| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2004-05-31 13:32:15 Witam !
Poniewaz moj poprzedni wątek bardziej dotyczył silniczka krokowego pozwole sobie na rozpoczęcie następnego. Otóż mój essi 1,6 EFI 8V '91 nierówno pracuje na wolnych obrotach, nie jest to na pewno falowanie wolnych obrotów, raczej takie jakby szarpanie/dławienie, podczas wolnej jazdy (kompletnie bez wciskania gazu)autko nie jedzie równo tylko szarpie. Do tej pory zrobiłem : wyczyściłem "silniczek krokowy" i zawór powietrza(przestał gasnąć przy schodzeniu z obrotów - jest duży plus, sprawdziłem potencjometr na przepustnicy OK, przedmuchałem odstojnik oleju zwany też zaworkiem odpowietrzania skrzyni korbowej (taka czarna puszczeczka z której idzie rura do puszki z filtrem i jeszcze dwie), wogóle ją odpiołem, odme puściłem bezpośrednio z pokrywy w powietrze a ten cieńszy wężyk który gdzieś wchodzi koło kolektora zaślepiłem tak jak mi radzono ale nic to nie pomogło. Ratujcie Kochani bo będe zmuszony do serwisu jechać a tam jak znam życie to spierdzielą coś a w najlepszym wypadku wymienią kilka innych części niepotrzebnie. |
XtraVert Ford Escort MkIV Łomża | 2004-05-31 16:48:55 Sprawdź odległości między elektrodami w świecach zapłonowych. Miałem ostatnio ten sam objaw po wizycie u mechanika. Silnik pracował nierówno - dwie z czterech świec były przygięte tak że prawie zwierały się. Po rozszerzeniu i wyrównaniu wszystkich do 0.6 mm silniczek działa jak kosiareczka! |
dido escort combi Bartoszyce | 2004-05-31 20:06:00 a może kolega sprecyzować dlaczego 0,6? tak ma być w 1,4? |
XtraVert Ford Escort MkIV Łomża | 2004-05-31 23:30:11
...tak gdzieś kiedyś wyczytałem.... |
Tsport Honda Civic Warszawa | 2004-06-01 00:36:15 Sprawdzałeś już kody usterek?
Pozdrawiam i życzę wytrwałości. |
XtraVert Ford Escort MkIV Łomża | 2004-06-01 08:13:13
...a ten zawór tak na dłuższą metę jest rozbieralny i do przeczyszczenia...? ...z tego co mi się kojarzy, to można ten gumowy kapturek wyczyścić... ale zaworek siedzący w tej czarnej wąskiej rurce jest chyba nie do ruszenia? ...co? |
YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2004-06-01 13:01:19 Byłem wczoraj na komputerku i nic nie wykazał, na 90% będzie to wina jednej świecy, juz kupilem NGK i po pracy wymieniam. Kolega Kornat pytał o zaworek i silniczek krokowy : jak patrzysz od przodu do komory silnika to jest on (zaworek) przykrecony na czterech śrubkach do pompy wtryskowej (czy tez to jest kolektor dolotowy) a do niego znowu jest przykrecony na dwóch śrubkach silniczek krokowy który otwiera i zamyka zawór. Do silniczka jest podłączana jedna wtyczka z plusem i minusem z tyłu. Odkręcasz najpierw cztery śrubki od zaworka i wyciągasz całość, potem sobie odkręcasz silniczek i przepłukujesz zaworek oraz silniczek jakimś czyszczącym środkiem. Co do wyboru środka to polecają wd40 albo podobny środek firmy wurth. Ja akurat miałem taki zestaw trzech sprayow jeden czyścił potem drugi mył a trzeci konserwował. Przepłukałem i po złożeniu przestał gasnąć |
Tsport Honda Civic Warszawa | 2004-06-01 22:28:36 Napisz jak coś zwojujesz. Ciekawe czy to wina świec??? |
Tsport Honda Civic Warszawa | 2004-06-01 22:30:59 Ile płaciłeś za podłączenie do komputera.
PS. można samemu wywołać kody usterek. |
YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2004-06-02 19:29:54 No i udało się, byłem niedaleko, nie była to świeca ale na dwóch kablach WN było przebicie. Zakupiłem nowe championy siliconowe potrójnie izolowane (110 zł |
Tsport Honda Civic Warszawa | 2004-06-03 02:18:45 Nic tylko teraz śmigać!!! |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-06-03 10:16:25
No to się tylko cieszyć pozostało A powiedz mi skąd wiesz, że na 2 kablach przebicie było ? ... |