| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tomazi78 Espero 2.0 HI-LIFE/LPG warszawa | 2004-06-01 21:06:58 Sie ma dobrzy ludzie!!
Problem jest spory, dotyczy silnika. W całym zakresie obrotów praca jest nierówna niezależnie od paliwa ( LPG lub benzyna ). Przyśpiesza bez szarpnięć natomiast hamowanie silnikiem albo "równa praca" jest nierówna ( troche jak masło maślane Najgorsze jest to, że zainwestowałem już w nowe przewody, świece, kopułke, palec i ceweczke w aparacie zapłonowym oraz filtr powietrza. Przeczyściłem też grzybek silniczka krokowego oraz zresetowałem komputer i nic!!! Ludzie!!! - pomóżcie, bo jazda w korkach jest przerąbana, no i w ogóle tak nie może być. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-06-01 21:10:04 Ostatnio jak sie widziałem z Martylem widziałem jak pracuje silnik z niesprawnym zaworem EGR...
Więc może spróbuj go oczyścić |
tomazi78 Espero 2.0 HI-LIFE/LPG warszawa | 2004-06-01 21:16:04 a który to zawór EGR? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-06-02 04:30:20 Gdy spojrzysz na silnik od przodu auta, to na silniku po stronie kolektora dolotowego po prawej stronie zauważysz takiego złotego "bączka" (takie okrągłe coś z metalu). Do tego bączka dochodzi przewód z podciśnieniem z kolektora dolotowego. spróbuj zdjąć ten przewód i podmuchać/zasysać weń - w bączku jest membrana która pod wpływem zmian ciśnienia powinna wydawać ciche "klik" (tego klika nie jestem pewien, ale ktoś na forum o tym pisał). Jeśli nic nie usłyszysz to zdemontuj egr i go przeczyść.
No i spróbuj poszukać w wyszukiwarce! BTW - a kody błędów komputera odczytałeś?? |
tomazi78 Espero 2.0 HI-LIFE/LPG warszawa | 2004-06-03 10:57:56 Teraz to jasna sprawa!!! Trzeba było od razu mówić, że chodzi o zawór podciśnieniowy. Kodów nie sprawdzałem, bo z tego co wiem, ta impreza nie jest tania, a nie znam nikogo komu mógłbym zaufać, że zrobi to dobrze i fachowo. Chyba, że możecie kogoś polecić?? |
Andik Klubowy Weteran VW B51.9TDI,MK32.0TDCi Szczecin | 2004-06-03 12:08:13 Witaj.Kody błędów komputera możesz odczytać sam |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2004-06-03 21:33:38 Zawór EGR osobiście zaślepiłem w rurce i od tej pory obroty wolne sa równiejsze i silnik chodzi jakoś płynniej. Ale u mnie to juz nie ten silnik co dawniej, na nowym wałku i przy kolektorze rurowy zawór terkotał jak karabin..
Odłacz go i sprawdzisz najszybciej czy ma wpływ czy nie.. |
tomazi78 Espero 2.0 HI-LIFE/LPG warszawa | 2004-06-04 00:52:07 Problem jest chyba bardziej ukryty, bo odłączenie EGR nic nie daje. W komputerze zarejestrowany jest tylko kod nr 12, który podobno zawsze istnieje i nie należy sie nim przejmować. Kiepska sprawa. A może silnik wychechłany?? |
Jacenty Klubowy Weteran Nubira III, KIA SEDO ... Suwałki | 2004-06-04 08:39:59 Sprawdź moze poduszki silnika ? |
tomazi78 Espero 2.0 HI-LIFE/LPG warszawa | 2004-06-04 21:47:58 sorki drodzy koledzy!!! odłączyłem ten nieszczęsny zawór i przestało telepać jeszcze jedno pytanko w związku z tym: odłączyłem ten wężyk przy samym zaworze i go zaślepiłem. Czy muszę zaślepiać króciec zaworu i czy nie ma wpływu na jazdę pominięcie tego zaworu. |
tomazi78 Espero 2.0 HI-LIFE/LPG warszawa | 2004-06-05 00:53:47 oki - już znalazłem w wyszukiwarce wszystko na ten temat. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-06-05 20:09:17
Hehe nie ma to jak trafna diagnoza na odległość Chyba zostane jakąś wróżką i założe sobie 0-700... "Espero telepatycznie naprawiam szybko i skutecznie..." albo "gaz reguluje stawiajac tarota" |