[126]Co można zrobić z wałkiem standardowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemka mam pytanko. Gdy mamy np. głowicę ekonomiczną i wsadzimy do silnika wałek ze standarda to zapewne będzie iść większa mieszanka. Ale nie o to mi chodzi ale o obrócenie go o jakiś kąt w stosunku do wału korbowego aby polepszyć przyspieszenie jak to zrobić o ile co ustawić i czy to daje taki efekt jak myślę.


[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-05-17 19:54:25 ]
  
 
Pytaj Zolt4ra.
  
 
na duzym kole rozrzadu patrzac od tylu silnika rozpilowujesz otwory w prawo o jakies 2mm po obwodzie (to daje jakies 8-9st), tym samym cofasz walek wzgledem walu o taki kat. tym samym cofasz zaplon o te 8-9 czy 10st. (trzeba sprawdzic), zaplon wypada na 0. ot cala filozofia fazowania walka

obrazek na stronie zurawia obrazuje to idealnie:
http://www.126fan.pl/www/images/walrozrzadu/fazowanie_walka.jpg
  
 
Cytat:
2004-05-17 15:14:21, ZoLt4R pisze:
na duzym kole rozrzadu patrzac od tylu silnika rozpilowujesz otwory w prawo o jakies 2mm po obwodzie (to daje jakies 8-9st), tym samym cofasz walek wzgledem walu o taki kat. tym samym cofasz zaplon o te 8-9 czy 10st. (trzeba sprawdzic), zaplon wypada na 0. ot cala filozofia fazowania walka

obrazek na stronie zurawia obrazuje to idealnie:
http://www.126fan.pl/www/images/walrozrzadu/fazowanie_walka.jpg



Ten twoj idealny obrazek to wyciag z instrukcji walka 385 (sportowego). Jak tak zrobisz to silnik nie bedzie mial gory.

Powinienes zrobic przefazowanie w druga strone (Szaya1) http://www.szaya1.prv.pl/. To przesunie lekko moment w gorne obroty. Planowanie glowicy do ci spory dol wiec wszystko sie wyrowna.

Przeczytaj sobie cos o fazowaniu walkow. http://denior.prv.pl/walek.htm
  
 
nie pisalem o idealnym fazowaniu tylko o obrazku ktory to przedstawia co do fazowania ja tak mialem i bylem zadowolony
  
 
Cytat:
Co można zrobić z wałkiem standardowym


Wymienić na ostrzejszy .
  
 
Cytat:
2004-05-17 18:19:50, ZoLt4R pisze:
nie pisalem o idealnym fazowaniu tylko o obrazku ktory to przedstawia co do fazowania ja tak mialem i bylem zadowolony



No ba, jakbym czytal twojego i nie wiedzial o co chodzi to bym przefazowal tak jak na rysunku.

Troszeczke scislosci nie zawadzi.

Ja tez tak mam i jestem rowniez zadowolony.
  
 
czy przypadkiem wg. szaya nie trzeba rozpilowac o 2mm w lewo??
  
 
Jesli dobrze rozumiem wystarczy duze kolo obrucic zgodnie z wskazowkami o 8 stopni w sotusnku do walu korbowego?.Mozna wiec zrobic znacznik przsuniety od orginalnego(na duzym kole) przeciwnie do wskazowek zegara o ta wlasnie wartosc i zlozyc na nowe znaczniki tak?W zwiazku z ta przerobka moc przesunie sie na wyzsze obroty?Jesli cos sie nie zgadza prosze o poprawe
  
 
niestety...tak zrobilem u zoltara w poprzednim bobie...nie da rady ustawic na znaki przsuwajac o 8st..wychodzi albo ok 5..albo ok 11 stopni...jak chcesz miec te 8st to musisz rozpilowac otwory...
silnik ustawilismy na 11 st...i mial bardzo ale to bardzo mocny dol..ale dosc szybko sie konczyl...
  
 
Madcar a gdyby mi chodziło o dynamiczną jazdę po mieście to polecił byś mi to rozwiązanie
Czy kręcenie wałkiem ma wpływ na zurzycie paliwa
A o co chodzi z tym wałkiem od standarta
Bo ja kiedyś miałem full ekonomik ale jak mi poleciała głowica to ją wymieniłem na stary typ ale wałek został. Głowice mam splanowaną 2mm, poczuję jakąś różnicę jak wpasuje sobie wałek st ??
  
 
wg mnie to walek standard jest o wiele lepszy niz ten z FL`a...ale musi byc w dobrym stanie...moj juz sie niestety..wytarl ;]

niech sie lepiej zoltar wypowie czy mu to odpowiadala ta przerobka z bardzo mocnym dolem...on jezdzil tym bobem wiec on wie dokldanie...napewno do miasta byla to rewelka..ale poza to...raczej porazka...silnik konczyl sie gdzies ok 4000obr.
  
 
Zaraz zaraz jak to w koncu jest?Jesli walek przesune do przodu czyli wal korbowy zostaje w miejcu a rozrzadu obracam z godnie z zegarem o 8 stopni to poptawia sie gora czy dol?Bo moim zdaniek skoro wlasnie rozpiluje sie otowry w lewa strone to walek na tych otworkach przesowa sie w prawo o ta roznice ( 2mm)?Czy moze to jest inaczej?
  
 
Cytat:
2004-05-17 23:39:15, her_us pisze:
Zaraz zaraz jak to w koncu jest?Jesli walek przesune do przodu czyli wal korbowy zostaje w miejcu a rozrzadu obracam z godnie z zegarem o 8 stopni to poptawia sie gora czy dol?Bo moim zdaniek skoro wlasnie rozpiluje sie otowry w lewa strone to walek na tych otworkach przesowa sie w prawo o ta roznice ( 2mm)?Czy moze to jest inaczej?



- wałek rozrządu przefazowany w prawo - przyspieszony (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) - poprawia dół kosztem góry

- wałek przefazowany w lewo (szaya 1) poprawia górę

rozwiązanie na miasto: krótkie 3,4
  
 
jak rozpilujesz w lewo to walek tez idzie w lewo bo rozpilowujesz mocowania srub kola do walka z ktorymi to srubami walek rozstac sie nie moze

wiec umowmy sie ze rozwiert w lewo to jest opóźńianie wałka wzgledem układu korbowego a w prawo przyspieszanie

kiedy lepszy dół a kiedy góra?
kiedys na necie pamietam były takie wykresy z hamowni
macie moze linka do nich??


edit:
no wlasnie porthos elegancko odpowiedzial na moje watpliwosci, poszukam w necie tych wykresow


[ wiadomość edytowana przez: nazik dnia 2004-05-18 00:46:52 ]
  
 
Cytat:
2004-05-18 00:42:58, NAZIK pisze:
jak rozpilujesz w lewo to walek tez idzie w lewo bo rozpilowujesz mocowania srub kola do walka z ktorymi to srubami walek rozstac sie nie moze

wiec umowmy sie ze rozwiert w lewo to jest opóźńianie wałka wzgledem układu korbowego a w prawo przyspieszanie

kiedy lepszy dół a kiedy góra?
kiedys na necie pamietam były takie wykresy z hamowni
macie moze linka do nich??





he he szybszy o 8 sekund

było na stronie deniora : denior.prv.pl

ale i tak co innego teoria, a co innego praktyka - jak lubisz dawać nonstopogień (ale nie tylko) to przefazować w lewo (szaya 1).

Najlepszym rozwiązaniem jest wałek 385 przefazowany w prawo - ja miałem na początku szayę 1 - potem dodałem do tego 385 i silnik zaczął ładnie zbierać się z dołu - miał zdecydowanie lepszy dół niż na szayi 1 - a kręcił się dalej tak samo wysoko
  
 
Te wykresy są też na storonie Żurawia
www.maluch.mgt.prv.pl

A gdyby trochę mniej wałkim ruszyć to może nie bedzie sie kończył tak nisko. Albo z zapłonem pokombinować ??

Wałek po przejechaniu ponad 100tys pewnie i tak należało by wymienić, czyli lepiej na st ??
  
 
Według mnie wałeczek standardowy daje większą mieszankę ponieważ głowica st jest o mniejszym stopniu sprężania niż E a oba silniczki mają praktycznie tę samą moc 24ech koników.Oczywiście jest jeszcze gaźnik i wiele innych. Ale co do wałka to jeśli się go przesuwa w którąkolwiek stronę to czy moment max się zmienia. .
  
 
Proszę o odpowiedź
  
 
Zrobiłem to! przestawiłem wałek w prawo i nic się nie polepszyło tylko pogorszyło. Zero momentu nawet przy maxymalnym gazie. Przyspieszał tak że dajcie spokój. I to ma przesuwać moment w jakieś obroty(chyba żart)