Turbo do 2.0 dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Mam takie pytanko : czy ktos z was nie wie jak zalozyc turbo do silnika z fiata 132? Mam juz turbine z lancii i kolektor pasuje bez problemu, ale nie wiem jak podlaczyc olej i intercooler.
Z gory dziekuje.
  
 
Najważniejszą sprawą jest odprowadzenie oleju z turbosprężarki - ponieważ jest ono grawitacyjne, to turbina musi być tak ułożona żeby odpływ oleju był od dołu - czyli tak między "godziną piątą" a "godziną 7"

Doprowadzenie oleju trzeba poprowadzić z bloku.. Nie orientuję się dokładnie w silnikach DOHC, ale może jest tam jakaś zaślepka na bloku z której można poprowadzić przewód olejowy?


Jeśli chodzi o IC to będzie problem, bo w uturbianych samchodach wolnossących IC montuje się np. przed chłodnicą lub obok chłodnicy, a w DFie silnik DOHC wchodzi na styk i nie ma za bardzo miejsca.

A jakie masz zamiar ustawić ciśnienie doładowania? Może obejdzie się bez IC?


[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-05-22 21:19:50 ]
  
 
odprężyłeś go ?? masz zrobiony natrysk na denka tłoków?? silnik jest w dobrym stanie- po remoncie czy zjechany??
  
 
jeszcze go nie odprezylem, bo na razie musze wszystko zaplanowac. Dowiedzialem sie ze ktos ma na handel blok od turbo i tloki , wiec chyba bedzie to najlepsze rozwiazanie.
  
 
A ja zrobie mały OT i zapytam o fotki Twojej maszyny, bo pickupów u nas dużo nie ma . Mógłbyś się kilkoma pochwalić . Pięć można wrzucić do profilu prosto z dysku a tam coś chyba masz?
  
 
to jeszcze zawory z sodem i kompletny wtrysk wielopunkt z sondą i czujnikiem spalania stukowego
  
 
Cytat:
2004-05-22 22:03:31, Bodzioo pisze:
odprężyłeś go ?? masz zrobiony natrysk na denka tłoków??



Cytat:
2004-05-23 08:55:24, Bodzioo pisze:
to jeszcze zawory z sodem i kompletny wtrysk wielopunkt z sondą i czujnikiem spalania stukowego


...nie każdy silnik turbo musi mieć od razu 250KM.
  
 
bo f&f staje sie bardzo profesjonalne ;P
juz nie samostart power
teraz turbo odprezone, z natryskami wytryskami
i innymi patentami(wielopunkty i sondy)
  
 
Teraz na powaznie.
Podpiecie samej turbiny i IC to nie wszystko, ale to chyba wiesz. (jak nie to odpusc sobie lub poczytaj ksiazki na ten temat)
Zakładam ze zdajesz sobie z tego sprawe, jak nie to bedziesz zdawal jak doszkolisz sie w tym temacie.
Nie bede sie rozwodzil nad tematem co sie robi gdy...
Przedstawie ci na co sie natkniesz jakie problemy

Masz silnik z fiata 132 (niewiem czy wtrysk argenta czy gaznik)
jesli wtrysk argenta to zeby mechanicznie poskladac to do kupy musisz zrobic tak:

Kolektor wydechowy zapinasz po stronie wydechu (Croma ,Lancia miala obrocone glowice w stosunku do 132) niby nic ale turbina wychodzi ci w miejscu alternatora(i krucce sprezarki wychadza w zlych kierunkach jakdobrze pamietam (sprezone pow idzie w strone boczka ten problem rozwiazesz przesuwajac obudowe sprezarki ) , co do alternatora pozostaje ci przeniesc go na strone ssaca (przy zalozeniu ze zostaje kolektor z argenty, ona ma to w opcji), intercooler montujesz na pasie przednim prowadzisz weze z filtra do przeplywomierza a z niego do sprezarki z niej do IC z niego do kolektora ssacego
pamietaj ze kolektor musisz doszczelnic (oska przepustnicy)

Smarowanie turbiny najlepiej poprowadzic z magistrali olejowej lub ze stopki z pod filtru oleju a z rzut oleji z turbiny prosto do miski
po uporamniu sie ze strona machaniczna zostaje ci sterowanie.

W silnikach doladowanych o mocach nie przekraczajacych 100KM/l
nie wazne jest kuty tlok czy korby nie urywki, ale zaleznosc powietrze/paliwo. Jak nie bedzie odpowiedniego skladu mieszanki to bardzo latwo o uszkodzenia,upali zawor lub gniazdo, wypali dziure w tloku lub poprostu tlok splynie (beda to nastepstwa spalania stukowego przy ubogiej mieszance)
pamietaj o wzbogaceniu mieszanki.

Zostaje sterowanie turbina i pow doladowania
pierwsze sterowanie odpowiada za powolne wychamowanie lopatek turbiny przy gwaltownym odpuszczeniu gazu (by turbina dluzej dzialala) a drugie za odpowiednie cis doladowania (by dolotu nie rozerwalo)
sterowanie turbina podejzewam ze masz (jesli masz model turbosprezarki garrett/airriserch stosowanych w fiatach i lanciach to nie musisz stosowac osobnego zaworu wastegate,musisz tylko podpiac baczek kolo sprezarki do dolotu)
natomiast pozostaje ci zawor blow-off
ktory tez musi byc podpiety do dolotu (w taki sposob by powietzre upuszczal spowrotem do dolotu za przeplywomierz przed sprezarke
nie bedzie przeklamania w mieszance

a jesli masz gaznik
wszystko jak wyzej tylko sterowanie mieszanka sie zmienia
zostaje ci go przerobic na nadcisnieniowy lub taki zakupic
i dorobic gorne moc alternatora

przydala by sie chlodnica oleju w obydwoch przypadkach