MotoNews.pl
  

Czy byliby chętni na szpilki do kół [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Robię wywiad. Bo mam możliwość zrobienia szpileczek do malca czyli M12x1,5 i twardości 8.8 Długość szpileczek to 75 lub 80mm. Nie pamiętam dokładnie. Cena jaka wyjdzie za komplecik 16 sztuk to 80 zł +ew. koszty przesyłki.

Czy byliby chętni??? Bo będę robił takie szpilki i mógłbym od razu zrobić więcej.
  
 
poto forum by pytac wiec pytam- co daja szpilki?? i czemu tak duzo?? sorki ale eni wiem i pytam powaznie.
  
 
A nie używamy szpilek do mocowania alusków
Sam nie jestem pewien
  
 
dobierzcie sobie dobrze długość gwintu (najlepiej pod konkretny dystans), zostawcie tylko 5mm luzu na ewentualność alu-felg...ja zrobiłem "z zapasem" i:
1.szpilki trzeba często smarować pastą miedzianą, żeby się dało koła lekko odkręcać
2.odkręcanie koła trwa dość długo...

Jakby ktoś chciał, to mam zapasowy komplet szpilek (twardość 10.8 bodajże) pod dystans max 15 mm....Sprzedam za 50 zł.
  
 
tak szpilki sa po to by zakladac dystans+ew. aluminiowe felgi.
  
 
No dokładnie tak. Szpileczki do kół. Jak ktos chce to długość może być krótsza na życzenie.

P.S. Co to za nieuczciwa konkurencja Widynek??? Jakieś ceny dumpingowe???


[ wiadomość edytowana przez: strongi dnia 2005-02-05 00:07:15 ]
  
 
Cytat:
2005-02-05 00:06:47, Strongi pisze:
No dokładnie tak. Szpileczki do kół. Jak ktos chce to długość może być krótsza na życzenie. P.S. Co to za nieuczciwa konkurencja Widynek??? Jakieś ceny dumpingowe??? [ wiadomość edytowana przez: strongi dnia 2005-02-05 00:07:15 ]

No dobra, to w takim razie wyceniam moje na 100 zł
Przecież ty to robisz z dobrej woli, nie dla zarobku
  
 
A jaki jest koszt nakrętek ?
  
 
jak zdradzisz tajemnice z jakiego materiału a raczej z kąt pochodzi bo mam morzliwość zrobienia ale niewiem z czego
  
 
Cytat:
2005-02-05 01:57:37, Piter_Solution pisze:
jak zdradzisz tajemnice z jakiego materiału a raczej z kąt pochodzi bo mam morzliwość zrobienia ale niewiem z czego

  
 
Cytat:
2005-02-05 01:57:37, Piter_Solution pisze:
jak zdradzisz tajemnice z jakiego materiału a raczej z kąt pochodzi bo mam morzliwość zrobienia ale niewiem z czego



Tajemnica zawodowa

A co do nakrętek to ja kupiłem od Skody 120 i płaciłem po 2,50 za sztukasa czyli wychodziło 40 zł za komplet. Co najsmieszniejsze to te nakrętki pomimo że są M12 są na klucz 17 Ale można poszukać innych. Podobno od Trabanta i Wartburga tyż pasują.
  
 
ja mam od trabiego nowe kosztuja 2zł
trafiło mi się 18 uzywek za 10zł


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-02-05 11:38:13 ]
  
 
Strongi 8.8 to nie za słabe będą??
  
 
Cytat:
2005-02-04 23:58:03, widynek pisze:
... Jakby ktoś chciał, to mam zapasowy komplet szpilek (twardość 10.8 bodajże) pod dystans max 15 mm....Sprzedam za 50 zł.



No jak w morde jeża czegoś takiego bym potrzebował. Tzn narazie rozważam kupno, albo dorobienie szpilek, tylko ostatnio przyszła mi jeszcze taka rzecz do głowy. Jak jest ze zdejmowaniem bębnów, szpilki to duże utrudnienie bo czasem bez szpilek bywa ciężko
  
 
Ja dałem w sklepie za dłuższe 80 zł bo jak zakładałem rekiny + dystanse to mało gwintu zostawało...
  
 
hehehe 8.8 to masło a nie szpilka, jak bardzo chcecie zalatwie wam sruby z nakretkami stozkowymi do kol w komplecie, srube utniecie na odpowiednia dlugosc i sa szpilki jak ta lala. dlugosc takiej sruby to 10cm samego gwintu, twardosc 10.9. komplet 16sztuk z nakretkami powiedzmy za 60zl wam zalatwie bez kombinacji zbednych !!
  
 
Może ja opisze na swoim przykładzie: Kupujecie sobie w metalowym z 17-18 śrub o twardości 10,8 nie 8,8 ani 12.9. Śruby powinny mieć ok. 80mm koszt to 20 zeta. Targacie to do tokarza który przytnie je na odpowiednią dł i wykona gwint w piaste jest M12x1.5 a na nakrętki może być dowolny zależy od czego chcecie je użyć. Prawdziwa szpilka powinna wyglądać tak w piaste wchodzi 12mm gwintu czyli na końcu szpiki tyle powinno go być później ja mam odstęp gwintu na grubość bębna i felgi czyli ok. 16mm, dalej znowu jest gwint aż do końca. W przypadku zastosowania dystansy 20mm i alusów starczy dł szpilki 70-75mm przy 80 to już jest max ja mam 75. Tokaż za robocizne też swoje zagarnie to zależy na jakiego trafimy. Teraz kwestia nakrętek, jeśli napalimy się na nie od np. Micry to fajne nakretki ale gwint mają 1,25 wiec trzeba to wziąć pod uwage przy gwintowaniu szpilki. Nakretki od Trabiego średnio mi się widza ale można je użyć. Wybrałem je od Skody 120 koszt nowej to 1,50 są z kołnierzem wiec klucz nie wchodzi za głeboko mają jedną wade są w formie miseczki a nie stożka przez co nie bardzo pasują na felgi (alusy mogą zniszczyć) ale po stoczeniu ich na odpowiedzi kąt taki sam jak ma normalna śruba z fiata wszystko jest si. Za tak przygotowane szpilki i nakretki można dać 80-100 zeta. Tyle odemnie.
  
 
Cytat:
Nakretki od Trabiego średnio mi się widza ale można je użyć



rozwiń temat bo ciekaw jestem dlaczego od trampka byc nie moga a od skody sa git

dobrze że autem po bułki jeżdze bo na hardcorze mogły by te z trabanta uciec
  
 
fragment gdzie opiera sie felga lub dystans nie powinien byc gwintowany tylko "pelny" i dopiero potem gwint czyli gwint na piaste fragment goy dla felgi/dystansu i na koncu znow gwint pod nakretki
  
 
Cytat:
2005-02-05 13:31:46, ZoLt4R pisze:
fragment gdzie opiera sie felga lub dystans nie powinien byc gwintowany tylko "pelny" i dopiero potem gwint czyli gwint na piaste fragment goy dla felgi/dystansu i na koncu znow gwint pod nakretki



no jezeli robisz szpilki pod jeden konkretny komplet felg i stałą liczbe dystansow to tak bo w innym przypadku nie ma takiej mozliwosci.