| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2004-05-08 22:12:25 witam - szukam dokładnych porad apropos zmiany zapłonu klasycznego(stykowego) na bezstykowy w 21072, od jakiego samochodu można użyc i czy zamiana obeszła by sie bez wiekszegop "grzebania".
Aparat zapłonowy, moduł.......coś jeszcze?? Musze zmienić bo wkurza mnie ten klasyczny aparat zapłonowy, ciągłe regulacje itp. pozdrawiam |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-05-08 23:41:17 Zaxik- nie wiem jaki masz motor, ale aparat pasuje od niwy + modul.
Jakie przerobki trzeba wykonac to nei wiem(elektronika-kable) - aparat wkladasz ten sam. Ale z tego co pamietam to tylko do silnika 1.5. Tj o ile sie nie myle 1.3 ma inny aparat niz 1.5. Ale znowu do 1.5 zdaje sie wklada sie aparat z niwy 1.6 Najlepiej zapytaj Jasia- Janusz Krakow czy jakos tak. NIe wiem tez co rozumiesz przez wieczne regulacje - moze to ze na gaz inaczej, a na benzyne inaczej? A moze Ci sie przestawia? Jesli nie chce i sie bawic, to kup nowy aparat - nie kosztuje tak duzo(skorpion-wysla kuriwerem ,badz moge Ci to zalatwic i wyslac poczta). Ingerencja w stary aparat chyba jest nieoplacalna- lozyska sprezynki, pompka etc. itp itd. ALE!!!! Pomimo wszystkiego co elektronik to elektronik -duzo lepszy i mniej strat na iskrze na wysokich obrotach. Z tym ze modul kosztuje i aparat tez, mysle ze w 2 -2,5 stowek sie zamkniesz. Na pewno taki zaplon mozna ddopasowac z czegokolwiek - na wegrzech widzialem z escorta bodajze. |
zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2004-05-09 12:30:14 Fleszer - chce zmienic bo praktycznie co 1000km musze regulować zapłon na nowo - wymieniane kiedyś były platynki(czy coś takiego mój motor to 1300 pozdrawiam |
soop SYMPATYCZNY GOŚĆ PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2004-05-09 15:07:20 Ostatnio sam nauczylem sie zaplon regulowac po tym jak w zakladzie na lampe 2 razy ustawili mi tak dupnie ze jezdzic sie nie dalo (i skasowali ze mnie 30 zl). Chyba to jednak prawda, ze na sluch najlepiej jest ustawiac. A to 5 min roboty jest i chodzi miodek. |
krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2004-05-09 15:50:54 Soop: A jak sie reguluje na sluch? |
soop SYMPATYCZNY GOŚĆ PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2004-05-09 16:26:03 Hmmm...trzeba odkrecic srubke przytrzymujaca aparat i obracac nim powoli do momentu az uslyszysz ze praca silnika jest rownomierna, mozna zrobic przygazowke zeby sprawdzic jak sie wkreca i czy nie ma spalania stukowego. Ja u siebie wyczulem moment w ktorym obroty byly najwyzsze. Dokrecamy i robimy test drive. Proste jak rogalik. |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-05-09 16:48:53 Zax , problem wraca co kilka miesięcy... Było wszystko o tym na forum. Ja w 1300 mam bezstykowy . Cała przeróbka polega na dotoczeniu pierścienia pod podstawę aparatu. ( aparat przeznaczony do bloku 1500 i większych) ma dłuższy wałek o ok. 8mm.
Aparat z niivy, moduł obojętnie jaki ( ja mam bosch ) cewka od zapłonu elektronicznego ( np. polonez) . Świece- można zwiększyć odstęp elektrod. Kable zawsze lepiej mieć dobre niż byle jakie... I eta wsio.... Ja kupiłem aparat w od inż. Czecha za jakieś 120pln. Można kupić taniej. W skorpionie mieli za jakieś 80pln. Cewka za grosze. Moduł nowy to 100PLN. Ze szrotu pewnie za 30pln można dostać. |