004-06-11 02:43:40 ]
  
 
wg mnie 55 to trochę za mało, do tego śmiesznie będzie to wyglądało, a z nowych nie kupiłbym opon: Dębicy, Couriera(?), Stomilu, Ceat(?), Daytona no i Barum Brilantis, reszta opon jest po prostu dobra, ja najprawdopodobniej wybrałbym Uniroyala
  
 
Ceata kiedyś dawali gratis do najtańszych alusów - a w testach wypadają zawsze na ostatnim miejscu - jak chcesz się przez nie zawinąć na drzewie (śliskie jak Kumcho) to możesz brać...

Ja bym brał taki rozmiar jaki zalecają fabrycznie - z mniejszym będzie to smiesznie wyglądać, łatwiej i częściej będzie piszczeć przy ruszaniu, większe ryzyko dobicia do felgi, a także uderzenia podwoziem.

Acha - rozejrzyj się w normalnym sklepie z oponami - ja kupiłem w normalnym serwisie taniej niż sa na tej stronie!!!! A pamiętaj że dochodzi jeszcze wysyłka i założenie, a także gwarancję będzie trudniej wyegzekwować - wybierz modele, zapisz ceny i idź pogadać z jakimś serwisem.
  
 
Na drzewie wolałbym się nie zawijać, więc Ceata odpadają
Kumcho to ten "bąbelkujący" wynalazek, który zakładali w Daewoo, a fuj ?
To może wybrać jakieś o wyższym profilu, np 70, bo te też nie wyglądają na imponująco duże ? Czy ktoś wie jakiego rozmiaru są zalecane oponki do Camry z '89?
  
 
Tak jak pisze MaciekB, Lepiej trzymać się zalecanego rozmiaru. No i jakość gum to Twoje bezpieczeństwo.
Ja w tym sezonie kupiłem GY hydragrip - rewelka, tym bardziej, że zapowiada się mokre lato .
Te opony są może troszkę droższe ( kupiłem 185/65/14 na opony.com za 252/szt, koszt przesyłki 0zł) ale warto. samochodzik jak przybity do asfaltu, żadnych poślizgów i coś czego na żadnej innej oponie przedtem nie spotkałem, przejeżdżając przez kałuże jednym kołem nie ściąga samochodu, trzyma prostą jak trzeba i nie ma takiego nieprzyjemnego przychamowania - stworzona na "wodną" nawierzchnię. Na suchej też radzi sobie na 5. polacam.
  
 
Do Camry 185/55 R14 niezakładaj,bo jak to będzie wyglądać,jak by była bita,bo będzie duża przestrzeń między kołem ,a nadkolem.Pozatym rozmiar do Camry pewno jest większy o 1cm,bo 185/65R14 ja mam w Carinie i trzyma się drogi tak sobie,a mam Michelin MXT.Jak założysz 185/55 to każdy bieg ci się skróci i auto będzie lepiej przyśpieszać zauważalnie.Chyba ,że masz na maxa tą Camry obniżoną i chcesz jeszcze bardziej glebić to polecam.Spójrz na to też tak,że jak na trasie lecisz 100km/h na oryginalnych balonach to masz np.2700obr/min na piątce,jak założysz /55R14 to jak też na liczniku będziesz miał 100km/h i te same obroty natomiast w rzeczywistości będą na ciebie światłami migali bo będziesz jechał 90km/h i żeby przyśpieszyć do pierwotnie 100km/h to będziesz miał na obrotomierzu prawie 3000tyś obrotów,na liczniku 110km/h i wtedy na prawde będzie to 100km/h ,ale przy wyższej prędkości obrotowej i przy większym spalaniu i hałasie przez wyższe obroty.Tak sobie myśle,bo też właśnie przerabiam ten temat,ale tylko teoretycznie jak narazie...
  
 
?


A jeśli zostać przy swoim rozmarze to co wybrać tak do ok 200 PLN, pomóżcie bo się całkowicie nie wyznaję ?

185/65/R14 86 T KLEBER_VIAXER_AS 199,00 zł

=== NIE WIEM, JAK INNE, ALE TE W/W TO TRAGEDIA. Po ok. 18 tys. są ( były, bo wymieniłem ) całkowicie łyse