Wrażenia z dzisiejszego ścigania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
byłem dzis na spocie mojego rodzimego klubu GDS w skarbimierzu. Odbyło się tam małe ściganko na 400 metrów.

na pierwszy ogień poszła Vectra 2,0 16V po lekkim tuningu silnika. Moc około 180 koni. przez pierwsze 50 - 100 metrów lada była górą o prawie 2 długości. niestety potem przełożenia Vectry dały znac i przegrałem obie próby. następny był 125p z silnikiem z Argenty 2,0 na wtrysku. no i tu moje 1,6 dało popis. w pierwszym wyścigu 2 długości w drugim jedna. właściciel kanta był zdziwony.
Potem był lanos 1,6 16v który mógł tylko powąchać swąd palonej gumy z moich tylnych opon. Potem startowałem z Audi podejrzewam że 2,2 i tu dostałem 2 długości. niestety po ostatnim wyścigu odezwała się panewka w moim silniku i to był koniec ściagania. Auto stoi już u mechanika tak ze w poniedziałek bedzie już diagnoza co się stało.
  
 
Rogacek nie wiem jak Ty to robisz, że wygrywasz z takimi autami...
  
 
Wow , Rogacek, świetnie, widzę że naprawie II przelotu dajesz popalic konkurencji
szkoda tylko awarii, ale trzymamy kciuki by to nie było nic poważnego
  
 
Potwierdza się , że 2000DOHC o ile nie jest dobrze stuningowane to raczej nie wykazuje przewagi nad silnikami o niższej pojemności ( nawet 1600 jak się okazało) za to lepiej nabierającymi obrotów, i mniej obciążającymi auto.
Rogacku, masz swoje czasy?
Ciekawi mnie czy mój wynalazek byłby nadal najszybszy w Klubie gdybyśmy się pościgali
  
 
nikt niestety nie robił pomiarów czasu. szkoda. ale fakt 2,0 nie kręci.
  
 
to co to za śmieszne zawody skoro nikt czasów nie mierzył?? Ludzie ale nie gadajcie takich głupot, że 2000 jest wolniejsze od 1600!! Poprostu Rogacek (prawdopodobnie) umie dobrze ruszać
  
 
czasu nie mierzymy bo malo jest chętnych do pracy przy wyscigach. 4 -6 ludzi pracuje a reszta nic nie robi. dlatego nie robimy pomiarów. nie ma u nas podziałów na klasy. jest szansa że namówimy PZMOT z wrocka i zrobimy coś w stylu KJS na 400 metrów. wtedy będzie pomiar czasu



a tu filmik z małym startem

lada vs kant

[ wiadomość edytowana przez: rogacek dnia 2004-05-30 23:27:55 ]
  
 
Cytat:
2004-05-30 22:36:22, bartassti pisze:
to co to za śmieszne zawody skoro nikt czasów nie mierzył?? Ludzie ale nie gadajcie takich głupot, że 2000 jest wolniejsze od 1600!! Poprostu Rogacek (prawdopodobnie) umie dobrze ruszać



W sumie to nie jest moja opinia, bo nie mam swoich doświadczeń, ale doświadczenie potwierdziło zasłyszane opinie, że np. motor 1800DOHC ma bardziej "sportową" charakterystykę niż 2000. A 1600 Rogacka ma przeciez dwa gaźniki i jak sądzę może mieć niewiele mniejszą moc i moment niż zwykły 2000DOHC, a jesli jeszcze dodać fakt, że łada jest jednak lżejsza niż kant to wynik zupełnie zrozumiały i przewidywalny. Pewnie w prędkości maksymalnej byłyby różnice na niekorzyść łady, ale w sprincie jak widać niekoniecznie.
  
 
jechałem na jednym gaźniku. moje 2 webery czekają na nowe komplety naprawcze.
  
 
To instaluj Webery! Nie będzie na Ciebie mocnych!
  
 
Cytat:
2004-05-31 00:19:09, rogacek pisze:
jechałem na jednym gaźniku. moje 2 webery czekają na nowe komplety naprawcze.



W profilu rzeczywiście masz gaźnik, a nie gaźniki-ale można z niego też wnioskować , że w ładzie masz 2000 a nie 1600...
Coś mi umknęło, albo są nieaktualne dane?
  
 
dokładnie to mam 1,6 na płaskich tłokach ( odprężony) jeden gaźnik weber ( straszny złom), świece ( niestety) Bosch 4 elektrodowe, opony 195/50/15". 4 biegową skrzynię biegów. Podwójne zakładam jak wymienię uszczelki i zawory w gaźnikach.
  
 
tu mały filmik
lada vs lanos
  
 
Jezeli ufac licznikowi Lanosa to masz ponizej 10 s do setki.

Ps. Gratulacje
  
 
ile to nie wiem. mam zmiar mierzyć po zakończeniu prac z silnikiem

a TU jeszcze jeden film. ten wyścig wygrałem o 1/5 długości. kant ma silnik 2,0 na wtrysku z argenty

[ wiadomość edytowana przez: rogacek dnia 2004-05-31 20:53:28 ]
  
 
Ehh, to nie Lada-Kant sprint, a fiat 2.0 kontra fiat 1.6.
Z tym ze jeden z fiatow pewnie mniej wazy.

Zobaczymy co bedzie jak zloze sprzeta poraz drugi
To bedzie wtedy lada!
A Grzegorz pewnie i tak bedzie lepszy...

A czy 1.6 jest lepsze od 2.0,, tego nie wiem, ale wiem jedno i tez sie przychylam do tego - fiat 2.0 moze miec na lajcie 200 KM
  
 
wiem ile można wydusic z 2,0.
  
 
Cytat:
2004-05-31 21:01:12, Krzysztof-Fleszer pisze:
A Grzegorz pewnie i tak bedzie lepszy...




Mam nadzieję...po to gotuję te dwa Dellorto.
Chociaż martwię się tym , że moje auto nie będzie nigdy "odchudzone" a wręcz przeciwnie raczej utyje. Więc lekko grzebnięta dwulitrówka pogoni mnie bez kłopotu.
  
 
Buhaahhhhaaaaa, 1.6 lepszy od 2.0 - zgodze się jeżeli będzie się ścigać 16 z Łady (tuning) z 2000 bez tuningu z Fiata - ale nie 1.6 z Fiata z 2.0 z Fiata - to prawie te same silniki - a napewno mase mają taką samą - pozatym wiem co potrafi moje 2.0 - przynajmniej potrafiło bo na razie jak zrobiłem juz tak że chodzi i wogóle to wał mi się rozsypuje już 3 zakatowałem.
  
 
Cytat:
2004-06-01 21:46:38, Bartek-Lodz pisze: pozatym wiem co potrafi moje 2.0 - przynajmniej potrafiło



No właśnie ...a w wyścigu trzeba przejechać całe 400 metrów...

Oczywiście Bartku omawiamy sytuację, gdzie stają obok siebie 1600 dobrze przygotowane ( lekko 120KM) i 2000 bez istotnego tuningu , a więc trochę ponad 110KM. Szanse maszyn są raczej równe i czynnik ludzki zaczyna grać najważniejszą rolę.