Lekki [OT] Silnik dwutlokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstepie sorki za lekki OT, jak nie chwyci to sie wytnie
Temat jest jednak moim zdaniem dosc ciekawy - szczegolnie ze Polacy maja tu swoj udzial a na tym forum chyba nie bylo o tym dyskusji. Moze kiedys takie silniki beda montowane seryjnie w Polonezach II

A konkretnie chodzi mi o taki wynalazek :

Troche wiecej info :
Tytuł strony

Jak dla mnie idea jest dosc ciekawa - cisnienie dziala na 2 tloki a nie na jeden - w naszych silnikach czesc cisnienia dziala sobie tylko na glowice i nie wykonuje pracy, a mozna by ja zaprzac do dzialania Niepotrzebny jest takze uklad zaworowy - jego role przejma okna w scianach cylindrow, cos jak dzis w 2-suwach. Wady - dosc spora wielkosc, w koncu gdzies trzeba pomiescic 2 uklady korbowe, spory stopien skomplikowania konstrukcji - no ale nie wiekszy chyba niz dzisiejszych silnikow z rozrzadem zaworowym....
W sumie nie jestem pewien co o tym sadzic, zainteresowalo mnie to jednak jako ciekawostka - cos jak polski Wankel, a Wy co o tym sadzicie?
  
 
No tak, co dwa tłoki to nie jeden .
  
 
Ciekawa konstrukcja
Kiedyś był w TV wywiad wynalazcą tego cuda...tłumaczyli jak to działa, ale nie zabardzo skumałem
Musze się bliżej przyjrzeć temu schematowi.
Ale trzeba przyznać że taki silnik może mieć przyszłość....
  
 
Koncepcja dobra i spora spraność, tak mówił w tv ten pomysłodawca.
Wogule fajna sprawa tylko ciągle kaski brak na jego dalszy rozwój
  
 
idea bardzo ciekawa
  
 
dla takich ciemniaków jak ja, to tutaj jest symulacja pracy tego silnika
Teraz już załapałem jak to działą
Cholera, cwana bestia....
  
 
No qrde całkiem ciekawe, to mi dało do myślenia

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Tu jest cos podobnego
Rzuce cytat:
Ten dwucylindrowy silnik jest nie tylko ekologiczny, ale również bardzo sprawny: z 499 cm3 osiąga moc 114 KM przy 9000 obr/min oraz 92 Nm przy 8000 obr/min.

Co wy na takie osiagi ?

Pozdrawiam
Wyrwizab


[ wiadomość edytowana przez: Wyrwizab dnia 2003-04-27 21:52:10 ]
  
 
Osiagi bardzo dobre jak na tak maly silnik, tylko kwestia ekonomicznosci i spalania przy tak duzych obrotach.
Dziwi mnie ze braknie pieniedzy na badania nad tym silnikiem, ale trzeba widocznie do tego przywykknac. Niedawno widzialem program o polskich naukowcach na uczelniach i oni tam maja kolosalne problemy z funduszami.
  
 
juz kiedys pisalem o tym silniku zanim jeszcze powstal prototyp,jakies pol roku temu pan Godula postanowil zrobic w pelni dzialajacy prototyp z wtryskiem paliffka sterowanym jak na tego tunera przystalo przez kompa,zreszta na tamtej stronie jest info i na Godula MototSport tez.,
Coz wiecej pisac-wielkie brawa tylko nie wiem czemu mam przeczucie ze wynalazek znowu wyjedzie z kraju
  
 
hej ale przecizez to jest konstrukcja znana od lat a nie wymysl tworczej pracy jednego tunera
Jezeli mnie pamiec nie myli to silnik o podobnej budowie byl w .......czołgach
Co prawda to byly diesle ale zasada ta sama
  
 
Cytat:

[...]
A konkretnie chodzi mi o taki wynalazek :

Troche wiecej info :
Tytuł strony

Jak dla mnie idea jest dosc ciekawa - cisnienie dziala na 2 tloki a nie na jeden - w naszych silnikach czesc cisnienia dziala sobie tylko
[...]



T34 się kłania...
  
 
A jak by było z kulturą pracy tego cuda? Jeśli nie będzie to połączenie cykotu FSO-wskiego 1.5/1.6 z "Ram-tam-tam-tam" Wartburga, to wróżę sukces

Jokin' ofkoz....

Fajnie gdyby coś takiego w końcu powstało, a jeszcze ciekawiej jakby miało napędzać jakieś polskie autko... eh... marzenia....
  
 
Kiedyś szukając coś na temat silnika Wankla ( bardzo mnie ten silnik ciekawi ) wszedłem na tą stronę :
http://www.hover.tpi.pl/pl/silniki.html .
Zobaczcie sobie silnik - X , wydaje mnie się że jest to jeszcze bardziej ciekawsze konstrukcja od silnika dwu tłokowego . Tutaj jeszcze jest link do strony opisującej ten silnik :
http://www.hover.tpi.pl/pl/silniki.html .
Szukałem tego jakiś czas temu i nie jestem pewien czy nie wyszły jakieś nowe artykuły na temat tego silnika .
Co Wy na to ???? Bo mnie się on bardzo podoba

Pozdrawiam
jaqb
  
 
ciekawy silniczek

bardzo ciekawy ale zanim wejdzie ro masowej produjcji minie kupa czasy i jak znam życie to predzej wyląduje w Mazdzie RX 15 niż jakim innym autku
  
 
I tak nie pobije silnika okrętowego. Np. 6 cylindrowy dwusuwowy diesel turbo skok tłoka 2,5 m moc maks. przy 100 obr/min ok 30 tyś KM.

  
 
Cytat:
2004-07-22 16:46:00, Goshky pisze:
I tak nie pobije silnika okrętowego. Np. 6 cylindrowy dwusuwowy diesel turbo skok tłoka 2,5 m moc maks. przy 100 obr/min ok 30 tyś KM.




Ale ma kiepską kulturę pracy bo właśnie przez to nie mogłem zasnąć na promie
  
 
Cytat:
2004-07-22 17:03:43, pudel pisze:
Ale ma kiepską kulturę pracy bo właśnie przez to nie mogłem zasnąć na promie



Na dolnym pokładzie to jest fajny hardcore, nie?
  
 
Pływałem kiedyś na "Zawiszy Czarnym" i ma on silnik z U-Boota. Wahty były równiez w maszynowni i to było przeżycie. Na wejście dostawałeś słuchawki żeby cię mózg potem nie bolał. Klawiatura na wierzchu , smrodek oleju silnikowego, miodzio i najważniejesze rura wydechowa to maszt grot .
  
 
Cytat:
2004-07-22 20:30:57, Qba6tak pisze:
. Klawiatura na wierzchu , smrodek oleju silnikowego, miodzio



czyli raj dla każdego silnikofilla

i przyokazji wygodnie teguluje sie luz zawoerowy