Dluzsze korbowody do 2.0 albo nizszy blok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie wie ktos z jakiego auta moge dopasowac dluzsze o 13,5mm(lub mniej ale nie wiecej) korby do 2.0. ewentualnie o tyle nizszy blok(ale tez nie wiecej). mam tloki z żużla, kute bardzo lekkie, mozna je krecic do 10-12tys obr. problem w tym ze sa duzo nizsze, dolkadnie o 13,5mm. zaleta jest za to masa 232g z pierscieniami! no i to ze sa na 4 zawory na cylinder, czyli wloze 16v. moze mi ktos pomoc? moze jakis amerykaniec?japonczyk? tloki maja srednice 85mm i sworzen 20mm(trzeba dac inna tulejke w korbowodzie. mam zamiar zlozyc silnik krecacy sie spokojnie do okolo 10-11 tys obr, kazda sugestia bedzie dobra.
  
 
sugeruje zapytac na http://forum.streetracing.pl/

pozdrawiam
Cichy
  
 
Blok z niskiego 1.6 może? Trzeba zebrać już tylko 4.25mm z góry...

10-11 tysięcy? Korby tyle wytrzymają? Jakie dajesz panewki?


[ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2004-02-20 23:59:21 ]
  
 
nie wiem czy korby to wytrzymaja, ale w sumie jak je odchudze i wypoleruje to nie powinno byc problemu, w koncu tlok wazy o polowe mniej, naturalnie wal korbowy i kolo zamachowe bedzie musialo byc bardzo lekkie.panewki seryjne, zwieksze tylko cisnienie oleju, to ma byc silnik studyjny, nie bede plakal jak cos wybuchnie, mam zamiar sprawdzic ile wytrzyma taki silnik i jakie bedzie mial osiagi jesli panewki nie wytrzymaja to dam z integralki. ma moze ktos blok z 1,6 na 84mm? chetnie kupie, moze byc bez papierow i na dowolny szlif.


1,6 ma te same srednice panewek glownych co 2.0? czy moze jest roznica?(chodzi mi o ten 84mm-np ritmo 105TC)

[ wiadomość edytowana przez: Walezy dnia 2004-02-21 09:26:15 ]
  
 
Panewki z 2.0 będą pasiły w zasadzie do większosci bloków 1.6 wzdłużnych. Wyjątek stanowią 131 1.6 i Argenta 1.6 wypuszczone po maju 1985 roku.

Jeszcze jedno: Chcesz zwiększyć cisnienie oleju. W jaki sposób? Podkładki pod sprężynkę w pompie? Pompa wytrzyma? Już jeden wieloklin wałka ściąłem... Zwężka na wałku też jest jakby cieniutka...


[ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2004-02-21 21:26:56 ]
  
 
Stop, stop, stop... Kadłub 1.6 na tłokach 84 mm na 100000% nie podejdzie, jest niższy od seryjnego 2.0 o ~2,5 cm (swego czasu mierzyłem, więc traktuj to jako pewnik– Piti, co ty opowiadasz??? - niestety zbyt dokładnie nie mierzyłem i wymiarów w mm Ci nie podam, mnie akurat wtedy orientacyjne wartości w cm wystarczyły)!!! Więc zapomnij.
Z kolei kadłub 1.8 jest wyższy od 1.6 o ~1,1cm (tyle mi „mniejwięcej” dokładnie wyszło, ale w chwili gdy to robiłem było troszke ciemno , jutro postaram się zmierzyć dokładniej) Więc od bloku 2.0 byłby niższy o 14mm (przyjmij na dzień dzisiejszy, że będzie to granica 13-15 mm bo obecnie nie mam pod ręką kadłuba 2.0 – jak możesz to podaj mi jego dokładną wysokość mierzoną od osi gniazd czopów głównych, czyli od miejsca styku pokryw głównych wału korbowego), więc dla chyba Ciebie idealnie (myślę że te 0,5 mm można zbić przez zastosowanie grubszej uszczelki, np. od lanci turbo) – i takiego materiału musisz szukać, czyli kadłuba 1.8 dohc. Mam taki ale niestety nie jest na sprzedaż. Średnice gniazd panewek głównych (jak również same panewki i wymiary czopów) są identyczne jak w silniku 2.0. Powodzenia w realizacji tego „czegoś” co się zwać będzie silnikiem
Z góry odradzam montaż dłużyszch korbowodów - im dłuższy tym łatwiej o jego skrzywienie, a przy obrotach o jakich piszesz, to miałbym niezłego pietra. Więc chyba block 1.8 litre byłby najlepszym rozwiązaniem.
Pozdrawiam
  
 
Kurdelebele Faktycznie. Myśląc o wymiarach bloku odniosłem się tylko do skoku tłoka, a zapomniałem, że 1.6 ma krótsze korby
  
 
ja bym poszedl wlasnie w dlugi korbowod, jest lepszy bo nie pracuje pod tak duzym katem i sila nacisku jest bardziej skierowana "pionowo". no ale jak nie ma wyjscia to 1,8 blok tez bedzie dobry.
  
 
cisnienie oleju zwieksze przez dodanie podkladki pod sprezyne. w poldku tak jezdzilem i nie ma z tym wiekszego problemu. wieloklinow juz nascinalem kilka ale to nie jest silnik na 50tys km(lub wiecej) a poza tym szukam teraz jakiejs pompy do suchej miski olejowej wiec problem sie sam rozwiaze.
  
 
wydaje mnie się że najlepiej będzie przerobić te korby które masz bo i tak będziesz je musiał utwardzić jeżeli chcesz żeby wytrzymały takie obroty to przy okazji można je skrucić cz też wydłużyć ale jedna uwaga jak już bedzie ci to ktoś robił to na całej długości korby a nie w jednym miejscu bo tak też potrafią
  
 
no i jak Ci idzie?? już masz części?? jak nie to wiem gdzie jest blok do 1.8

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek