Planowanie głowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nadszedł taki czas w moim zyciu kiedy muszę zrobić remoncik silnika. Przy okazji chciałbym splanować głowicę. Pytanie o ile mm można splanować głowicę żeby to nie pochodziło kilka dni. No i głowica od AB juz jest fabrycznie splanowana niz od AA więc taką AB to ile można splanować ?
  
 
Mechnik który się kiedyś tym zajmował powiedział że ok 3 mm, to tak normalnie 5 mm to już ryzyko a 8 mm to ekstrema!!!!
  
 
Na stronie Świątka perzed chwilą wyczytałem 1 - 2 mm no ale o 3 mm też słysząłem
  
 
Ja tez slyszalem ze nie wiecej niz 2mm bo potem to juz trzeba sie bawic z zaworami bo beda za blisko.
  
 
Ja u siebie mam splanowaną o 4mm a da sie wiecej ,bez zadnych klopotow z zaworami!zrobilem juz na niej jakies 50000km i wszystko jest oki no i oczywiscie wzrost mocy silnika no bo przeciez o to chodzi!!!!!!!!!!!!!
  
 
Ja słyszałem że dopiero po przekroczeniu granicy 5mm mogą być kłopoty ale teoretycznie do 6mm powinno wszystko być OK!!
  
 
Z tego co wiem to samo zplanowanie glowicy nic specjalnie nie daje!!! Musi to byc poparte innymi modyfikacjami jak np: wyszlifowac kanaly i zawory, idealnie zpasowac z kolektorami no i przy okazji je tez mozna podszlifowac. No i wtedy warto tez powymieniac wszystkie uszczelniacze jak juz mamy wszystko sciagniete (ponoc goetze to dobra firma). Wywazyc uklad korbowo tlokowy to napewno wtey bedzie zauwazalna poprawa. Bo w samo splanowanie glowicy to smiem watpic!!
  
 
To jasne że dodatkowe zabiegi o których Wspomniał Ali-En daja wieksza moc ale samo splanowanie głowicy juz nawet o 6mm daje zauważalne efekty!Sam mam 4mm splanowane i przed polerowaniem kanałów i zaworów odczółem różnice!Autko łatwiej sie rozpedza i jest bardziej dynamiczne!!!!!
  
 
Nie wiem jak to w Poldkach jest lecz malacze na splanowanych głowicach chodzą dużo lepiej. Dlatego też myśle że Zed ma racje - efekt bedzie widoczny. Z drugiej strony Ali-En zakłada wiekszy zakres przerobek co pewnie wszyscy pochwalamy. Proponuje rozejrzec sie na stronie P. Chojnackiego. On zajmuje sie polerowaniem i modyfikacjami tego typu. Niestety tanio to to nie wychodzi. Dla Poldka 1.4 przewiduje dwa pakiety GT (1700 z tego co wiem i to za polerowanie właśnie wszystkich kanałow i chyba wymiane niektorych czesci) lub GTS (moj typ - zmiany dodatkowo w moście i układzie przeniesienia, efekt: 7,5s do 100). Niestety ten drugi jest za jedyne 4500. Wiec łatwiej zalozyć turbine... Cóż ja chce oba rozwiazania... Poczytajcie a moze ktos skorzysta...
  
 
No ja bym jeszcze dorzucił wymiane sprężyn sterujących zaworami na mocniejsze co pozwoli utrzymać większe ciśninie w komorach spalania!!! I tak jak Alien napisał polerowanie całego układu dolotowego żeby to wszystko miało swój sens!!
  
 
ja slyszalem i czytalem,ze 6mm bez zabawy z zaworami.
  
 
No to co ja pisalem to da sie zrobic samemu przy odrobinie wiedzy, narzedzi i cierpliwosci. Co sie tyczy maluchow to maluchy maja niski stopien sprezania cos kolo 8:1 wiec u nich to daje tak zauwazalne efekty. W poldku jest juz wieksze cos kolo 9:1 i tu bardzo duze podniesienie stopnia sprezania wymusza juz stosowanie benzyny conajmniej 98 oktanowej. No ale wiekszosc z was jezdzi na gazie wiec nie ma sie czym przejmowac bo gaz ma 100-106. Tylko bwedzie wtedy problem z jazda na beni. Ale jak sie wszystko rozbierze to czemu nie zabrac sie za reszte jak juz mamy to na stole????
  
 
jakieś straszne rzeczy piszecie o tych pięciu czy sześciu mm... to bardzo dużo. w moim poldku kiedyś, jak jeszcze go miał tata to poszła uszczelka i głowica została przy okazji splanowana, wypolerowana i obspawana... ale nie aż o tyle... a co prawda teraz jeździ jak burza... na spocie w sulejowie na 2lecie fso autoklubu byłem odrazu za 3rowerkami i jednym 1.6dohc... zreswzta sami sprawdźcie... a jeździłem z gaźnikami 1,5 i 1,6 i wtryskami każdej generacji...

TUTAJ

efekt murowany!!!
  
 
Cytat:
2004-05-11 14:57:41, Zed pisze:
To jasne że dodatkowe zabiegi o których Wspomniał Ali-En daja wieksza moc ale samo splanowanie głowicy juz nawet o 6mm daje zauważalne efekty!Sam mam 4mm splanowane i przed polerowaniem kanałów i zaworów odczółem różnice!Autko łatwiej sie rozpedza i jest bardziej dynamiczne!!!!!


Ale głośniejsze i skraca to żywotność silnika
  
 
Ja mam zamira spalnować to juz nastąpi w czerwcu ile mm nie wiem ale kanały tez wypoleruję i zobaczę czy dziadek dostanie wigoru
  
 
Cytat:
2004-05-13 20:39:05, bandzior pisze:
Cytat:
2004-05-11 14:57:41, Zed pisze:
To jasne że dodatkowe zabiegi o których Wspomniał Ali-En daja wieksza moc ale samo splanowanie głowicy juz nawet o 6mm daje zauważalne efekty!Sam mam 4mm splanowane i przed polerowaniem kanałów i zaworów odczółem różnice!Autko łatwiej sie rozpedza i jest bardziej dynamiczne!!!!!


Ale głośniejsze i skraca to żywotność silnika

Polerowanie kanalow??
  
 
chyba kolektorow a nie kanalow....?...???
  
 
Cytat:
2004-05-28 13:28:11, Linku pisze:
chyba kolektorow a nie kanalow....?...???

Kanalow dolotowych i wylotowych. Pasowanie kanalow z kolektoremi jezeli masz kolektor zelwny jego tez mozna przepolerowac. Bo rurowy z GSi to nie trzeba. Tylko go dobrze spasowac z glowica zeby nie bylo uskokow i miejsc gdzie spaliny beda zaburzane.
  
 
sorki..w sumie to nie skojarzylem kanalow....ale juz wime o co chodzi....a kolekotry tez...ostatnio hydra polerowal i niezle teraz bryka maszyna
  
 
Cytat:
2004-05-28 21:50:22, Linku pisze:
sorki..w sumie to nie skojarzylem kanalow....ale juz wime o co chodzi....a kolekotry tez...ostatnio hydra polerowal i niezle teraz bryka maszyna

To lepiej zalozyc od wersji GSi poldka on jest calkiem inaczej zbudowany i poprawia elastycznosc.