MotoNews.pl
  

[126 swap 1108 F.I.R.E] pierscienie i panewki... pare pytan

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ostatnio moj motor jest w piwnicy na kuracji odmladzajaco-wzmacniajacej i tu pare pytan...

po zdjeciu glowicy swieca na 3 garze byla zaolejona, inne mialy odpowiedni kolor a ta byla czarna. moje podejrzenie padlo na pierscien olejowy (na rajdzie bardzo mocno zgrzalem motor). dzis wyjalem korbe z tlokiem zeby isc do zakladu zeby mi pierscionki przypasili. wyglada to mniej wiecej tak:







co sadzicie o tej panewce korbowej (skrecilem to tak tylko do zdjecia), cos jej dolega czy moze byc? wyjalem to tylko z powodu zaolejenia komory na 3 garze, poza tym silnik idealnie trzyma cisnienie oleju (mam wskaznik) i nie mozna narzekac na jego prace. tak jestem tylko ciekaw waszego zdania.

p.s. zonkiem jest to ze pierscionkow chyba nie mozna kupic na sztuki a za komplet wolaja ok 350zł
p.s. stan walu i gladzi cylindrowych oceniam na bdb+
  
 
na pierwszej i czwartej fotce ewidentnie widać, że lekko przytarło tłok (chyba właśnie z powodu przegrzania, nie sądzę, żeby coś tam wpadło)...tyle ode mnie
  
 
Panewka na ostatniej fotce troszke dziwnie wyglada, te ryusy sa bardzo duze ? moje byly miedziane ale ja bez oleju z wilanowa do konstancina dojechalem czyli jakies 6km. co do pierscionkow to pujdz do szlifierza to moze Ci jakies na sztuki dobierze. Tyle ode mnie
  
 
pod paznokciem nic nie czuc, panewki sa idealnie gladkie tylko ryski widac, w dotyku nie czuc zadnych rys, wal i gladzie tez sa ok. co do pierscieni chyba faktycznie moze dobiora jakies rzemiosla czy cos innego bo kurde 400zl / komplet totalnie odpada. auto bez oleju nie jezdzilo ale w tym feralnym momencie temp dobila pod 130st a olej pod 160...
  
 
to jak sa idealne i pod paznokciem nie czujesz to sa git, a co do pierscionkow to naserio myuslke ze da rade je u szlifierza dobraz za ~~50zl, moze troszke wiecej.
  
 
czyli jakies ~200zl / komplet ? tyle jeszcze da rade ale czy za tyle dostane? no nic pojade jutro z tym tlokiem do szlifierzy i niech pomierza to sobie obejrza i cos dobieraja..
  
 
wiesz ja nie wiem ile do takieogo motoru cenba czysto orientacyjna. pogadaasz dobrze to napewno bedzie sie dalo zaltwic.
  
 
skoro świeca była zaolejona (a stan panewek niema nic do tego) to zmierz luz na zamku pierścienia czy jest odpowiedni, i profilaktycznie proponowałbym wymienić uszczelniacze zaworów na tym cylindrze, ale to powinno być widać przez kanały ssące/wylotowe czy uszczelniacze puszczały. pozdro
ps. ile cie kosztowała głowica i komp od 1.2?
  
 
Cytat:
2004-09-16 23:14:58, RUFF pisze:
skoro świeca była zaolejona (a stan panewek niema nic do tego) to zmierz luz na zamku pierścienia czy jest odpowiedni, i profilaktycznie proponowałbym wymienić uszczelniacze zaworów na tym cylindrze, ale to powinno być widać przez kanały ssące/wylotowe czy uszczelniacze puszczały. pozdro
ps. ile cie kosztowała głowica i komp od 1.2?



to ze panewka korbowa nie ma nic do zaolejenia swiecy to ja akurat wiem do wymiany pierscionkow i tak trzeba wyjac tlok wiec i korbe odkrecic dlatego pytam o stan panewek jak juz jest to wyjete (po przeganiu motoru) na glowicy w kanalach nie widac zaolejenia wiec to raczej nie uszczelniacze zaworowe, wiec pozostaja tylko pierscionki (wlasciwie tylko na tym 1 garze) bo reszta jest ok.

co do glowicy kupowalem calosc, kompletna glowica od 1.2, kolektor ssacy, przepustnica, listwa wtryskowa, kolektor wydechowy i pompa paliwa mpi 3,5 bar. kompa do tego jeszcze nie mam