MotoNews.pl
  

Wymiana simeringu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W piątek przystępuję do roboty ze względu na przeciek pomiędzy silnikiem a skrzynką. Może jakieś sugestie???
Przy okazji, 1,8TD combi 1997 jaką moc ma ten silniczek???
  
 
Zycze powodzenia. Nastaw sie na to ze w ciagu dnia tego nie zrobisz Najgorsze jest wycentrowanie tarczy sprzegla bo inaczej sa klopoty z wlozeniem skrzyni. No i jeszcze jedno: nastaw sie na dodatkowe koszty (moze sprzeglo juz leswo istnieje itp)
  
 
Bez sarkazmu Borys zamiast mnie straszyć lepiej pociesz. To nie jest mój 1 samochód, po koleji to: syrenka, łada, audi, mazda teraz ford. Przy wszystkich grzebałem sam. Powiedz lepiej czy aby na tyle rozsunąc skrzynkę od silnika abym mógł dostać się do siemeringu muszę rozłączyć którąś os napędową???
  
 
Musisz zrzucić całą skrzynkę. I obie półośki wyczepić przedtem.

TD bez intercoolera ma 75 KM, a z intercoolerem 90.
  
 
Dzięki Extreme Rebel, ale po czym poznać że to jest intercooler?
Sorki za dyletanctwo ale w te klicki jestem nie na bierząco.
  
 
I jeszcze jedno. Czy przy rozłączaniu półosi trzeba zaznaczyć położenie "ataku" bo w mazdzie miałem problem, napęd zaczą stukać.
  
 
Cytat:
2004-06-09 21:05:08, mnemo pisze:
Dzięki Extreme Rebel, ale po czym poznać że to jest intercooler?
Sorki za dyletanctwo ale w te klicki jestem nie na bierząco.



Widac przeciez chłodniczkę na silniku (TD 90km)
  
 
Intercooler to chłodnica powietrza doładowującego. A półośki wciskasz w skrzynie jak pasuje.
  
 
mnie to też niestety niedługo czeka
  
 
Tak jak Wilk pisze: musisz wyjac poloski i zemontowac calkowicie skrzynie biegow - bez tego ani rusz. Ale poradzisz sobie - ja sam to robilem wiec i ty dasz rade
  
 
hmmm interasujace sa te Diesle w Fordach. Wstawia intercooler do TD 75 i jest 90 KM. Czy to naprawde tyle daje, ale ja tam sie na tym nie znam
  
 
Vodun, nie marudź :0 Ile masz KM? A masz intercooler?
  
 
Pelne 90 skrzydlatych przyjaciół !
  
 
No właśnie
  
 
Cytat:
2004-06-09 20:51:52, WilK pisze:
Musisz zrzucić całą skrzynkę. I obie półośki wyczepić przedtem.




I tu bym sie spierał, jak wymieniałem sprzęgło to nie trzeba było obu półosi ściągać wystarczyła tylko lewa ze zwrotnicy i skrzynia na bok

Pozdrawiam
  
 
4.2.1. Wymiana tarczy sprzęgła lub zespołu oprawy
WYMONTOWANIE
Wymontować skrzynkę przekładniową z samochodu (patrz odpowiedni opis w p. 5.2.1 lub 6.2.1) albo
wymontować zespół napędowy z samochodu (patrz odpowiedni opis w p. 1.2.3; 2.2.3 lub 3.2.3) i odłączyć
skrzynkę przekładniową od silnika.
Odkręcić stopniowo (w kilku etapach) i równomiernie śruby mocowania zespołu oprawy sprzęgła do
koła zamachowego.
Zdjąć zespół oprawy oraz tarczę sprzęgła.
Oznaczyć kierunek montażu tarczy sprzęgła.
ZAMONTOWANIE
Usunąć z powierzchni koła zamachowego ewentualne ślady smaru lub oleju (odtłuścić powierzchnię
cierną).
Założyć zespół oprawy i tarczę sprzęgła, środkując ją za pomocą trzpienia o wymiarach podanych na
rysunkach 4.5 lub 4.6, który/halerzu uprzednio osadzić w otworze koła zamachowego. Uwaga. Powierzchnia
tarczy sprzęgła z napisem „Flywheel side" lub „Schwungradseite" (strona koła zamachowego) powinna być
skierowana do koła zamachowego silnika.