Silnik 1,6 EFI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jak jast roznica miedzy silniekiem LJE a LJF.W swoim autku mialem LJF niestety umarl smiercia tragiczna i mam zamiar kupic drugi silnik.Samochod jest z rok 1991.Jaki silnik byscie doradzili ktory by pasowal (skrzynia,polosoki itp).Orietujecie sie moze jaka jest cena silnika 1,6 EFI.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Daniel
  
 
ja bym na Twoim miejscu wsadził 2.0
  
 
kiedys mi to wilk tlumaczyl ale ciemna masa nie zapamietala tak czy siak LJ oznacza ze 1,6 a to pozostale to moze ze z kat lub/i bez?? albo jakies roznice w sterowaniu silnika

a co oznacza umarl smiercia tragiczna i przy jakim przebiegu to sie stalo??

[ wiadomość edytowana przez: puniu dnia 2004-05-18 13:13:30 ]
  
 
Oba silniki to 1,6 EFi wtrysk elektroniczny sterowany EEC IV. Różnią się tylko katalizatorem. LJE nie ma takowego i posiada potencjometr regulacji zawartości CO i troszkę inne sterowanie przepustnicą.

Za 1,6 EFi w dobrym stanie z papierami od 1500 do 2500 zł.
  
 
ha czyli jednak pamietalem
  
 
Umarl smiercia tragiczna tzn. : przy rozgrzanym silniku lapie go na pierscieniach i wtedy za chiny sie go nie da odpalic trzeba czekac az ostygnie.Po zdjeciu gornej pokrywy w glowicy bylo bardzo malo oleju mechanik powiedzial ze powinno go byc przynajmniej dwa razy tyle.No i na koniec gwóźdź do trumny. Termostacik padl czujnik od wetylatora jest oczywiscie za nim no i sie troszke ugotowal.(wskaznik temperatury tez chyba padl bo wskazywal caly czas jedna wartosc). Po zdjeciu glowicy okazalo sie ze tloki ruszaja sie niemal we wszystkich plaszczyznach i to dosyc mocno. .Co do przebiegu to na liczniku widnialo 146tys. ale tak naprawde to nie wiem bo kupilem do od kolesia ktory sprowadzal samochody wiec nie wiem czy cos nie na kombinowal z przebiegiem. Wiem napewno ze juz raz byl pierscieniowany. A co do drugiego silnika znalazlem kolesia co to niby wyprzedaje szrot i ma taki silniczek 1,6 EFI '92. Twierdzi ze ma przebieg 112tys i nie ma zadnych przedmuchow ani wyciekow.Do tego daje 3 miesiaczna gwarancje pisemna i dokumenty z odprawy celnej (z lutego 2004).(apropo dokumentow wiecie moze co jest wymagane do rejestracji silnika sprowadzonego np. z niemiec.)Ale najbardziej zastanawiajaca jest cena. 600 zł !!!!!!. Zamierzam go kupic jade w piatek obejrzec to cacuszko.Jak wroce to napisze co i jak.

Macie moze jakas strone albo ktos wie jak dojsc po nr silnika jaki jest jego typ i jeszcze cos o nim sie dowiedziec.Prosil bym o jak najszybsza odpowiedz bo w piatek rano jade go obejrzec.
  
 
Mamy...
  
 
Cytat:
2004-05-19 23:39:28, Deny pisze:
Umarl smiercia tragiczna tzn. : przy rozgrzanym silniku lapie go na pierscieniach i wtedy za chiny sie go nie da odpalic trzeba czekac az ostygnie.Po zdjeciu gornej pokrywy w glowicy bylo bardzo malo oleju mechanik powiedzial ze powinno go byc przynajmniej dwa razy tyle.No i na koniec gwóźdź do trumny. Termostacik padl czujnik od wetylatora jest oczywiscie za nim no i sie troszke ugotowal.(wskaznik temperatury tez chyba padl bo wskazywal caly czas jedna wartosc). Po zdjeciu glowicy okazalo sie ze tloki ruszaja sie niemal we wszystkich plaszczyznach i to dosyc mocno. .Co do przebiegu to na liczniku widnialo 146tys. ale tak naprawde to nie wiem bo kupilem do od kolesia ktory sprowadzal samochody wiec nie wiem czy cos nie na kombinowal z przebiegiem. Wiem napewno ze juz raz byl pierscieniowany. A co do drugiego silnika znalazlem kolesia co to niby wyprzedaje szrot i ma taki silniczek 1,6 EFI '92. Twierdzi ze ma przebieg 112tys i nie ma zadnych przedmuchow ani wyciekow.Do tego daje 3 miesiaczna gwarancje pisemna i dokumenty z odprawy celnej (z lutego 2004).(apropo dokumentow wiecie moze co jest wymagane do rejestracji silnika sprowadzonego np. z niemiec.)Ale najbardziej zastanawiajaca jest cena. 600 zł !!!!!!. Zamierzam go kupic jade w piatek obejrzec to cacuszko.Jak wroce to napisze co i jak.

Macie moze jakas strone albo ktos wie jak dojsc po nr silnika jaki jest jego typ i jeszcze cos o nim sie dowiedziec.Prosil bym o jak najszybsza odpowiedz bo w piatek rano jade go obejrzec.



nad alternatorem masz numer silnika - ustalisz date produkcji
a z drugiej strony na podobnym cypelku powinien byc kod silnika - u mnie jest wybite LJF - i wszystko bedzie jasne
  
 
a moze takiego : http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=26234514
  
 
Cytat:
2004-05-18 21:44:41, WilK pisze:
Oba silniki to 1,6 EFi wtrysk elektroniczny sterowany EEC IV. Różnią się tylko katalizatorem. LJE nie ma takowego i posiada potencjometr regulacji zawartości CO i troszkę inne sterowanie przepustnicą.

Za 1,6 EFi w dobrym stanie z papierami od 1500 do 2500 zł.



Jak Wilku pisze


  
 
tzn LJE nie ma katlizatora??
  
 
Cytat:
2004-06-14 22:58:36, rex pisze:
tzn LJE nie ma katlizatora??



jak nie ma ? jest koniec kolektora -kolor czerwony - kolor "siwy" a za katem kolor fioletowy
  
 
a to dobrze bo juz myslalem ze nie to wycialem buahahaha