Dziwne problemiki!!! skrzynia-sprzeglo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ostatnio zauwazuylem maly problem chyba ze skrzynia lub sprzeglem...mianowicie czasem jak wrzucam jedynke to czuc "zgrzytniecie"[a jesli wrzucam ja na wyzszych obrotach to mam 100% pewnosci ze zgrzytnie]..ciezko wchodzi 3 i jak sie rozgrzeje to jak np. chce szybko przyspieszyc na 2-ce lub 3-ce to tak jakby slizgalo sie sprzeglo...o co chodzi do cholery??? pomocy!! dzieki z gory!!!!!
  
 
Kiedy ostatni raz zmieniałeś tarcz sprzegławą, docisk?
bo to jest dosć istotne
prawdopodobni masz podjechaną tacz sprzegłową i prze z to sie slizga
POzdrawiam - Piotrek
  
 
Podciagnij sprzeglo-powinny biegi lzej wchodzic,jak to nie tarcz to moze synchronizatory,szarpie ci auto przy ruszaniu-jak przytrzymasz lekko pedal sprzegla? wlacz wysoki bieg przy niskiej predkosci tak zeby silnik mial niskie obroty i depnij mu mocmo na gaz-jak wejdzie na obroty a nie brdzie przyspieszal to tarcze musisz wymienic....

[ wiadomość edytowana przez: mufaz dnia 2004-05-19 21:25:32 ]
  
 
a gdzie mozna podciagnac linke od sprzegla bo mi sie to samo chyba zaczyna mi niedomagc bryka nie moge wlasnie 3 wrzucic ciezko mi wchodzi a jak chce wrzucic 1 to mi zazgrzyta
  
 
popieram mufaz'a co do podciagniecia sprzegla hhhmm taki domowy sposob na jego sprawdzenie. jesli wrzucisz jedynke i przy puszczaniu sprzegla auto odrazu reaguje to znaczy ze musisz naciagnac linke a jesli masz troszke luzu i dopiero zacznie ruszac to jest git i nie wina naciagnicia linki
  
 
Cytat:
2004-05-19 21:57:12, reafellus pisze:
a gdzie mozna podciagnac linke od sprzegla bo mi sie to samo chyba zaczyna mi niedomagc bryka nie moge wlasnie 3 wrzucic ciezko mi wchodzi a jak chce wrzucic 1 to mi zazgrzyta



ostatnio się w to bawiłem
no więc bardzo trudno jest się do tego dostać od strony silnika, czyli przez klapę, ale podobno są i tacy co dają radę...
ja tam polecam kanał lub dobry podnośnik i wczołganie się pod auto

ja malucha podnosiłem lewarkiem z poloneza, bo jest dużo wyższy i dzieki temu miałem więcej miejsca...
no więc od tyłu wsuwasz się pod auto i jak będziesz pi razy oko między silnikiem a skrzynią, to powinieneś zobaczyć takie ramię odchodzące z góry skrzyni, do którego zamocowana jest linka...
na końcu linki jest nagwintowane cosik i na tym 2 skontrowane nakrętki... po prostu trochę dokręcasz te nakrętki, żeby linka była bardziej napręzona, kontrujesz i wsio

uważaj żeby za bardzo nie przesadzać, bo jak za wcześnie będzie ci łapało na maksa, to też raczej średnio fajnie


ps. nie czepiac się opisu - nie jestem żadnym mechanikiem... to jest coś w stylu "co wiedział to powiedział"
  
 
jak zgrzyta przy wsadzaniu 1 to sprubuj inaczej wrzucac 1
mianowicie jak chcesz zapodac I to wczesniej wrzucasz II i szybkim ruchem dajesz I
oczywisice jak autko stoi albo bardzo powoli sie toczy
  
 
Cytat:
2004-05-20 01:40:09, NAZIK pisze:
jak zgrzyta przy wsadzaniu 1 to sprubuj inaczej wrzucac 1
mianowicie jak chcesz zapodac I to wczesniej wrzucasz II i szybkim ruchem dajesz I
oczywisice jak autko stoi albo bardzo powoli sie toczy


Dobrze gada, sam tak wrzucam 1 , a pozatym zbieraj sianko na tarcze sprzegla, i docisk, niewiele pomoze ci to podciaganie sprzegla, przechodzilem przez to, jak podciagniesz to jeszcze bardziej bedzie ci sie slizgalo sprzeglo, a jak to moze wkurzac kazdy wie...Biegi moze lepiej beda wchodzic ale jak sie rozgrzeje jazdy nie bedzie.
Pzdr.
  
 
acha i polecam zestew: docisk i sprzeglo od silnika 903 z siódemki
sam tak wlozylem i plusy sa bardzo dodatnie
do ktoregos tam roku robili w standardzie "maluchowskim"
  
 
Cytat:
2004-05-20 10:31:44, NAZIK pisze:
acha i polecam zestew: docisk i sprzeglo od silnika 903 z siódemki
sam tak wlozylem i plusy sa bardzo dodatnie
do ktoregos tam roku robili w standardzie "maluchowskim"


Nic nie trzeba przerabiac, pasuje? Jaka cena z komplet do 903?
  
 
hmmm czy pasuje to ja sie dowiedzialem jak potrzebowalem sprzeglo a nie mialem kasy tylko silnik 903 w piwnicy

sciagnalem obydwa i sie milo zaskoczylem z podobienstwa, jeszcze milej wrazenia z jazdy, no i oszczednosc skrzynki (sprezynki)
ceny nie znam
moje jest valeo tarcza i docisk to pewnie komplet ze 200
  
 
no to qrde nie wiem...ale mysle ze wszystko jest wyregulowane ok...na to nie moge narzekac bo wydaje mi sie ze jest idealnie zestrojone sprzeglo..prawdopodobnie tarcza i docisk...fuck!! zobaczymy co bedzie dalej...przeciez to jest bryka nie do jazdy a do szlenstw po lasach=) ale dzieki za zainteresowanie i pomoc!!!!!
  
 
udalo mi sie u mnie naprawic bolida juz moge wrzucac 3 bez problemu a problem tkwil w lince od sprzegla naciagnalem ja i dziala nic nie trzeszy, ale jak zauwazylem jescze lacznik bede musial poprawic bo jedna nakretka od strony skrzynki jest padnieta musze ja jeszcze wymienic i bedzie gitek