| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-05-22 22:03:31 odprężyłeś go ?? masz zrobiony natrysk na denka tłoków?? silnik jest w dobrym stanie- po remoncie czy zjechany?? |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-05-23 04:23:45 A ja zrobie mały OT i zapytam o fotki Twojej maszyny, bo pickupów u nas dużo nie ma |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-05-23 08:55:24 to jeszcze zawory z sodem i kompletny wtrysk wielopunkt z sondą i czujnikiem spalania stukowego |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2004-05-23 16:17:52 bo f&f staje sie bardzo profesjonalne ;P
juz nie samostart power teraz turbo odprezone, z natryskami wytryskami i innymi patentami |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2004-05-23 22:07:36 Teraz na powaznie.
Podpiecie samej turbiny i IC to nie wszystko, ale to chyba wiesz. (jak nie to odpusc sobie lub poczytaj ksiazki na ten temat) Zakładam ze zdajesz sobie z tego sprawe, jak nie to bedziesz zdawal jak doszkolisz sie w tym temacie. Nie bede sie rozwodzil nad tematem co sie robi gdy... Przedstawie ci na co sie natkniesz jakie problemy Masz silnik z fiata 132 (niewiem czy wtrysk argenta czy gaznik) jesli wtrysk argenta to zeby mechanicznie poskladac to do kupy musisz zrobic tak: Kolektor wydechowy zapinasz po stronie wydechu (Croma ,Lancia miala obrocone glowice w stosunku do 132) niby nic ale turbina wychodzi ci w miejscu alternatora(i krucce sprezarki wychadza w zlych kierunkach jakdobrze pamietam (sprezone pow idzie w strone boczka ten problem rozwiazesz przesuwajac obudowe sprezarki ) , co do alternatora pozostaje ci przeniesc go na strone ssaca (przy zalozeniu ze zostaje kolektor z argenty, ona ma to w opcji), intercooler montujesz na pasie przednim prowadzisz weze z filtra do przeplywomierza a z niego do sprezarki z niej do IC z niego do kolektora ssacego pamietaj ze kolektor musisz doszczelnic (oska przepustnicy) Smarowanie turbiny najlepiej poprowadzic z magistrali olejowej lub ze stopki z pod filtru oleju a z rzut oleji z turbiny prosto do miski po uporamniu sie ze strona machaniczna zostaje ci sterowanie. W silnikach doladowanych o mocach nie przekraczajacych 100KM/l nie wazne jest kuty tlok czy korby nie urywki, ale zaleznosc powietrze/paliwo. Jak nie bedzie odpowiedniego skladu mieszanki to bardzo latwo o uszkodzenia,upali zawor lub gniazdo, wypali dziure w tloku lub poprostu tlok splynie (beda to nastepstwa spalania stukowego przy ubogiej mieszance) pamietaj o wzbogaceniu mieszanki. Zostaje sterowanie turbina i pow doladowania pierwsze sterowanie odpowiada za powolne wychamowanie lopatek turbiny przy gwaltownym odpuszczeniu gazu (by turbina dluzej dzialala) a drugie za odpowiednie cis doladowania (by dolotu nie rozerwalo) sterowanie turbina podejzewam ze masz (jesli masz model turbosprezarki garrett/airriserch stosowanych w fiatach i lanciach to nie musisz stosowac osobnego zaworu wastegate,musisz tylko podpiac baczek kolo sprezarki do dolotu) natomiast pozostaje ci zawor blow-off ktory tez musi byc podpiety do dolotu (w taki sposob by powietzre upuszczal spowrotem do dolotu za przeplywomierz przed sprezarke nie bedzie przeklamania w mieszance a jesli masz gaznik wszystko jak wyzej tylko sterowanie mieszanka sie zmienia zostaje ci go przerobic na nadcisnieniowy lub taki zakupic i dorobic gorne moc alternatora przydala by sie chlodnica oleju w obydwoch przypadkach |