| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
urg (M) nie ma jeno frotka ostała | 2003-03-19 08:56:08 w miescie i na trasie 90 st.c jak drut, w korkach czasem podskakuje do 92-95 (lato), jak były ultramrozy (-20) to 85 w trasie (160/h) |
elvizz13 2nd to none Świdnik | 2003-03-19 09:00:56 dzieki |
arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2003-03-19 10:13:56 U mnie jest dokładnie tak samo temp. 92-95 st i tak chyba być powinno. ( też jeżdzę na podwójnym gazie ale to chyba nie ma nic do rzeczy).
Pozdr |
shaq_ OMEGA 'A' LUBLIN | 2003-03-19 11:43:16 niechwalac sie studiuje na Ak. Roln. na kierunku motoryzacja i z tego co nas na silnikach i paliwach plynnych uczyli to zawsze temp.bedzie inna w zimie niz w lecie a co do rodzaju zasilania to tez na gazie silnik uzyskuje wieksza temperature niz na benzynie ale ile powinna byc temperatura w opelki to niewiem wlochy i francuzy trzymaja 90 zima do 110latem
-pozdrawiam ShaQ |
arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2003-03-19 12:07:23 No cóż, ja nie kończyłem Ak. Rol. ale tak na logikę to wydaje mi się, że silnik powinien mieć zawsze taką samą temp. pracy (o ile zdola się do niej rozgrzać). Od tego jest termostat by otwierać lub zamykać obieg płynu chłodzącego tak by utrzymać właściwą temp. bez wzgl. czy to zima czy lato. Podobnie z rodzjem paliwa jeśli gaz ma trochę większą temp. spalania to po prostu układ chłodzenia ciut intensywniej pracuje i już. Tyle z mojej logiki ale może się mylę.
Pozdr [ wiadomość edytowana przez: arklin dnia 2003-03-19 12:10:39 ] |
shaq_ OMEGA 'A' LUBLIN | 2003-03-20 21:37:28 arklin co do termostatu masz calkowita racje - a co do AR to wyczuwam w tym lekki podsmieszek - ale skoro uwazasz ze doktorzy i profesorzy ktorzy siedza badaja robia doswiadzczenia itd nieznaja sie na tym - coz niech i tak bedzie - pozdrawiam ShaQ |
arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2003-03-21 09:30:36 Witam
Shaq, wcale to nie był podśmieszek, chciałem tylko zaznaczyć, że nie miałem styczności z AR, jak pisałem jest to tylko opinia którą wskazuje mi logika i skromne doświadczenie i rownie skromne wykształcenie techniczne w postaci ukończonego Technikum Rybołówstwa Morskiego P.S. Są na Świecie rzeczy , o których się psorom i fizolofom nie śniło. Pozdr |
shaq_ OMEGA 'A' LUBLIN | 2003-03-21 15:57:23 co do do tego snienia to fakt ze teoria niezawsze idzie z para w praktyce ale jak widze te ich bledne oczy zamkniete caly dzien w laboratoriach to mysle ze mozliwe cos tam wiedza |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2003-03-21 22:05:22 Pozwólcie waszmościowie, że absolwent Politechniki Wawa Inżynieria Lądowa z praktyką w świętej pamięci POLMOZBYCIE jak mechanik wtrąciswoje trzy grosze. Temperatura cieczy chłodzącej w Omedze jest regulowana termostatem. Można na życzenie zakupić ten element z nastawą 95 st.C, lecz standardowo jest nastawa 92,5 st. C. Układ chłodzenia powinien pracować stabilnie, jednakże producent zakłada wzrost temperatury powyżej 92,5 st, dlatego wyposażył auto w wentylator chłodnicy. Drugim niezwykle ważnym elementem stabilizującym jest zbiornik wyrównawczy. Ponieważ układ chłodzenia jest zamknięty, zgodnie z prawami fizyki każda ciecz wrze w wyższej temperaturze niż przy ciśnieniu atmosferycznym, ponadto podczas wzrostu temperatury ciecz powiększa objętość. Zbiornik wyrównawczy ma za zadanie skompensować zmiany objętości oraz zapewnić utrzymanie nieco wyższego niż atmosferyczne ciśnienia w układzie dla uniknięcia "zagotowania " się płynu, co niektórzy pamiętają z czasów np FIATA cz WARSZAWY które miały układ otwarty z rurką na boku chłodnicy z której walił wrzątek i trzeba było dolewać wody. Układ chłodzania ma trzy fazy pracy: 1- od stanu zimnego do normalnej temperatury pracy 2- praca w stanie ustalonym 92,5 st 3- stygnięcie do temperatury otoczenia ad 1- za tę fazę odpowiada głównie termostat ad 2- termostat i zbiornik wyrównawczy ad 3- zbiornik wyrównawczy W przypadku 2 i 3 zadaniem zbiornika jest utrzymanie ciśnienia w układzie na założonym przez konstruktora poziomie. Jeśli wszystkie elementy tzn przewdy, chłodnica, nagrzewnica, zawor nagrzewnicy są sprawne nie mają przecieków i są w pełni drożne nie zarośnięte osadem z płynu ( kamień to historia z czasów wody ) to elementem zapewniającym utrzymywanie ciśnienia jest PIEPRZONY GÓWNIANY KOREK Posiada on dwa zawory, jeden przy wzroście ciśnienia w miarę wzrostu temperatury wypuszcza powietrze, drugi, kiedy ciecz stygnie zasysa powietrze do zbiornika. W tym miejscu chcę publicznie złożyć wyrazy uznania KARTOSOWI, który mi na to zwrócił kiedyś uwagę. Jakiś miesiąc temu zauważyłem że wskaźnik temperatury zasuwa od 92,5 do 98 st. C , odpala się wentylator ściąga temeraturę i tak dookoła Wojtek, niezależnie czy trasa czy miasto. Podjeczałem do ASO i za niebotyczną kwotę 36 zł Tym optymistycznym akcentem kończę, prosząc o wyrozumiałość dla moich dydaktycznych zapędów. Pozdrawiam, Janusz |
shaq_ OMEGA 'A' LUBLIN | 2003-03-22 12:28:11 mam ten problem-doszwedlem ze to korek-nierozgladalem sie jeszcze za nowym-niemailem czasu jezdze z niedokreconym wiec pytanie ile kosztowal nowy korek??? ( glupie pytanie ale jestem tylko biednym studentem utrzymywanym niestety jeszcze w wiekszej mierze przez starszyzne) - pozdrawiam ShaQ |
shaq_ OMEGA 'A' LUBLIN | 2003-03-22 12:31:08 ups wybacznie po ponownym przecytaniu postu ( doglebnym ) cene poznalem - thx ShaQ |
shaq_ OMEGA 'A' LUBLIN | 2003-03-23 19:06:44 wracajac do tematu temperatury jak pisaliscie ze macie kolo 90 stopniachow to sadze ze moje autko jest niedogrzane-tylko teraz pytanie czy termostat jest spiepszony i sie jest calyczas otwarty czy go wogole nie ma bo mam kolo 80 max 85 |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2003-03-24 13:47:31 Wszystkie wasze uwagi sa bardzo w porzadku.
Ja moge tylko dodac ze w c20ne termostat zaczyna sie otwierac gdy temp plyny chlodzacego wzrosnie powyzej 92,5 C a pelne otwarcie nastepuje przy 107 C. Natomiast nie moge sie zgodzic z januszem ze gdy temperatura plynu rosnie to zwieksza sie jej objetosc (w zasadzie to prawda ale nie w instalacji samochodwej), bowiem rosnie cisnienie ktore przy sprawnym ukladzie chlodzenia obniza poziom plyny chlodzacego w zbiorniku wyrownawyczym. Wiec jak samochod sie nagrzej w zbiorniczku poziom plyny powinnien opasc. U mnie sie tak dzieje. Jeszcze cos znzlazlem w przypadku gdy zostanie uszkodzony czujnik tem ciczy chlodzacej komp przyjmuje wartsc serwisowa dla silnika o tem pracy 100 C. Gdzis tez sie doczytalem ze temp pracy c20ne jest 100 C nie wiem co o tym sadzic. U mnie ze wzgledu na przeklamania czujnikow mam stala temp pracy 107 -110 ( jest to oklo 95-100). |
arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2003-03-24 14:40:20 A mnie tak na logikę to zdaje się, że Janusz ma rację - na fizyce wtłaczali mi bowiem, że przy wzroście temp. wzrasta objętość co z kolei pociąga za sobą wzrost ciśnienia co z kolei powoduje wzrost temp. wrzenia cieczy chłodzącej, dzięki czemu nie zagotowuje się ona. To takie moje przemyślenia.
Pozdr |
shaq_ OMEGA 'A' LUBLIN | 2003-03-24 21:21:56 powiem tak mialem problemy z plynem poki nieobczailem posta na forum z korkiem pomoglo ale jeszcze pozniej kontrolowalem poziom plynu i jedno jest pewne-samemu mozna zobaczyc-sprawdzic na zimnym silniku poziom w zbiorniczku a pozneij po jezdzie jak auto ma temperature swoja - golym okiem widac ze poziom jest zdecydowanie wyzszy - pozdrawiam ShaQ |