Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-19 08:18:42 Witam.
Jako że na tym forum jest sporo ludzi o szerokiej wiedzy i doświadczeniu zwracam się z prośbą o skomentowanie takiego oto pomysłu. Chciałbym zastąpić stare zaciski osi tylnej z wiecznie kiepsko działającym ręcznym na jakieś inne zaciski o nowoczesniejszej konstrukcji oraz efektywniejszym ręcznym. Wiadomo, że dopasowanie takich zacisków do fabrycznych mocowań graniczy z cudem (chociaż i to pewnie za mało). Jest spory wybór zacisków o rozstawie znacznie mniejszym niż w poldku. ostatnio przyszło mi do głowy aby dorobić "adapter" w postaci odpowiednio grubego płaskownika (ok. 1cm) z jakiejś dobrej stali i wpasować go tak aby zewnętrzne otwory przykręcać do fabrycznych mocowań a dodatkowe wewnętrzen otwory dopasować do nowych zacisków. Oczywiście stal dobrej jakości i śruby 10,9 to absolutne minimum. Zatem co Wy na taki pomysł? Ma to szansę zadziałać i czy będzie bezpieczne... [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-02-08 10:45:48 ] |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-12-19 08:54:21 nic nie trzeba przerabiać, da rade założyć od lanci delty/dedry - powinny podejść również od fiata brava/o itd. włoch to włoch ![]() |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-19 11:57:19 NO ja bym tego taki pewny nie był ale widać kolega wie co mówi ![]() |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-19 12:37:00 To ja poprosze zdjęcia tego cuda.
|
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-12-19 12:42:40 jak będą możliwości to będą zdjęcia.
[ wiadomość edytowana przez: tom_stm dnia 2006-12-19 13:06:08 ] |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-20 09:07:42 NO dobra ale jak nie uda się kupić rzeczonych zacisków od fiatopochodnych to co wtedy? Zostają stare hample czy "adapter" który teoretycznie można dopasować do każdego rodzaju zacisku.
Czekam na wasze opinie i uwagi... |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-20 09:55:34 To fajnie że można kupić nowe tylko pytanie za jakie pieniądze i czy z jażmem do przymocowania do mostu. |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-20 11:18:50 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=301919313121&pic=0&moto=0
Trochę klikania po intercarsie i mamy coś takiego. Cena skromne 775,20zł /szt. CZy chodzi o coś takiego?? NO i jak się ma średnica tłoczka do skuteczności hamowania bo te maja 34mm a seryjne polonezowskie 38mm?? |
automatic | 2006-12-20 13:06:42 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 10:09:10 ] |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-20 13:49:44
Już ktoś zrobił to za mnie ![]() Ale poważnie jaki wpływ na działanie hamulca ma średnica tłoczka. Pytam bo jestem lejek w tej dziedzinie. |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-12-20 14:26:39 tu masz używki po 50 zeta sztuka jak dla mnie dobra cena
na aledrogo są w podobnych cenach. mogą pasować od szmelcwagenów ![]() [ wiadomość edytowana przez: tom_stm dnia 2006-12-20 14:31:33 ] |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-12-20 23:10:30
zasada naczyń połączonych... czysta fizyka ![]() zobrazowałem to... mamy dwa naczynia połączone jedno o średnicy przekroju d1 a drugie o większej średnicy d2 to w tym pierwszym wciskając np ciecz w dół o wysokość h1 w drugim naczyniu podniesiemy je o h2. Działając stosunkowo niewielką siłą w naczyniu pierwszym zrobimy mega wypór w naczyniu drugim. Im cieńsza średnica w pierwszym a im większa w drugim tym większe przełożenie otrzymamy, ale wtedy oczywiscie wzrasta h1 na jaką musimy tę ciecz wcisnąc oraz zmniejsza się h2. W ten sposób działają podnośniki hydrauliczne do samochodów, hamulce i inne... słup pierwszy pompa hamulcowa, słup drugi zacisk - tłoczek uff że też mi się chciało ![]() EDIT: rysunek mojego autorstwa, copyrajt ołrajt [ wiadomość edytowana przez: LifeGuard dnia 2006-12-20 23:22:31 ] |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-21 00:33:37 Ja bym to skwitowal tak ze naciskajac z taka sama sila na pedal hamulca przy normalnych i wiekszych tloczkach sila nacisku bedzie taka sama z tym ze dla wiekszych tloczkow rozlozona na wiekszej powierzchni. Same tloczki nic nie dadza... |
![]() KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2006-12-21 00:42:29 Jak widac na rysunku Lajafa: mniejszy tłoczek bedzie mocniej dociskał przy takiej samej sile. |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-21 00:57:12 To wlasnie mialem na mysli ![]() Sila dzialajaca na tloczek w kazdym z przypadkow jest identyczna (F1 - F2 = 0). Rozne jest jednak cisnienie ktore zmienia sie zgodnie ze wzorem p=Fn/A gdzie Fn - sila nacisku, A - powierzchnia tloczka. Widac wyraznie iz ta sama sila podzielona przez wieksza powierzchnie (czyli wiekszy mianownik ulamka) daje mniejsze cisnienie. Z kolei mniejsze cisnienie oznacza mniejszy skok tloczka czyli slabsze docisniecie klocka hamulcowego. Poprawcie jezeli juz bredze ![]() |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-21 00:59:29 Nie - sila bedzie identyczna a cisnienie rozne ![]() |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2006-12-21 01:00:17
Przemyśl to jeszcze raz. Ciśnienie w układzie jest stałe. |