Kilka pytan o zmiany w PF125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem duzgo fiata z 1985r, autko ma przejechane 52000 km, jestw stanie idealnym i zucajacy sie zielono-groszkowy kolor. To tytylem wstepu. Mam kilka pytan:
1. jakie najwieksze obrecze mozna zalozyc do duzego fita (fakie opony) obecnie jezdze na 165/65 r 14 - Good Yeary?, a chce zmienic opoy i kupic jakies alumy o klasycznym charakteze, ZAWIESZENIE zostanie seryjne.
2. W moim fiaciku jest jeszcze czterobiegowa skrzynia, chce ja zmienic na piatke z poloneza. Czy taka zmniana jest oplacalna?. Co na tym zyskam?, auto spala ok 15l gazu, jego predkosc maksymalna na gazie to ok 140-145km/h, przyspieszenia nie mierzylem.

Dziekuje z Odpowiedzi na pytania.
  
 
Podobno do Fiaciora bez przeróbek wchodzą felgi 16".
Skrzynia 5-cio biegowa obnizy nieco spalanie, obniży hałas. Ogólnie z z V-tką jest wygodniej.
Nie masz co liczyć na przyrost prędkości.
  
 
Do skrzyni 5 bedziesz musial wycinac dodatkowy otwor w kolumnie (podlodze - jak sie to nazywa ) ale wedlug mnie warto, osiagi zostaja te same ale spalanie mniejsze i mniejszy halas.
Pozdarwiam
  
 
bimber co Ci jest???

jak ma kanta 85 to musi cos wycinac w tunelu?? ja tez mam 85 i wsadzenie 5tki to formalnosc. od 84 tunel jest zunifikowany z podłym gadem i z 5tkami nie ma problemow.

a spalanie to spada tylko poza miastem i to na rewelacje tez sie nie ma co nastawiac jadac 60 na V wiecej zre niz na IV takie sprzety to sa
  
 
Dzieki. mam jeszcze jedno pytanie dot. skrzyni. mianowice ja mam skrzynie z dluga "pozioma" dzwignia umiejscowiona przy samej desce rozdzielczej,(kolo zapalniczki), widzialem takie "pionowe" - kolo rencznego w podlecze! o co chodzi???
  
 
to wszystko w porządku - taka skrzynia występowała często w poldku 4biegowym i w 125 po 84(85?)
oznacza to brak problemów ze wstawieniem 5tki (brak cięcia w tunelu)

jako ciekawostka - kumpel miał kiedyś skrzynie z pionowym lewarkiwm i 5 biegów...
taki wynalazek w df z 74 roku (włoska chyba ta skrzynia była)
  
 
to znaczy jaka nie stanowi problemow? taka kolo recznego - "pionowa" czy taka "pozioma" kolo zapalniczki - bo taka mam. dzieki
  
 
Cytat:
2004-05-10 16:36:32, Poramancza pisze:
bimber co Ci jest???

jak ma kanta 85 to musi cos wycinac w tunelu?? ja tez mam 85 i wsadzenie 5tki to formalnosc. od 84 tunel jest zunifikowany z podłym gadem i z 5tkami nie ma problemow.

a spalanie to spada tylko poza miastem i to na rewelacje tez sie nie ma co nastawiac jadac 60 na V wiecej zre niz na IV takie sprzety to sa




Hehehe rocznik mi umknol a ja juz w dtugim fiacie wycinalem tunel wiec z przyzwyczajenia napisalem pewnie. Przepraszam za wprowadzenie wblad : Pozdrawiam
  
 
Skrzynia "5" ma krotsze przelozenia od skrzyni "4" wiec na jedynce przy skrzyni "5" nie rozpedzisz sie tak jak na skrzyni "4" ale i tak uwazam ze skrzynia 5 jest lepsza ja niestety musialem wycinac otwor w tunelu pozdroowka
  
 
Witam!
Ta pionowa dźwignia koło ręcznego to od skrzyni 131 łączonej zwykle z silnikiem DOHC, więc masz już problem z głowy
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-05-10 21:11:39, MUSTANG pisze:
Skrzynia "5" ma krotsze przelozenia od skrzyni "4" wiec na jedynce przy skrzyni "5" nie rozpedzisz sie tak jak na skrzyni "4" ale i tak uwazam ze skrzynia 5 jest lepsza ja niestety musialem wycinac otwor w tunelu pozdroowka

Bzdura.Skrzynie IV i V polonezowskie(skosny drazek) maja IDENTYCZNE przelozenia I,II,III,IV i wstecznego.
Zmiany w przelozeniach (minimalne) wystepuja dopiero w skrzynkach Poloneza po 1993 roku.
  
 
Dokladnie zgadzam sie z kaovietziem.Przełożenia I...IV sa takie same w standowe czwórce jaki w polonezowskiej piątce .A co do spalania to można zredukowac spalanie jedynie za miastem !!!.Przy dobrze wyregulowanym silniku najniższe spalanie osąga sie w granicahc max momentu obrotowego .Tak wieć jadac na czwórce okoó 70 km/h ( 3000obr/min) a na pątce przy 85 -90km/h!!!

  
 
Po za tym skrzynie czwórki uważane są za bardziej trwałe !!!
  
 
cześć
co do przełożeń skrzyni 4 i 5 to tak jak już zostalo powiedziane mają te same przełożenia!!
pionowy drązek może u mnie widziałeś??(czarny DF)
widze że jesteś z sąsiedniego miasta może jesteś zainteresowany skrzynią5?? jak tak to wal na priv.
a wogóle to możemy sie spotkać i pogadać.


-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
Po za tym skrzynie czwórki uważane są za bardziej trwałe !!!


nie powiedziałbym może mają taką opinie ale ostatnio rozbierałem obie skrzynie bo mi siadła piątka (wina sprzęgła) i na czesciach czwórki złożyłem piątke (róznia sie tylko długością jednego wałka i dodatkowymi zebami)tak poza tym to niczym wiecej sa identyczne wioec czemu czwórka miałabyć trwalsza??
Pozdro
  
 
Co do przełożeń to jako że ostatnio prowadziłem szeroki zakres poszukiwań na temat przełożeń skrzyń stosowanych w PN/Df
to nie zgodzę się z wami że 4 i 5 miały takie same przełożenia...


po '93 przed '93 2,0 (132) 4ka '80

1.3,830 3,778 3,612 3,75
2.1,971 1,944 2,045 2,30
3.1,321 1,307 1,357 1,49
4.1,000 1,000 1,000 1,000
5.0,806 0,803 0,870 ------
R.3,574 3,526 3,244 3,87


Zatem jak sami widzicie różnica jest, i to wcale nie taka maleńka.