MotoNews.pl
  

Zmiana plynu hamulcowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pomozcie, jak mam zmienic sobie plyn hamulcowy i jaki najlepiej do Caro ze starym mostem bez lucasa ??????
ile plynu mam kupic i jaki ???
  
 
Cytat:
2004-06-04 20:50:22, okus pisze:
pomozcie, jak mam zmienic sobie plyn hamulcowy i jaki najlepiej do Caro ze starym mostem bez lucasa ??????
ile plynu mam kupic i jaki ???




1.) Odkrecasz przewody/odpowietrzniki i depczesz po hamulcach... aż wszędzie zejdzie...
Potem przykrecasz przewody , zalewasz nowy płyn i odpowietrzasz układ...

2.) Zalęży jak jeździsz i jakie masz hamulce...
Jak spokojnie i zwykłe to dot 4 (np. Organika)
Jesli ostro i lepsze [np. tak jak ja mam: tarcze brembo + klocki orginalne lukasa do starego typu zacisków] to najlepiej jakimś Dot 5.1 np. Ferodo lub Brembo...

3.) Zobacz w książce obsługi i napraw tam musi byc podane. (rozdział: Układ Hamulcowy)




EDIT: BTW -> opis wymiany płynu jest chyba w prawie każdej książce obsługi PN'a



[ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2004-06-04 21:38:01 ]
  
 
mam zwykle klocki, i jezdze raczej spokojnie, ale czasem czuje ze slabo hamuje.
Jak mam okrecic odpowietrzniki zeby ich nie uszkodzic ???
czy mohe zalozyc hamulce Lukasa do starego typu, wymienic tez musze tarcze z tlu, na jakie najlepiej ???
  
 
prosciej odkrecic odpowietrzniki i spuszczac plyn pilnujac aby nie braklo go w pompie(tzn w zbioriku)wtedy nie zapowietrzymy calego ukladu i bedzie gites
  
 
Cytat:
2004-06-06 11:35:34, okus pisze:
mam zwykle klocki, i jezdze raczej spokojnie, ale czasem czuje ze slabo hamuje.
Jak mam okrecic odpowietrzniki zeby ich nie uszkodzic ???
czy mohe zalozyc hamulce Lukasa do starego typu, wymienic tez musze tarcze z tlu, na jakie najlepiej ???



Jak stery typ ci słabo hamuje to załóż tarcze Brembo (ok 70zł/szt)
i solidne klocki (najlepiej ferrodo, jeli nie będzie to możesz brać Lukasa do starych zacisków) jedyny problem to taki że trzeba się nauczyć tym hamować... bo u mnie blokuje po ok 2cm skoku pedała... na suchym efekt świetny ale na wilgotnym/mokrym już trza umieć wyczuć....

A odpowietrzniki - Delikatnie

Można założyć lukasa chociaż jest troche przeróbek na gwintach...ale nic więcej...




PS. Alan ale jeśli zastosujesz metodę którą opisałeś to bez sensu jest stosowanie dobrego płynu... bo wg twojej metody następi jego wymieszanie ze starym, zużytym - co wyrażnie obniży jakość nowego... a przecięż nie o to tutaj chodzi...
  
 
moim zdanie tez najlepiej spuscic caly plyn pompujac pedalem a potem troche czasu po odpowietrzac
ps nie spieszyc sie najlepiej tak odpowietrzyc pare razy przejechac sie i jeszcze raz zawsze gdzies jest troche powietrza ktore nie chce wyjsc od razu
  
 
Mnie się jakiś rok temu płyn sam zmienił jak pęknął mi przewód elastyczny ale była frajda przy hamowaniu
  
 
Nomad plyn sie nie wymiesza jesli zrobi sie to odpowiednio,warto wlac troszke wiecej a zaoszczedzic na odpowietrzaniu pompy,wiadomo jak u nas jest z przewodami,jak masz do bani klucz to zjedziesz nakretki i dupa
  
 
juz tez tak mialem w starym poldku zauwazylem ze swieci mi sie kontrolka od recznego tyle ze ja wiem ze u mnie ona nigdy nie swiecila wiec stwierdzilem ze cos sie tam pochrzanilo bo miga a okazalo sie ze po przejechaniu paru kilosow jak zaczolem hamowac to prawie noga przez podloge a bylem tak z kupkany uff teraz wiem ze trzeba na wszystko patrzec ale poszedlem kupilem lplyn i dolewalem co kawalek az dojechalem do domu
  
 
Cytat:
2004-06-09 09:15:58, bandzior pisze:
Mnie się jakiś rok temu płyn sam zmienił jak pęknął mi przewód elastyczny ale była frajda przy hamowaniu



Mi w tym roku, na lubelszczyźnie, w Wielki Piątek pękł tylny prawy sztywny ale zostal wymieniony w najbliższej wiosce razem z lewym.. teraz pozostało wymienić przód i potem konkretny płyn....

Tak to jest jak się tuninguje hamulce (skuteczność hamowania) zapominając o wytrzymałości 15letnich przewodów...