| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-05-11 14:23:54 a co ze świecami i przewodami WN? |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2004-05-11 16:05:56 Zielony Kabelek ! |
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2004-05-11 16:16:41 patrz post dzieje karetki.
|
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2004-05-12 11:54:57 mam ten sam silnik ale u mnie przerywal w inncyh dziwnych okolicznosciach - kiedy zapychal sie uklad chlodzenia. Szczegolnie na gazie wtedy zaczynalo sie przerywanie co jest zrouzmiale - parownik byl za malo dogrzany. Caly zart polega na tym ze rowniez i na benzynie przerywal w momencie kiedy obieg plynu chlodzacego przyl przytkany !
|
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2004-05-18 11:43:42 a może regulator napięcia ma tutaj jakiś wpływ ?
|
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-05-18 23:25:18 Dołącze sie do tematu szarpiącego silnika:
Chodzi o to że zanim mój Poldek sie zepsuł(przyp. pęknięty rozrusznik) to przy kręceniu rozrusznikiem rzucało silinikiem tak że lewarek zmiany biegów latał jak głupi. Mogła to być wina rozrusznika? Czy może padnięte poduszki zawieszenia silnika? Na razie auta jeszcze nie zrobiłem(brak czasu,matura itp Pozdro! |
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-05-18 23:39:05
Kiedyś jak miałem praktyke przyjechał na warsztat pewien Polonez(GLE) z takimi objawami jak mówisz. Przerywał 3 gar potem przestał palić na niego wogóle. Wszyscy sie głowili co to może być wymiana uszczelki, podmianki świec, przewodów, ekperymenty z aparatem zapłonowym itd. A potem okazało sie że krzywki na wałku rorządu są tak wytarte że nie otwierają któregos z zaworów(chyba dolot) na 3 cylindrze. Auto dostało nowy wałek i chodziło elegancko. Może u Ciebie jest podobnie? |
korzonM Częstochowa | 2004-05-21 14:28:57 A ja mam taki problem: 1.5gle + LPG, gdy jade silnik strasznie szarpie ale tylko wtedy jak jade na równych obrotach lub zwalniam. Problem znika jak wcisne gaz aby przyspieszyć. Najpierw działo sie to tylko na 1 i 2 biegu, teraz na wszystkich. I jeszcze przy okazji zapytam co może być przyczyna pękania świec? |
BoowaH Polonez Caro Domaszczyn | 2004-05-23 22:21:51 No u mnie też takie zjawisko się pojawiło. Myślę o wymianie pownych podzespołów aparatu zapłonowegooraz cewki. I tu pytanie do zgromadzenia. Czy felerna cewka może powodować szarpanie silnika, przerwy w zapłonie przy niższych obrotach (1500 do 2500 obr/min)? No i do tego skakanie obrotomierza przy 3000 obr/min. Niesławny zielony kabelek nowy mam. Dalej podskakuje. jakies propozycje? |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-05-23 22:26:09
Za skoki obrotomierza odpowiada modul elektroniczny. Te nowsze stosowane przez FSO od 1995r maja specjalny uklad antyrezonansowy zapobiegajacy temu zjawisku. |
korzonM Częstochowa | 2004-05-25 21:48:15 U mnie tez skakał obrotomierz, ale przyczyna leżała w aparacie zapłonowym. Jeżeli co silnik przerywa, a obrotomierz szaleje to na 99% coś masz nie tak z zapłonem lub modułem. |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2004-05-26 09:02:24 U mnie też kiedyś obrotomierz zaczął kaprysić ... skakał sobie po skali po osiągnięciu ok. 3500 obr/min, trwało to ok. miesiąca, następnie silnikiem zaczęło coraz bardziej rzucać, aż w końcu zupełnie stracił moc i zaczął się telepać jakbym urwał tłok albo co. Rozklekotał mi sie aparat zapłonowy, nie zastanawiałem, się nad naprawą tylko wymieniłem na nowy, stary miał z duże luzy. Jak rękął odjął ... silnik chodzi jak marzenie, pozostał jeszcze obrotomierz, chociaż już nie szalał tak bardzo, ale ten sie uspokoił po wymianie kabelka.
Tak więc: za rzucanie silnikiem odpowiada aparat zapłonowy, za obrotomierz: aparat zapłonowy, kabelek, a także zgadzam się z przedmówcą, moduł zapłonowy |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2004-05-26 09:11:26
Opisane wyżej zjawisko , dokładnie wraz z wszystkimi szczegółami miałem przez prawie rok w swoim Ritmie . Podobnie - wymieniłem cewkę wraz z modułem , przewody , czujniki w kolektorze ssącym - i też nic ! Nie wiem jak w szczegółach wygląda konstrukcja samego aparatu w Poldku . U mnie przyczyna była kretyńsko prosta : wewnątrz aparatu jest cewka ( różnie ją nazywają ) zbierająca impulsy od wirujących magnesów . Podłączona jest przy pomocy nasuwanych wtyczek do "przelotki" wyprowadzającej sygnał na zewnątrz aparatu . Z kolei na nią nasunięta jest kolejna wtyczka przewodu idącego już dalej do modułu elektronicznego zapłonu. Problem polegał na tym , że pod wpływem czasu , wilgoci itp złączki na wtyczkach lekko skorodowały i dawały oporność rzędu kilkunastu omów . Wyciąłem wszystkie wtyczki , wlutowałem nowe pojedyncze konektory, a bolce na gniazdkach wyczyściłem pilniczkiem . Oporność zrobiła się poniżej 1 oma , a wszystkie objawy zniknęły ! Silnik kręci się równo w całym zakresie , obrotomierz płynnie pokazuje obroty , mało tego - mam wrażenie , że pokazuje o ponad 500 obr mniej niż przez cały okres , kiedy szukałem przyczyn . Cewkę zawsze zdążysz zmienić ! Na poczatek poszukaj prawdopodobnie skorodowanych połączeń . |
WFO Miłośnik FSO Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2004-05-26 10:26:49 Kiedyś też miałem skoki obrotomierza i przerywał trochę, po wymianie kopułki i palca rozdzielacza - pomogło. |
BoowaH Polonez Caro Domaszczyn | 2004-06-02 22:55:47 W sklepie sprzedawca proponował mi sam wałek z mechanizmem przyspieszacza, ale chyba tylko do 1.6 . Moje pytanie brzmi następujaco. Czy do silnika 1.6 i 1.5 AB przychodzą takie same aparaty zapłonowe? I tak jeszcze nawiasem... Jakie są syndromy uszkodzenia modułu elektronicznego? |