[125] perypetie przy wsadzaniu dohc pod maskę DFa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Mam pytanie do posiadaczy 2-litrówek w 125. Otóz u mnie po wsadzeniu dohc (na wtrysku) miejsca miedzy maską a silnikiem jest miejscami po parę milimetrów - maska nie leży na silniku, ale jest naprawdę blisko. Między górą dzwonu skrzyni biegów a tunelem jest chyba ze 3mm (na oko ). ]

Poza tym patrząc z boku silnik jest jakby delikatnie pochylony w stronę skrzyni biegów. Możliwe, że to złudzenie opyczne - ale niekoniecznie.

Słyszałem, że czasami (w zależności od egzemplarza) trzeba pogłębiać otwory, w które wchodzą śruby od poduszek zawieszenia silnika. Ja tego nie robiłem.

Powiedzcie, jak to wygląda u Was, bo może opisany przeze mnie przypadek to norma.
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi
  
 
cześć.
w moim też silnik jest lekko pochylony do tylu,(choć to faktycznie może złudzenie bo wał siada w miare prosto)
co do miejsca między maską a silnikiem to niewypowiem sie bo mam 1.6 a ten ma niższy blok,ale i tak miejsca niema za wiele!!


-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Ja od siebie moge tylko dodać, że owe przechylenie silnika widziałem wielokrotnie na zdjęciach 125/polonez dohc.
Może to wynika z tego że przód auta minimalnie ale jest pod kątem i niższy z przodu.
  
 
Silnik jest zawsze pochylony tyłem. I dohc i OHV. Wystarczy spojrzeć na kolektor ssący (najlepiej z polda MR86 - kwadratowy). Gaźnik jest pionowo, a dół kolektora wygląda na przekoszony

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
czasami się pogłębia wcięcia - fakt
a ja dałem pod podyszki podkłądki ok 8mm i jest ok - nie dotyka maski - ale mam z wtryskiem - bez filtra powietrza-puszki - a słyszałem że ponoć w 132 to obudowa filtra jest troszkę niższa - jeśli ktoś mierzył/ma/zmieniał niech mnie poprawi jeśli kłamie...
a jeśli wał nie wyjdzie prosto ze skrzyni (przy pochyleniu silnika)zawsze można podregulować na suce (podpora wału...)
  
 
Fajnie jakbyś zrobił garb na masce na przykład taki jak ma 132 diesel.
  
 
Wał idzie prosto, więc chyba nie mam się o co obawiać. Silnik maski nie dotyka, obawiam się tylko o lakier , żeby nie "dostał w łeb" od temperatury - mam nadzieję, że mata na maskę wystarczy.

Moch - garb na masce odpada. Po pierwsze samochód mam dopiero co po blacharce, po drugie - nie widzę jakoś tego w 125ce.
  
 
ulozenie silnika wynika z belki zawieszenia poduszek i lap silnika
P.S.

-zobacz jak leza poduszki czy rownolegle do podpor na belce czy nie
(jesli nie beda lezec to bedzie rwalo je przy "wariacjach")

-co do pozycji motoru:
kombinujac troche mozesz obnizyc motor zasada jest taka im szersze lapy tym wyzej jest silnik a im wezsze lapy tym nizej w stosunku do maski
  
 
Łapy mam argentowskie - chyba, że inne to mnie popraw Kania, w końcu powinieneś wiedzieć lepiej

Może spróbować z polonezowskimi?Tylko czy te z kolei nie są za miękkie

Sprawdzę na początek ułożenie poduszek - jeżeli nie są równolegle z wspomnianymi podporami - wtedy będziemy kombinować
  
 
łapy polonezowskie są mocowane na 3 śruby do bloku a nie tak jak w 131/132 na 4 śruby!!
tak więc lepiej pozostań przy tych co masz.
tak było u mnie.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Mar125 - albo mnie pamieć zawodzi, albo jest tak, że poduszka to jedno a mocowanie poduszki do bloku to drugie.
Tzn. poduszka jest przykręcana do wspornika, który następnie mocowany jest do bloku.
  
 
no to pamięc masz dobrą bo jest jak piszesz.
po głębszym przeanalizowaniu twego poprzedniego posta doszedłem do tego że chodzi Ci o poduszki.
sorki źle zrozumiałem po pierwszym przeczytaniu.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Łapy w dohc sa niesymetryczne. Może o to chodzi??