Zasada postepowania przy wymianie amorkow z przodu - mk5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktorykolwiek z kolegow moglby opisac cala procedure wymiany amorkow jakie klucze miec powinienem i czego moge sie spodziewac przy przystapieniu do ich wymiany??

ps zamowilem juz KYB olejowe
  
 
dokładnie to nie wiem jakie klucze... ale wiem, że jest to bardzo proste... najpierw odkręcasz od amortyzatora to co jest na dole czyli przewody hamulcowe i lącznik stabilizatora... wyciągasz go z tego gniazda w którym siedzi i na końcu odkręcasz te śrubki z góry na kielichach pod maską...
jedyny problem jest ze zdjęciem i założeniem sprężyny
  
 
W MkIII-IV do okręcenia górnego mocowania potrzebujemy 19 oczkowej i imbusa 6 mm. Ale nie wiem jak w wyższych modelach.
  
 
Cytat:
2004-05-10 18:15:18, micab pisze:
dokładnie to nie wiem jakie klucze... ale wiem, że jest to bardzo proste... najpierw odkręcasz od amortyzatora to co jest na dole czyli przewody hamulcowe i lącznik stabilizatora... wyciągasz go z tego gniazda w którym siedzi i na końcu odkręcasz te śrubki z góry na kielichach pod maską...
jedyny problem jest ze zdjęciem i założeniem sprężyny



mam sciagacz do sprezyn
  
 
A... jeszcze potrzebny będzie przyrząd do rozszerzenia gniazda amortyzatora w zwrotnicy.
  
 
Cytat:
2004-05-10 18:20:39, PUNIU pisze:
mam sciagacz do sprezyn


eee jak masz ściągacz to żaden problem
  
 
Cytat:
2004-05-10 18:22:47, WilK pisze:
A... jeszcze potrzebny będzie przyrząd do rozszerzenia gniazda amortyzatora w zwrotnicy.


a czy szeroki srubowkret wystarczy??
  
 
Zwrotnice można spokojnie młoteczkiem postukać przed odkręceniem kolumny od góry i sama zejdzie.
Żadnych specjalnych kluczy nie trzeba

Pozdrawiam i życze powodzenia
  
 
Puniu tutaj znajdziesz dokładny opisik wraz z obrazkami.
  
 
Cytat:
2004-05-10 23:04:01, Paweł pisze:
Zwrotnice można spokojnie młoteczkiem postukać przed odkręceniem kolumny od góry i sama zejdzie.
Żadnych specjalnych kluczy nie trzeba



Ja bym się kłócił, gdybym był kłótliwy
  
 
Cytat:
2004-05-10 18:17:31, WilK pisze:
potrzebujemy 19 oczkowej i imbusa 6 mm



imbusa ale 5mm
  
 
Cytat:
2004-05-11 01:10:18, WilK pisze:
Cytat:
2004-05-10 23:04:01, Paweł pisze:
Zwrotnice można spokojnie młoteczkiem postukać przed odkręceniem kolumny od góry i sama zejdzie.
Żadnych specjalnych kluczy nie trzeba



Ja bym się kłócił, gdybym był kłótliwy



Wilku nie przesadzaj wszystko opanowane kilka razy już praktykowałem

Pozdrawiam
  
 
no amorki mam w bagazniku, odboje i oslony bede mial jutro, tuleje w wahacz tez wiec pozostaje mi jedynie wziasc sie za dzielo
  
 
Cytat:
2004-05-11 10:28:16, Mad pisze:
Cytat:
2004-05-10 18:17:31, WilK pisze:
potrzebujemy 19 oczkowej i imbusa 6 mm



imbusa ale 5mm


a ja w org motorcrafta mialem 8, a w nowych sachsa 6
  
 
Cytat:
2004-05-11 22:19:34, squadak pisze:
Cytat:
2004-05-11 10:28:16, Mad pisze:
Cytat:
2004-05-10 18:17:31, WilK pisze:
potrzebujemy 19 oczkowej i imbusa 6 mm



imbusa ale 5mm


a ja w org motorcrafta mialem 8, a w nowych sachsa 6



ja wlasnie na podstawie sachsa pisze , 5 jest w moich ale widac to nie regola
  
 
Cytat:
2004-05-11 22:27:40, Mad pisze:
ja wlasnie na podstawie sachsa pisze , 5 jest w moich ale widac to nie regola


wiec trzeba kupic caly komplet
  
 
a wiec tak amortyzatory na miejscu - wahacze na zewnatrz - jade na prase wcisnac nowe tuleje

stary prawy amorek latl sobie jak nie powiem co - jedynym ograniczeniem byla jakas sprezyna w nim
a z wahaczy gumy z tulei same powypadaly po wyjeciu z ramy - zostalo wydlubanie tych blach