| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2004-05-26 15:30:37 A jakie jest oznaczenie nowego silnika ?? |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2004-05-26 15:46:09 Do silnika fiata ?
Nie ma takiej mozliwosci.. zupelnie inne krzywki na wale korbowym. Tloki pourywasz |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-05-26 15:58:56 krzywki na wale korbowym?? dlaczego miałbym pourywać tłoki??? |
plump Espero 1,8 CD + LPG Kraków | 2004-05-26 18:22:46 Bądź cierpliwy - nie każdy klubowicz-mechanik-fachowiec |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-05-26 18:38:43 dobrze już nie będe |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-05-27 01:16:08 Prócz samych wymiarów tłoków, jest jeszcze jedno, "ale" a mianowicie ich masa rzeczywista.
Należy bowiem pamiętać, że każde odchylenie w masie samego tłoka (bez pierścieni) średnio o 1,2g. powoduje takie obciążenia ukł. korbowo - tłokowego silnika przy prędkościach obrotowych rzędu 5 - 7 tyś. obr./ min. że najprawdopodobniej dojdzie do tzw. wyboczenia wału korbowego. W konsekwencji spowoduje to (w najlepszym przypadku) straszną "delirkę" całego układu a w konsekwencji bardzo szybkie zużcie całego ułożyskowania. W tym przypadku bardzo wątpliwe, czy tłoki od Oplowskiego silnika będa pasowały jako zamienniki do silnika konstrukcji Fiata. Akurat czopy (... a nie krzywki Abstrachując jednak od tematu samego spasowania, pragnę przypomnieć (gdyż już kilka razy trafiłem na mylne stwierdzenia właścicieli samochodów) iż wysokość tłoka mierzy się od środka osi symetrii otworu sworznia do górnej powierzchni "denka". Często bowiem niektórzy uważają za wysokość tłoka, wysokość całej ścianki. Jednak wracając do wymiarów... średnica (nominalna) tłoka w silniku 1,8 8V wynosi: 84,765 - 84,805 średnica sworznia: 20,9895mm - 20,9985 mm. przesunięcie osi sworznia względem osi tłoka (ważne przy dopasowaniu pod inny korbowód): 0,35 - 1,65 mm. długość sworznia: 55,5 mm. Wysokości tłoka z reguły nie podaje się w danych naprawczych. Co prawda kiedyś to mierzyłem, ale musze odnaleźćswoje notatki. Pozdrawiam - SpeedR |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-05-27 15:30:15 jeszcze kilka pytań:
1. jaka jest masa tłoka?? 2. czy mają wyfrezowane podcięcia pod zawory?? |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-05-30 12:30:50 hmm nikogo kompetentnego znającego odpowiedź na moje pytania niema ?? |
piotr-ek | 2004-05-30 12:52:36 Raczej nikt nie wpadł jeszcze na taki pomysł jak Ty... i chyba raczej nie wpadnie. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-05-30 12:57:15 Zapytaj na forum Opla Vectry.
To bardzo podobne silniki. |
Krzysztof_L Warszawa | 2004-05-31 08:50:54 Bodzioo, mogę tylko życzyć powodzenia, ponieważ nie znam się na tym a więc i pomóc nie mogę. Ale popieram pomysłowość każdego człowieka bo to prowadzi do wielu ciekawych rozwiązań i ułatwień w życiu. Wiele też prostych wynalazków powstało i powstaje dzięki ,,drążeniu'' jakiegoś tematu.
Pozdr. |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-05-31 14:04:28
tego ile to niewiem ale docieranie podobno ma już za sobą. Dlaczego uważasz że niema to racji bytu ?? |
piotr-ek | 2004-05-31 14:14:55 Tak - oryginalne tłoki są jedną z wielu części, podobnie jak oryginalne panewki, wałek rozrządu, zawory itp. Oryginalne, a przynajmniej rozmiarami dostosowane do możliwości i potrzeb silnika. Pamiętaj, że konstruktorzy silnika przeprowadzają setki tysięcy obliczeń, symulacji i testów, aby osiągnąć satysfakcjonujący wynik - i to wszystko na koszt pracodawcy, a Ty chcesz wykorzystując suwmiarkę i domowy warsztat zmienić jeden z ważniejszych elementów w silniku. Zaoszczędzisz 600 zł, ale drobna pomyłka może Cię kosztować kilka tys zł. |
Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2004-05-31 14:34:35
Świete słowa!! Ja remontują silnik w polonezie metoda "garazową" zaoszczedzilem na robociznie mechanika który liczyl sobie 400 zl za remont, niestety po 3 miesiacach jezdzenia i tak silnik powerdował do mechaniora bo wypluło uszczelke pod głowieca , bo ta nie była planowana po sciagnieciu, co na gazie jest rzeczą wazna (koszt takiej operacjii 290zł) |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-05-31 15:03:51
A zauważyłeś że wał korbowy ma przeciwwagi?mają one za zadanie bilansować siły wynikające z posuwisto-zwrotnego ruchu tłoka. Mają one masę dobraną do masy tłoków i korbowodów, więc jeśli założysz lżejsze tłoki to wibracje po pewnym czasie (raczej krótkim) załatwią panewki, blok lub wał korbowy. Ale życzę powodzenia. |