MotoNews.pl
  

Instalka a elektronika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moze to troszke dziwne pytanie, ale zauwazylam, ze ta sama instalka potrafi miec zupelnie rozna elektronike - Bigas, Autronic... A moze w tym wszystkim najwazniejsza jest wlasnie elektronika a nie nazwa miksera czy listwy wtryskiwaczy? W sumie moze instalki nie roznia sie od siebie tak bardzo, w koncu musza miec to samo (weze, miksery, elektrozawory czy wtryskiwacze), a za to elektronika ma chyba najwieksze znaczenie. Jesli tak wlasnie jest to jaka elektronika jest nalepsza? Polskie sterowniki, wloskie?
  
 
Ja nigdy nie mialem instalki z elektronika ale widze roznice miedzy instalka a wlasciwie samym parownikiem. Mialem Landi-Renzo i bylo super mam Lovato i jest kiepsko

Takze nie wiem czy tylko elektronika ma znaczenie chociaz nie watpie ze w nowoczesnych instalacjach jest to jeden z najwazniejszych czynnikow

pozdr
  
 
I co.. tylko tyle? Nikt nie widzi roznicy w elektronice? Moze ktos mi wytlumaczy dlaczego prawie kazda instalka ma inna elektronike. Skad wiadomo jaka powinna byc i ze gazownik nie zaoszczedzil zakladajac jakas najtansza wersje?
  
 
Odpowiedz jest banalna - instalka moze pracowac autonomicznie bez elektroniki (wczesne generacje), polecam przejrzec typy generacji instalacji, bo chyba nie rozumiesz jak ona sama w sobie dziala.

Co innego jest z instalka od III generacji wzwyz, wszystko jest w jednym komplecie. Chociaz np. Diego moze wykorzystywac wtryskiwacze roznych firm.
  
 
Rozumiem dokladnie jak dzialaja instalacje gazowe i wiem, ze w I i II generacji wymog "komputera" jest uwarunkowany m.in przepisami. Wiem, ze mozna silniczek krokowy zamienic na "srube" i autko tez bedzie jezdzilo. Nie zrozumiales mojego pytania - chodzilo mi o typy elektroniki - jest wloska Autronic, polskie Bigasy i rozne inne klony lub patenty. Chodzilo mi ktora z nich jest lepsza lub gorsza i co np ma jedna a czego nie umozliwia druga - to wszystko
  
 
Najlepsze są ponoć holenderskie, ale to rarytasy na polskim rynku. Aczkolwiek programy procków sterujących LPG są tajne jak technologie NASA, walczyłem onegdaj z takim PICem.
  
 
Cytat:
2004-06-17 23:13:58, karolkaa pisze:
Rozumiem dokladnie jak dzialaja instalacje gazowe i wiem, ze w I i II generacji wymog "komputera" jest uwarunkowany m.in przepisami. Wiem, ze mozna silniczek krokowy zamienic na "srube" i autko tez bedzie jezdzilo. Nie zrozumiales mojego pytania - chodzilo mi o typy elektroniki - jest wloska Autronic, polskie Bigasy i rozne inne klony lub patenty. Chodzilo mi ktora z nich jest lepsza lub gorsza i co np ma jedna a czego nie umozliwia druga - to wszystko



A to sorka, zwracam honor.

Moge jedynie podejrzewac, ze sa one inaczej skonstruowane (to na pewno), posiadaj inne algorytmy, mozliwosci (cut-off i inne). Ja jestem za polskim produktem i wybralbym Bingo - z tego co widze ma na prawde sporo funkcji.
  
 
Cytat:
2004-06-17 23:13:58, karolkaa pisze:
[...]
Chodzilo mi ktora z nich jest lepsza lub gorsza i co np ma jedna a czego nie umozliwia druga - to wszystko



Na tak szczegółowe pytania może odpowiedzieć Ci ktoś, kto przerobił dokładnie wszystkie elektroniki do gazu. Chyba nie ma takiej osoby.
Podstawową funkcją każdej elektroniki do LPG jest utrzymanie lambda na poziomie 1 i tyle. Cała reszta to mniej lub bardziej przydatne dodatki. Choć np. czujnik temperatury uważam za rzecz, która powinna być obowiązkowo w każdej instalacji, a nie jako opcja. Zdecydowanie zawsze odradzam "głupie" elektroniki bez czujnika, przełączające na gaz tylko na podstawie obrotów. W zimie to nieźle potrafi wybrać ...orzeszki.
Pozdro.