Chlodzenie w 128 3p POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam kurcze dziwny bardzo problem, wszystko bylo OK, ale autko troche postalo i cos sie popieprzylo. Teraz strasznie sie grzeje wymienilem juz termostat i obudowe (termostat polonez temperatura otwarcia 88 c i obudowa termostatu z zastawy) wymienilem tez pompe wody i odkamienilem chlodnice i dalej to samo grzeje sie jak wsciekly. Moze jest jakis termostat ktory pasuje ale otwiera sie przy nizszej temperaturze, albo jakas inna wieksza chlodnica POMOCY juz nie wiem co z tym zrobic
  
 
na 90% wina uszczelki pod głowica. strzelona i zaburza obieg wody, i dlatego sie grzeje!..sprawdz czy nie jest strzelona przy kanałach wodnych.

a wentylator działa?
  
 
ale sie grzeje czy pokazuje wys. temp.??
może poprostu czujnik temp.??

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Uszczelka pod glowica,bardzo prawdopodobne a nie leci ci woda do oleju?,jak ci wypas postal po rozruchu mogla sie rozwalic szczegolnie jak byla stara.
  
 
a odpowietrzony poprawnie jest ? ja mialem problemy takie, ze jeden waz mi troche puszczal (kapalo) i jak wykapalo wody to zaraz temperatura na 100-110st szla...

Z takich najwiekszych dupereli to odrazu polecam sprawdzic korek czy trzyma.

Uszczelka pod glowica jest mozliwa, ale z moich doswiadczen wynika, ze to cuda sie dzieja z deka inne : po pierwsze wzrasta bardzo gwaltownie cisnienie i rozlacza weze , wywala korek gora, albo bardzo szybko znika woda ze zbiorniczka... pozatym jak pojdzie uszczelka to jak mu depniesz to charakterystycznie strzela...
W zastavce z ukladem chlodzenia sie nawalczylem, ze hey... takze, temat mam przerobiony
  
 
Jeszcze jedna charakterystyczna rzecza jaka sie dzieje gdy siadzie uszczelka pod glowica to to ,ze kopci na bialo.
  
 
Witam

Dzieki za rady
Sprawdzalem jeszcze raz woda nie ucieka, kopci na bialo doslownie 2 sekundy po odpaleniu na zimnym silniku, strzela sobie tez ale to od momentu jak zachaczylem kolektorem wydechowym i pekl przedtem bylo ok do 100 stopni nie dochodzi ale trzyma sie w granicach 95, zrobilem jeszcze jedna rzecz wyciaglem termostat jak jezdzilem po miescie bylo ok (korki swiatla) mial jakies 70 stopni na trasie znowu sie gwaltownie chlodzil i byl zimny, jak mam teraz termostat na wskazniku prawie czerwone a dol chlodnicy zimny gora goraca jak cholera
  
 
a gdzie w 128/zastawie jest zawor do odpowietrzania układu chłodzenia?
  
 
No wlasnie zaworu do odpowietrzania nie widze jest tylko spust w chlodnicy i w bloku. Nawet nie wim jak to moze wygladac ale jeszcze poszukam
  
 
a czy ukl. chlodzenia nie odpowietrza sie sam przypadkiem przez korek zbiorniczka wyrownawczego?? bo nie ma jako takiego "odpowietrznika" w ukl. chlodzenia 128...
  
 
Wlasnie teraz czytalem opis dokladnie odpowietrza sie przez zbiornik wyrownawczy. A czy jest jakis sposob sprawdzenia chlodnicy czy gdzies nie ma jakiegos zatoru

Z gory dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam
  
 
trzeba by zdjac chlodnice, lac wode od gory i obserwowac ile tej wody wylewa sie dolem i czy z podobna szybkoscia... to chyba najprostszy sposob zdiagnozowania zatoru wewnatrz chlodnicy
  
 
Witam

Lalem juz tak wode i wylewala sie z dolnego weza, tylko robilem to pod malym cisnieniem normalny waz ogrodowy, dziwne jest to ze pol chlodnicy jest cieple a drugie pol zimne, mysle co tu jeszcze z termostatem pokombinowac.
  
 
Witam

Chyba udalo sie rozwiazac ten problem, przyczyna byla bardzo ciekawa mialem spawany kolektor wydechowy niezle sito lata na lacie i wypalilo dziure na dole i zaczelo chodzic jak rakieta ale pekla tez jedna z 2 rurek zaraz pod laczeniem z kolektorem zeliwnym i walila spalinami po bloku i rurce co idzie od pompy do termostatu i to grzalo a uszczelka pod glowica jest ok a w tym tygodniu bedzie noey kolektor bosala

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi