Przez przypadek rozwiązałem problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie jak w temacie moim kilku miesięcznym problemem była zapalająca się kontrolka check engine i nie mogłem sobie z tym poradzić.Mechanicy,gazownicy,elektromechanicy komputerowa regulacja komputera od gazu i wszystko na nic...aż do wczoraj.Po skończonej dniówce wychodze z pracy wsiadam do auta przekręcam kluczyk i...pompa pracuje,rozrusznik kręci a auto nie odpala.Szok!Kumple sie śmieją a ja zagotowany,maska w góre i kombinacja.Zaczynam od otwarcia zaworów gazowych myslac ze na gazie bezposrednio zapali a tu nic.Zaczynamy z kumplem sprawdzac iskre na przewodach (kopło go znaczy iskra jest i ide sprawdzic czy odpali-ODPALIŁ.Stoimy zdziwieni ruszylem reka kabel zgasł i okazalo sie ze przyczyna byl przetarty kabel WN ten ze srodka kopułki który idzie chyba do cewki.I od wczoraj problem z kontrolka engin znikł.A auto pali bezproblemów.Jestem Happy!!!!
  
 
Witam!
Ja przewody mam ok, ale check engine swieci nie wiem co to moze byc! nie byłem jeszcze u nikogo z tym problemem bo nie mam czasu ani kasy. Kontrolka swieci sie podczas jazdy na LPG (dynamiczna/płynna bez róznicy) gasnie po przełączeniu na benzyne! Gasnie równiez na LPG ale tylko wtedy gdy stoje w korku! Pytanie do kolegów ze sląska- gdzie jechac z kompem do sprawdzenia i instalacją LPG???
  
 
A u mnie odwrotnie - świeci na rozgrzanym silniku na Pb, tzn. jak zabraknie mi gazu i dojeżdżam do stacji na benzynce.
Przy rozruchu na Pb i na LPG nigdy się nie zapaliła.
Musze poczytac o tych kodach i sposobach sprawdzania - może cuś się dokapuję....
Nie wiem, czy to ma związek z powyższym, ale po zresetowaniu komputera silnik miał moc w całym zakresie obrotów. Trochę pojeździłem i z powrotem jest słynna dziura około 2500-2800 obr./min.
P.
  
 
codziennie resetuk kompa
  
 
Sprawna sonda lambda i układ zapłonowy z prawidłowo wykonaną instalacją LPG oraz regulacją parametrów gazu nie ma prawa zapalać kontrolki silnika.
Pozdr.
  
 
u mnie wywalał błąd egr.(na lpg jak mu dobrze dałem w dupe)
tęż przez przypadek usunołem problem.
zainteresowałem się w jakim stopniu mikser zwęża dolot i tu ostre ździwko bo poprostu jebitnie.
w dolocie siedziała rura fi 60mm gr 5mm a w środku centralnie mikser szczelinowy fi 40mm (te 40 oczywiście zasłania przelot) więc łatwo policzyć różnicę powieżchni przelotu bo dostęp powietrza był tylko po obwodzie między tą rurą a mikserem.
Mikser poszedł w odstawkę i jest GIT poprostu jak reką odioł.
  
 
Ja swój gazik obserwuje dopiero od kwietnia, bo wtedy był założony. Kontrolka check energi zapala mi się jak "szarpne " silnikiem przy ruszaniu albo hamowaniu (za późno wysprzęglę). Z moich obserwacji i wiedzy wynika, że komputer sprawdza ilość "błędów" w określonym czasie, jeśli jest więcej niż dopuszczalna ilość to zapala kontrolkę.
  
 
Czarek teraz już prawie wszyscy gazownicy mają sprzęt do ustawiania tylko musisz popytac czy akurat do twojego typu instalacji maja oprogramowanie ja mam Lovato i ciężko było mi znaleźć gości bo podobno to rzadko zakładana instalacja a koszt takiej regulacji to 30-40zł.
  
 
tak jeszcze przy okacji zapalania się kontrolki
niestety nie zawsze jest tak że niezapala się na lpg bo instalka jest dobrze wyregulowana itp. łatwiej jest kontrolkę odpiąć przekażnikiem przy jeżdzie na lpg i niestety część magików tak robi
(sam znam takiego)