Kkomputer Espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jest problem. Espero z silnikiem 1.5 wtrysk DOHC rocznik 97 odmówił posłuszeństwa. Fachowcy stwierdzili że to komputer a dokładnie chip i jedna z kości na płycie komputera. Czy jest możliwość sprawdzenia co jest tak na prawdę przyczyną. Może to immobiliser? Jest to o tyle ciekawy przypadek że ten rocznnik produkowany był z komputerem który odpalał wszystkie 4 wtrsyki na raz a nie parami jak inne.mastad@wp.pl
gg:1892378, tlen:mastad@tlen.pl
  
 
Jeszcze sie chyba nikomu z forumowiczów nie przytrafiło uszkodzenie komputera!
Może to zatem coś innego?
Najlepiej przełożyć na próbę z innego auta i sprawdzić...

A co do komputera - wszystkie nexie i espero mialy wtryski pracujące równocześnie!
  
 
Aha - opisz objawy, to postaramy sie pomóc...

tak sobie myślę - fachowcy powiedzieli że komp uszkodzony...
a potem powiedzieli że to unikat, bo wtryski chodzą jednocześnie...
A we wszystkich espero wtryski chodzą równocześnie niezależnie od rocznika.

Wniosek - zmień fachowców!
Podejrzewam że komp jest dobry, a awaria tkwi gdzie indziej.

[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-06-08 16:12:41 ]
  
 
He, he...
Własnie przypomniał mi się przypadek, gdy klient przyprowadził (tj. przylawetował ) do warsztatu Nexię 1,5 16V, gdzie w trakcie umiejetnego montowania sprzetu nagłaśniającego wywołał takie spięcie, że spalił połowę instali włacznie z ECU
  
 
Nauczyłem się już czytać kod błędu. Przy orginalnym komputerze owy błąd wynosił 12.53. Z innego forum dowiedziałem sie oznacza on nieobracanie się wału (czyli wszystko ok.), a 53-błąd immobilisera.
Z innym komputerem, który posiadam ale z pierwszym chipem błąd wynosił 12.19.53. A w jeszcze innym przypadku (chyba pierwszy komputer i drugi chip) błąd wynosił same 12-tki. Czyli brak błędu, ale samochód i tak nie odpalał. Nic nie rozumiem.....Może wykasowały się klucze, które podobno należy wgrać.
Samochód był spawany (po wypadku). Nie pamiętam czy odłączałem wówczas akumulator. Podobno to może spalić komputer, ale czy w takim przypadku możliwe byłoby odczytanie błędu? Przez dłuższy czas akumulator był odłączony, czy to mogło mieć wpływ na stan rzeczy?mastad@wp.pl
  
 

Spawnaie auta bez odlaczenia akumulatora moze (i czesto powoduje) rozporogramowanie immobilizera. Wiec raczej tutaj bym szukal przyczyny. Samego ECU nie tak latwo spalic bo jest bardzo drobiazgowo pozabezpieczany.

Pozdr
jadzwin

  
 
w związku z tym, czy można orginalnym skanerem Daewoo 11-tką ponownie zaprogramować immobiliser i jak to sie robi?
  
 
Spróbuj odłaczyć wiązkę idącą do aparatu zapłonowego....
Sam nie wiem, ale chyba nic bardziej nie zepsujesz...
Właśnie niedawno słyszałem, że to pomagło w jednym przypadku (też po spawaniu).

Jak masz gaz to najpierw spróbuj na samym gazie.

Pozdro

Navi