Xenony - słabe światła...:)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam mały dylemat. Otóż nie do końca jestem zadowolony ze swoich xenonów. W moim mniemaniu święcą bardziej żółtym niż białym światłem. Czy taka uroda omegowych xenonów. 2 tygodnie temu jeździłem E320 na xenonach i naprawdę było widać, że to xenon. W mojej omedze widać to ewidentnie patrząc Omesi w twarz, jednak za kierownicą mam mieszane uczucia. Pomijam fakt, że snop światla moim zdaniem jest za krótki.
W związku z tym czy może być tak, że żarówki są poprostu do wymiany? Czy takie żarówki można bez problemu wymienić samemu, czy trzeba jechać do ASO ?

pozdrawiam
Konrad
  
 
No u mnie tak samo bylo.
Musialem je ustawic recznie, srubami przy lampach (imbusy).
Generalnie to niby one same sie powinny ustawiac (nie wiem na jakiej zasadzie) ale cos mi to chyba nie dziala. Jak kupilem samochod do jeden reflektor mialem zalany wilgoci ai go rozebralem i wysuszylem. Gdy byl mokry to swiatla czesto "drgaly" bo xenony probowaly sie ustawic i bylo widac na drodze ze sie opuszczja i podnosza.

Od czasu "naprawy" nie widzialem juz zadnej aktywnosci xenonow jesli chodzi o podnoszenie czy opuszczanie. Nie wiem od czego to zalezy wiec nie mam jak sprawdzic czy to dziala. Probowalem obnizac tyl ale to nic nie dawalo.

No i tez slabo cos swiecily. Ale jak ustawilem sobie recznie to jest chyba ok. Chyba ze sie juz przyzwyczailem do tego jak swieca. Ale u mnie ewidentnie swiatlo jest niebieskawe a nie zolte jak piszesz ani biale.
  
 
Mam xenony- jestem bardzo zadowolony,świecą raczej trochę na niebiesko-w leflektorach jest taka opcja(po zdjęciu osłony z gumy
widać niklowaną "wajchę" lewy leflektor ta wajcha w górnym
połorzeniu a w prawym w dolnym.Powinno to powiększyć odległość
oświetlenia.Nie mam zdania czy wymiana żarówek coś da,trzeba sprawdzić prąd ładowania,złącza kabli itp.Wymiana żarówek jest
trochę skomplkowana,koniecznie trzeba wymontować lampy,odkręcic osłonkę i precyzyjnie obrócić wtyk z przewodem,i wysunąć z leflektora,dalej to pestka.Proponuje jednak jechać do ASO-będziesz miał prawo reklamować jeżeli dalej będzie nie Ok.
  
 
być może kolor światła zależy od napięcia z przetwornicy...
ja myślę że światło powinno być białe bo takie jest naturalne a nie jakieś niebieskie (bo takie to jest tiuningowe )
na niebiesko świecą w momencie rozpalania przy bardzo dużym napięciu ale zapewne nie mogą tak działać cały czas bo skracałoby to żywotność żarówek ( i akumulatora )
najlepszym testem jest ocena kolorów widzianych w świetle xenonowym (tylko białe światło jest w stanie poprawnie odwzorować różne kolory) w żółtym świetle wszystkie kolory będą pochodną właśnie żółtego.

Odnośnie wysokości świateł - normalka, za nisko ustawione światła u więkrzości producentów to standard (u opla niestety też) Trzeba sobie samemu podnieść bo regulacja wysokości pozwala jedynie na opuszczenie poniżej stałego poziomu (ten sam problem miał Maxitt). U mnie są niefabryczne i świecą rewelacyjnie (biało i wysoko)........ I JESZCZE NIKT MI NIE MRUGAŁ, ŻE NIBY GO OŚLEPIAM I NIEDOPIEPRZYŁA SIĘ POLICJA I DIAGNOSTYK!!! to tak prewencjnie jakby jakiś sceptyk zaczą wydziwiać
  
 
Cytat:
2004-05-12 11:13:49, dARTi pisze:
Trzeba sobie samemu podnieść bo regulacja wysokości pozwala jedynie na opuszczenie poniżej stałego poziomu (ten sam problem miał Maxitt).



A jak je podnieść, że się tak nieśmiało zapytam ?
Zresztą dzisiaj jestem w ASO, może zmuszę ich do jakiegoś działania. Jednak mimo wszystko, dobre rady zawsze w cenie, więc chętnie się dowiem, jak można samemu podnieść sobie xenony.

Pozdrawiam
Konrad