Szarpanie i gaśnięcie silnika!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem, który powoli mnie załamuje.
Przy rozgrzanym silniku podczas zwalniania (kiedy obroty spadają)
pojawia się kontrolka silnika. Auto gaśnie, szarpie i przy dodaniu gazu nie wchodzi na obroty tylko "kicha". Po czasie zapala i ponownie jedzie, za chwilę znowu itd. Komputer nie wykazuje błędu. Problem napewno pojawia się przy rozgrzanym silniku.

Mam tego już dość. Nie mogę czuć się bezpiecznie.
Wymienione mam już: świece, kable i cewkę wysokiego napięcia!!
Bardzo lubię to moje Espero, ale jak go dalej lubieć kiedy zawodzi?

Jeśli ktoś może i wie co to, to bardzo proszę o pomoc.

Beata
 
 
Masz LPG?
  
 
Nie mam LPG. silnik mam 1,8 benzyna.
Teraz wymieniliśmy jeszcze cewkę indukcyjną w rozdzielaczu zaplonu. Ale nie przypuszczam żeby to było to.

Beata
P.S. Cokolwiek wiesz to pomóż!!!! Proszę.
 
 
Byc moze to regulator wolnych obrotów (silnik krokowy) - znajduje sie na korpusie przepustnicy. Po pewnym czasie ulega on zanieczyszczeniu i moze sie zacinac. Mozna go odkrecic i =ostroznie= oczyscic.

RS
 
 
Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty więc raczej po dodaniu gazu nie powinno szarpać lub kichać mysle że raczej lamda lub zawór EGR. Można to srawdzić kontrolką silnika.
 
 
Dzięki za podpowiedzi, będę działać.

Jeśli cokolwiek poprawi się to dam zaraz znać, aby inni majacy podobne problemy już więcej wiedzieli.

Beata
 
 
Tak przy okazji: co to jest zawór EGR?
  
 
EGR jest odpowiedzialny za recyrkulacje spalin.Czyli np. po uruchomieniu silnika chroni katalizator ktury nie osiągnoł właściwej temperatury pracy.Zasada działania EGR polega na powturnym doprowadzeniu części spalin do kolektora dolotowego gdy silnik jest na ssaniu i jeszcze nie osiągnol temperatury aby sonda lambda mogła podać prawidłowe dane do normalnej pracy w odpowiedniej temp. To tyle R.K.
 
 
Cześć
Odłącz sondę na jakiś czas, Jak będzie lepiej to wstaw nową napewno dobraą
 
 
Po odłączeniu sondy warto na chwilę odłączyć akumulator aby powrócić do nastaw fabrycznych.

zytom
  
 
Odłącz sonde??? Pierwszy raz cos takiego slysze... A niech szanowny kolega anonymous powie mi jakie parametry bedzie dawala odlaczona sonda lambda, i jak wplynie na sklad mieszanki??? Maxymalnie zubozy, czy wzbogaci???

A nie lepiej najpierw sprawdzic co zdziala sam reset kompa??? bez odlaczania sondy?
Poza tym w watku Klik chyba jest wyjasniona przyczyna szarpania przy rozgrzanym silniku... Przynajmniej na moj chlopski rozum to by bylo to...
  
 
Cytat:
(...)na moj chlopski rozum [ciach]



dobrze powiedziane
ps dostałes się już na SM???
  
 
Swoja droga liczylem ze sie jakos odniesiesz do moich pomyslow, a ty tylko nasmiewac sie potrafisz Ja ci sie odwdziecze
  
 
cholera zaczynam się bać

a serio to moge się odnieść do Twoich pomysłów - są bardzo interesujące ...... - wystarczy
  
 
Te, geniuszu serio sie pytam, przeciez trzeba kolezance pomoc (za)nieść
  
 
ja to moge taką pomoć usta - usta

podobno mam talent
  
 
Tak wiec zrob te usta - usta z esperą beaty, moze cos pomoze, chociaz watpie (gdzie espera ma usta? chodzi o atrape chlodnicy, cy cus?? )
P.s. do tego nie trzeba talentu tylko silnych płuc a z twoja iloscia wypalanych fajek

[ wiadomość edytowana przez: Krawat dnia 2002-11-06 02:00:08 ]
  
 
wypalanych fajek ...ograniczam się 2 ramki dziennie to jush sukcessss
  
 
Polecam sprawdzenie czujnika otwarcia przepustnicy, mialem podobne objawy. jutro postaram sie zrobic fotke i pokazac ci gdzie to cudo sie znajduje i jak wygla. A jesli jestes z wawki to mozemy wsadzic na chwile moj i zobaczyc czy objawy ustapia.
  
 
Za te usta usta to dziękuję może kiedyś skorzystam.
Albo i nie!


Teraz chciałabym podzielić się rozwiązaniem problemu otóż zgodnie z zaleceniami wymieniono cewkę w rozdzielaczu zapłonu oraz wyczyszczono i nasmarowano silniczek krokowy. I koniec problemu!!!!!!!! Słyszycie koniec!!!!! Polecam wszystkim , którzy mieli podobne problemy albo będą mieć dokładnie to zrobić.
Ja już sobie pomykam dalej i esoero mnie nie zawodzi już!!!!!

Dziękuję za pomoc

Beata