MotoNews.pl
  

Jaki kąt wyprzedzania zapłonu na LPG (FSO 1500)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki powinienem sobie ustawic kąt wyprzedzania zapłonu w silniku mojego duzego fiata. Wiem ze na gazie powinien byc troche wiekszy niz na benzynie. Ale cirka ile powienien juz ostatecznie wynosić ?
Dzieki za pomoc
  
 
Ja mam coś ok 12 stopni
  
 
Cytat:
2004-06-05 15:06:34, MAJCHAL pisze:
Ja mam coś ok 12 stopni


A ile mniej więcej to jest mm przed pierwszym znakiem na pokrywie?
  
 
ja mam 10 w 1,5 jak mialem 5 stopni to byl mulowaty
  
 
wszytko zalezy od silnika, w jednym silniku mialem 21 teraz mam 7,5

-----------------
FSO Seicento 19.06.2005
www.centomania.pl
  
 
A powiedz mi śliczny Spajku jakie mam przyjąć kryteria jeśli będę sobie go ustawiał na LPG, bo mam ochotę się pobawić ?
  
 
Jeśli masz w pobliżu jakiś pagórek to tak: ustawiasz, podjężdzasz pod pagórek - jak nie dzwoni to opóźniasz, a jak dzwoni to przyspieszasz, i znotu podjeżdzasz... itd. Metoda może przynieść b.dobre efekty...
  
 
Cytat:
2004-06-05 18:12:47, Hubiszon pisze:
A powiedz mi śliczny Spajku jakie mam przyjąć kryteria jeśli będę sobie go ustawiał na LPG, bo mam ochotę się pobawić ?



chcesz sie pobawic? ze mna?

-----------------
FSO Seicento 19.06.2005
www.centomania.pl
  
 
Cytat:
2004-06-05 19:11:37, SPAjK pisze:
chcesz sie pobawic? ze mna?



Nie ŚFIŃTUSZYĆ nam tu na forum!
  
 
Cytat:
2004-06-05 18:12:47, Hubiszon pisze:
A powiedz mi śliczny Spajku jakie mam przyjąć kryteria jeśli będę sobie go ustawiał na LPG, bo mam ochotę się pobawić ?



na słuch czyli na nagrzanym silniku redulujesz tak zeby miec mozliwie najwyzsze obroty silnika i najrowniejsza prace. dalej tak jak pisze nomad

jezeli jedziesz 70 i nagle wdepniesz pedał na 4 biegu do oporu i uslyszysz 3-4 stuki to jest ok, inaczej jest zle.

-----------------
FSO Seicento 19.06.2005
www.centomania.pl
  
 
Jeden mądry mechanik samochodowy powiedział mi dawna, dawno temu, że na gazie kąt powinien być większy o ok 1-2 stopnie niż na benzynie. Czyli zamiast 10 należy ustawić 11-12, zamiast 5 ustawić 6-7.
W moim poldku 1,6GLE ustawiony mam nieco za dłuższą kreską, o odległość ok 1/3 odległości pomiędzy dłuższą a środkową.

Oczywiście jak piszę ZA dłuższą kreską, to nie mam na myśli PRZED, czyli pomiędzy dłuższą a środkową

Piszę trochę łopatologicznie, ale chcę mieć pewność, że zostanę dobrze zrozumiany.
  
 
Cytat:
2004-06-05 20:13:40, SPAjK pisze:
na słuch czyli na nagrzanym silniku redulujesz tak zeby miec mozliwie najwyzsze obroty silnika i najrowniejsza prace. dalej tak jak pisze nomad

jezeli jedziesz 70 i nagle wdepniesz pedał na 4 biegu do oporu i uslyszysz 3-4 stuki to jest ok, inaczej jest zle.



Nie Spajku, pobawimy się kiedy indziej.
A wracając do aparatu to ile mniej więcej ten kąt Waszym sposobem uda się ustawić ?

[ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2004-06-05 20:40:29 ]
  
 
Cytat:
2004-06-05 20:13:40, SPAjK pisze:
jezeli jedziesz 70 i nagle wdepniesz pedał na 4 biegu do oporu i uslyszysz 3-4 stuki to jest ok, inaczej jest zle.



Hmmm, czyli ja mam żle ustawiony... bo u mnie auto / silnik przy takiej próbie zamiast stukać to.............przyspiesza...
  
 
Cytat:
2004-06-05 21:19:30, Nomad pisze:
Cytat:
2004-06-05 20:13:40, SPAjK pisze:
jezeli jedziesz 70 i nagle wdepniesz pedał na 4 biegu do oporu i uslyszysz 3-4 stuki to jest ok, inaczej jest zle.



Hmmm, czyli ja mam żle ustawiony... bo u mnie auto / silnik przy takiej próbie zamiast stukać to.............przyspiesza...



no moglbys lepiej miec ustawiony. w takiej probie powinno byc slychac 3 lub max4 delikatne stukniecia

-----------------
FSO Seicento 19.06.2005
www.centomania.pl
  
 
z moich doświadczeń wynika ze nie warto zbyt mocno przyśpieszać kąta na gazie. max 1-2 stopnie. Większe przyśpieszenie muli go przy dużych obciązeniach, moze pomóc przy mniejszych. Oczywiście autko nie moze stukać (przypominam że stukowe pojawia sie przy dużych obciazeniach silnika). "Usprawnienia" podają ze stukow minus 2-3 stopnie i jest git. Generalnie sie z tym zgadzam.
I tak zapłon sie ustawia na słuch.
  
 
No to ja mam obecnie jakieś 13 stopni statycznego i chyba go tak zostawię
  
 
kazdy ma swoj sposob regulacji, ja reguluje tak jak mowi ksiazka i tak jak proponuje Bogdan

-----------------
FSO Seicento 19.06.2005
www.centomania.pl
  
 
Jak sprawdzic kont wyprzedzenia zaplonu.
Czy ustawianie zaplonu tak aby samochod zaczol chodzic jak najrowniej ma sens??
Silnik AB.
jak ustawic zaplon aby samochod byl jak najszybszy.
  
 
Cytat:
Jak sprawdzic kont wyprzedzenia zaplonu.

Lampą stroboskopową.

Cytat:
Czy ustawianie zaplonu tak aby samochod zaczol chodzic jak najrowniej ma sens??


Ustaw tak, jak mówi instrukcja, w przypadku zasilania gazem dodaj 1-2 stopnie.

Cytat:
jak ustawic zaplon aby samochod byl jak najszybszy.


Tago akurat nie wiem.
  
 
Wlasciwie wiedzialem ze lampa ale myslalem ze moze istnieje inny sposob.
Lampy stroboskopowej nie mam.