[125] prawy tylny hamulec - pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z tym problemem, borykam się już ok. 1 roku...niestety jeszcze nikt nie odkrył w czym tkwi problem...ani kilku mechaników, ani pare innych osób związanych z kantem...
chodzi, o to, że prawy tylny klocek sciera sie najszybciej, a do tego jeszcze strasznie zniszczył tarcze hamulcową...jest "nowy" zacisk, nowy tłoczek, gumki...i dalej to samo...
za wszelką pomoc dziękuje



[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-06-19 10:01:48 ]
[ powód edycji: REGULAMIN!!!!!!!!!!!!!!! ]
  
 
może jest poprostu zapowietrzony!!
choć wygląda to na zapieczony tłoczek-nieodbija i mocniej ściera tarcze
albo może przewód na drógie koło masz niedrożny i hamuje poprostu słabiej!!
wjedź na stacje diagnostyczną (badanie hamulcy kosztuje chyba 20zł) i powinno sie wyjaśnić,no chyba że siły na obu będą jednakowe...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
ok.myśle cały czas czy nie odłączyć na jakiś czas ręcznego?? a po drugie czy nie zmienić przewodów hamulcowych...
aha i jeszcze jedna sprawa, kumpel, który ma co prawda opla, mówił coś o jakiejś regulacji przy pompie hamulcowej...pozdrawiam!!
  
 
mi tez ostatnio zjechało klocek tylny w przeciagu miesiaca i tarcze zwaliło ale to dlatego ze jak zmieniałem most to przy moscie te mocowanie klocków było zabardzo wyrobione i zacisk siedział pod kątem i duzo szybciej zjechało. Musiałem podłozyc dodatkowo do tych blaszek zaciskowych dodatkowa blaszke zeby ciasniej siedziało i teraz jest dobrze
pozdro
  
 
Cytat:
2004-06-19 15:29:27, Twarog pisze:
mi tez ostatnio zjechało klocek tylny w przeciagu miesiaca i tarcze zwaliło ale to dlatego ze jak zmieniałem most to przy moscie te mocowanie klocków było zabardzo wyrobione i zacisk siedział pod kątem i duzo szybciej zjechało. Musiałem podłozyc dodatkowo do tych blaszek zaciskowych dodatkowa blaszke zeby ciasniej siedziało i teraz jest dobrze
pozdro



Dokladnie tak qmpel tez mial taki przypadek.
  
 
Spoko, ja mam zupełnie odłączone hamulce osi tylnej i też da się jeździć .
A poważnie to też obstawiam różnicę ciśnień na zaciskach. A ręczny jak zaciągniesz to równo bierze na oba koła??
  
 
sprwadz czy zacisk ladnie plywa w jazmie, bo jezeli jest zaklesczony to dupa, bedzie ci zrzeralo klocek od strony tloczka u jednego goscia to byla taka sytuacja ze klocek zewnetrzny byl jak nowy a od strony tloczka po klocku zostala gola blacha i pocharatana powierzchnia tarczy

sprawdz, czy klocki lekko przesuwaja sie w swoich gniazdach (czesto jak naziera sie tam syfu to klocek siedzi tak pasownie ze nie odsuwa sie od tarczy), wyczysc jazmo wypoleruj papierem kliny i powierzchnie wspolpracujaca z nimi na zacisku, zaloz porzadnie zacisk tak by sprezynki wlazly tam gdzie powinny a powierzchnie gdzie trze o tego klina natrzec smarem grafitowym i wszystko bedzie dzialalo


  
 
dziękuje
  
 
Jeszcze ewentualnie problem może być w korektorze siły hamowania...
  
 
nno chyba nic nowego nie napisze bo juz wszystko zostalo powiedziane... ale na te wytarte klocki uwazajcie bo mi juz dwa razy klocek wypadl. raz na przodzie a raz z tylu i wcale fajne uczucie to nie jest
  
 
Mnie raz tarcza hamulcowa z przodu pękła... na szczęście w korku przy 20 km/h... chwile wcześniej 140 pomykałem...w korku zniosło mnie na drugi pas.... jakby walnęła przy 140 to byśmy sie chyba nie poznali
  
 
Też mam jaja z tylnym prawym zaciskiem ale mam problem innej postaci, otóż od czasu do czasu zacisk lubi popuścić i wycieka mi płyn z tylniego układu. Nie czuć że jest to proces stopniowy i cały czas coś cieknie, tylko staje sie to nagle i nie ma płynu w zbiorniczku. Wymieniałem gumki, szlifowałem tłoczek i dalej dzieje się to samo. Nie widać żeby płyn uciekał na przewodach ani na odpowietrzniku. O co chodzi ?!

pozdro1500
  
 
zlodzieje plyn koniowi kradna....
skoro plyn nie ucieka na przewodach w okolicy kola to szukaj wycieku z przodu... zbiorniczek z plynem masz na pompie czy w boku na nadkolu? kiedys mi w 127 plyn ucielak wlasnie na odc. pomiedzy zbiorniczkiem a pompa.....albo moze tak pilnie szlifowales tloczek tylny ze srednice zmniejszyles i nawet nowe gumki nie trzymaja...ehehe......
  
 
Tylko jak płyn wycieknie to felga jest mokra
  
 
No to Koniu za bardzo zeszlifowałeś tłoczek...
Musisz kupić nowy i wymienić...

Pozdrawiam