Silnik szarpie, a wszystko jest nowe - dlaczego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sie ma dobrzy ludzie!!

Problem jest spory, dotyczy silnika.
W całym zakresie obrotów praca jest nierówna niezależnie od paliwa ( LPG lub benzyna ). Przyśpiesza bez szarpnięć natomiast hamowanie silnikiem albo "równa praca" jest nierówna ( troche jak masło maślane ).
Najgorsze jest to, że zainwestowałem już w nowe przewody, świece, kopułke, palec i ceweczke w aparacie zapłonowym oraz filtr powietrza. Przeczyściłem też grzybek silniczka krokowego oraz zresetowałem komputer i nic!!! Dodam jeszcze ze wymiana paska rozrządu też nic nie pomogła.

Ludzie!!! - pomóżcie, bo jazda w korkach jest przerąbana, no i w ogóle tak nie może być.
  
 
Ostatnio jak sie widziałem z Martylem widziałem jak pracuje silnik z niesprawnym zaworem EGR...
Więc może spróbuj go oczyścić
  
 
a który to zawór EGR?

  
 
Gdy spojrzysz na silnik od przodu auta, to na silniku po stronie kolektora dolotowego po prawej stronie zauważysz takiego złotego "bączka" (takie okrągłe coś z metalu). Do tego bączka dochodzi przewód z podciśnieniem z kolektora dolotowego. spróbuj zdjąć ten przewód i podmuchać/zasysać weń - w bączku jest membrana która pod wpływem zmian ciśnienia powinna wydawać ciche "klik" (tego klika nie jestem pewien, ale ktoś na forum o tym pisał). Jeśli nic nie usłyszysz to zdemontuj egr i go przeczyść.
No i spróbuj poszukać w wyszukiwarce!

BTW - a kody błędów komputera odczytałeś??
  
 
Teraz to jasna sprawa!!!

Trzeba było od razu mówić, że chodzi o zawór podciśnieniowy.
Kodów nie sprawdzałem, bo z tego co wiem, ta impreza nie jest tania, a nie znam nikogo komu mógłbym zaufać, że zrobi to dobrze i fachowo.
Chyba, że możecie kogoś polecić??
  
 
Witaj.Kody błędów komputera możesz odczytać sam było dużo postów na ten temat. Zajrzyj do wyszukiwarki. Chodzi tylko o zwarcie 2 styków w kostce i obserwowanie lampki "Check".Pozdr
  
 
Zawór EGR osobiście zaślepiłem w rurce i od tej pory obroty wolne sa równiejsze i silnik chodzi jakoś płynniej. Ale u mnie to juz nie ten silnik co dawniej, na nowym wałku i przy kolektorze rurowy zawór terkotał jak karabin..
Odłacz go i sprawdzisz najszybciej czy ma wpływ czy nie..
  
 
Problem jest chyba bardziej ukryty, bo odłączenie EGR nic nie daje. W komputerze zarejestrowany jest tylko kod nr 12, który podobno zawsze istnieje i nie należy sie nim przejmować.

Kiepska sprawa. A może silnik wychechłany??
  
 
Sprawdź moze poduszki silnika ?
  
 
sorki drodzy koledzy!!!

odłączyłem ten nieszczęsny zawór i przestało telepać


jeszcze jedno pytanko w związku z tym:
odłączyłem ten wężyk przy samym zaworze i go zaślepiłem. Czy muszę zaślepiać króciec zaworu i czy nie ma wpływu na jazdę
pominięcie tego zaworu.
  
 
oki - już znalazłem w wyszukiwarce wszystko na ten temat.
  
 
Cytat:
2004-06-04 21:47:58, tomazi78 pisze:
[...]
odłączyłem ten nieszczęsny zawór i przestało telepać




Hehe nie ma to jak trafna diagnoza na odległość

Chyba zostane jakąś wróżką i założe sobie 0-700... "Espero telepatycznie naprawiam szybko i skutecznie..." albo "gaz reguluje stawiajac tarota"