| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
McDoune TOYOTA DRIVER Camry GLI 2.0 4WD Warszawa | 2004-06-11 02:12:55 Sprawdziłem wszystki wątki o oponach i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pozwalam sobie założyć nowy temat.
Obecnie w swojej Camry mam oponki 185/65/R14, lecz niestety ich żywot dobiega końca. Mam pytanko, czy jeżeli założe oponki 185/55/R14 to obniży się cały samochód o ok 1.9 cm. Czy na Polskie drogi i krawężniki to dobry pomyśł ? Jak to się odbije na spalaniu, przyśpieszaniu itp ? Jeśli opona będzie miała mniejszy obwód to chyba to ośka musi zrobić więcej obrotów aby przejechać ten sam dystans, chyba ...? A jeśli zostać przy swoim rozmarze to co wybrać tak do ok 200 PLN, pomóżcie bo się całkowicie nie wyznaję Oto przykłady z http://www.baloon.pl : 185/65/R14 86 T COURIER-CHAMPION 137,00 zł 185/65/R14 86 T DEBICA-PASSIO 154,00 zł 185/65/R14 86 T BARUM-BRILLANTIS 156,00 zł 185/65/R14 86 T KORMORAN-IMPULSER_B 158,00 zł 185/65/R14 86 T DAYTON-D100 166,00 zł 185/65/R14 86 T CEAT-SPIDER 167,00 zł 185/65/R14 86 H DEBICA-FURIO 174,00 zł 185/65/R14 86 T FULDA-DIADEM_LINERO 174,00 zł 185/65/R14 86 H DAYTON-D200 182,00 zł 185/65/R14 86 H KORMORAN-RUNPRO 184,00 zł 185/65/R14 86 T UNIROYAL-R680 186,00 zł 185/65/R14 86 T MATADOR-MP15 188,00 zł 185/65/R14 86 T BFGOODRICH_TOURING.G 189,00 zł 185/65/R14 86 H BARUM-BRAVURIS 197,00 zł 185/65/R14 86 T KLEBER_VIAXER_AS 199,00 zł 185/65/R14 86 T DUNLOP-SP30 213,00 zł 185/65/R14 86 T GOODYEAR-GT3 220,00 zł 185/65/R14 86 T PIRELLI-P3000-ENERGY 222,00 zł 185/65/R14 86 T PIRELLI-P3000E 222,00 zł |
Aveuser TOYOTA DRIVER Ełk | 2004-06-11 02:25:28 Nie wiem jak w praktyce z takim kołem, ale parametry (m.in. różnicę w promieniu, we wskazaniach oraz liczbie obrotów) policzysz sobie tutaj: Calculator (nie zapomnij przełączyć na układ metryczny).
Jeśli dobrze pamiętam, to w teorii start powinien się poprawić (ale Vmax maleje), ale czy wyczuwalnie to już nie powiem. Czy taki profil to dobry pomysł? Nie wiem, ale przy odrobinie ostrożności powinno wystraczyć, bardziej martwiłbym się przekłamaniami, bo przy takiej różnicy będą już dość spore (6%?). Dochodzi też problem legalności takiego rozwiązania, ale tutaj każdy ma już swoje zdanie. [ wiadomość edytowana przez: Aveuser dnia 2004-06-11 02:31:20 ] |
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2004-06-11 08:34:13 wg mnie 55 to trochę za mało, do tego śmiesznie będzie to wyglądało, a z nowych nie kupiłbym opon: Dębicy, Couriera(?), Stomilu, Ceat(?), Daytona no i Barum Brilantis, reszta opon jest po prostu dobra, ja najprawdopodobniej wybrałbym Uniroyala |
faworyt TOYOTA DRIVER Toyota Carina 2.0 GLi Krapkowice | 2004-06-11 19:09:13 Do Camry 185/55 R14 niezakładaj,bo jak to będzie wyglądać,jak by była bita,bo będzie duża przestrzeń między kołem ,a nadkolem.Pozatym rozmiar do Camry pewno jest większy o 1cm,bo 185/65R14 ja mam w Carinie i trzyma się drogi tak sobie,a mam Michelin MXT.Jak założysz 185/55 to każdy bieg ci się skróci i auto będzie lepiej przyśpieszać zauważalnie.Chyba ,że masz na maxa tą Camry obniżoną i chcesz jeszcze bardziej glebić to polecam.Spójrz na to też tak,że jak na trasie lecisz 100km/h na oryginalnych balonach to masz np.2700obr/min na piątce,jak założysz /55R14 to jak też na liczniku będziesz miał 100km/h i te same obroty natomiast w rzeczywistości będą na ciebie światłami migali bo będziesz jechał 90km/h i żeby przyśpieszyć do pierwotnie 100km/h to będziesz miał na obrotomierzu prawie 3000tyś obrotów,na liczniku 110km/h i wtedy na prawde będzie to 100km/h ,ale przy wyższej prędkości obrotowej i przy większym spalaniu i hałasie przez wyższe obroty.Tak sobie myśle,bo też właśnie przerabiam ten temat,ale tylko teoretycznie jak narazie... |
ernet TOYOTA DRIVER HB 1.4/ 5D Toruń | 2004-06-14 09:03:19 ?
A jeśli zostać przy swoim rozmarze to co wybrać tak do ok 200 PLN, pomóżcie bo się całkowicie nie wyznaję 185/65/R14 86 T KLEBER_VIAXER_AS 199,00 zł === NIE WIEM, JAK INNE, ALE TE W/W TO TRAGEDIA. Po ok. 18 tys. są ( były, bo wymieniłem ) całkowicie łyse |