W poszukiwaniu rzetelnych danych odnośnie osiągów polonezów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Piszę prace dyplomową --> "Analiza rozpędzania samochodu w ruchu prostoliniowym" Robie badanie na polonezie 1500. Poszukuję danych dotyczących czasu rozpedzania do 100 km/h char-tyki momentu obrotowego silnika ( ew. mocy). Prosilbym o pomoc. Z góry dziękuję. Wrazie potrzeby (lub w zamian udostępnię wyniki swoich obliczeń... )



[ wiadomość edytowana przez: majchal dnia 2004-06-10 12:36:01 ]
  
 
Cholerka szczerze mówiąc, to nie wiem jak można na taki temat napisać aż pracę dyplomową... ? Te 100 stroniczek przynajmniej musisz czymś zapełnić... Hmm... No ale wszystko można "rozdrobnić"...

Jest taki program pt. Car Test czy jakoś tak i dotyczy dokładnie Twojego problemu... Ma mnóstwo parametrów... Na pewno nie jest idealny... Ale i tak robi wrażenie... Może byłby przydatny...


[ wiadomość edytowana przez: Makaveli dnia 2004-06-09 23:13:43 ]
  
 
Pytanie Makaveli czy to praca dyplomowa na studiach czy w technikum, bo jak w technikum to nie sadze by ktoś pisał wiekszą niż 20 - 30 stron.
  
 
Na studiach szczególnie technicznych praca też nie musi mieć 100 stron może mieć 40 byle temat był w miare wyczerpany
  
 
Cytat:
2004-06-10 08:53:17, Mokry pisze:
Na studiach szczególnie technicznych praca też nie musi mieć 100 stron może mieć 40 byle temat był w miare wyczerpany



jako użytkownik 1500 mam nadzieje ze wspomożesz kolege ja niestety już nie moge
  
 
Cytat:
2004-06-09 22:52:58, goonga pisze:
Piszę prace dyplomową --> "Analiza rozpędzania samochodu w ruchu prostoliniowym" Robie badanie na polonezie 1500. Poszukuję danych dotyczących czasu rozpedzania do 100 km/h char-tyki momentu obrotowego silnika ( ew. mocy). Prosilbym o pomoc. Z góry dziękuję. Wrazie potrzeby (lub w zamian udostępnię wyniki swoich obliczeń... )


z całym szacunkiem .... ale co to za badania bazujące bardziej na spostrzezeniach niż na pomiarach.
Jaki jest sens takich pomiarów, jeśli ktoś ze stoperem będzie mierzył czas rozpędzania, a miernikiem będzie prędkościomierz w samochodzie który posiada 10% bład wskazania.
Takie badania można robić owszem, ale TYLKO na specjalistycznej aparaturze.
Kolejna rzecz to wiarygodnośc osób które podadzą wyniki pomiarów.
Praca taka bardziej by sie nadawało na prace z statystyka, badanie rozbieżności pomiędzy wynikami lub podobne.
  
 

Polecam niezastąpione narzędzie semiiżynierskie "cartest".

do ściagniecia (przy pomocy downoadacceleratora np flashget, gozzilla itp.) >>>TUTAJ <<<
  
 
Cytat:
2004-06-10 09:46:31, Aristo pisze:
Cytat:
2004-06-09 22:52:58, goonga pisze:
Piszę prace dyplomową --> "Analiza rozpędzania samochodu w ruchu prostoliniowym" Robie badanie na polonezie 1500. Poszukuję danych dotyczących czasu rozpedzania do 100 km/h char-tyki momentu obrotowego silnika ( ew. mocy). Prosilbym o pomoc. Z góry dziękuję. Wrazie potrzeby (lub w zamian udostępnię wyniki swoich obliczeń... )


z całym szacunkiem .... ale co to za badania bazujące bardziej na spostrzezeniach niż na pomiarach.
Jaki jest sens takich pomiarów, jeśli ktoś ze stoperem będzie mierzył czas rozpędzania, a miernikiem będzie prędkościomierz w samochodzie który posiada 10% bład wskazania.
Takie badania można robić owszem, ale TYLKO na specjalistycznej aparaturze.
Kolejna rzecz to wiarygodnośc osób które podadzą wyniki pomiarów.
Praca taka bardziej by sie nadawało na prace z statystyka, badanie rozbieżności pomiędzy wynikami lub podobne.




ja mam dostep do hamowni dynamicznej i G-Techa wiec moge i nawet zamieżam pomieżyć swojego nie widze wiec problemu aby wykonać dokładne badania kilku 1500 na potrzeby pracy dyplomowej
  
 
Mam dostęp do pracy badawczej PW SiMR o silnikach 1.5 AB i 1.6 CB. Są tam charakterystyki z hamowni 2x1.5 i 4x1.6. Nie chce mi sie tego wklepywać do excela. Mozemy sie umówić i sobie to skserujesz.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 

W celu wyjaśnienia. Potrzebuję DANE PRODUCENTA do zawarcia w e wstępie pracy... Praca opiera się na porównaniu obliczeń teoretycznych przyspieszen i czasów rozpędzania pojazdu z tymi jakie osiąga rzeczywisty kierowca na symulatorze AutoPW. (oraz weryfikacji tego co podaje producent a co jest w rzeczywistości osiągalne dla tego samochodu) Symulator samochodu o którym mówię to jeden z niewielu w europie symulator 2 generacji czyli jeszcze nie dynamiczny (tj. jest statyczny(nie rusza się) ) ale z b zaawansowanym modółem obliczającym.. Uwzglednia wzasadzie większość niezbędnych (czasem wydaje mi się ze az za dużo) elementów:
1 model sprzegła
2 rozbudowany model koła ogumionego (pneumatyka)
3 przechyły i przyspieszenia we wszystkich stopniach swobody
4....
5....
6 oczywiście wszelkie charakterystyki silnika włacznie z momentami bezwładnosci jego wirujących elementów itp

Jest to dość skomplikowane urządzenie. Wprowadzone ma dane poloneza 1500gaźnik

Dziękuję za program CT (przyda się dla porównania z moimi obliczeniami) Jednak nie są to dane jakie podaje producent.


Byćmoże ktoś z was ma jakiś katalog w którym bedzie czas rozpędzania do setki dla poloneza 1500 wpełni obciążonego...

Pozdrawiam wszystkich....

PS Prędkość się mierzy na piątym kole a przyspieszenie czujnikami przyspieszeń ale z kąd ja wezmę teraz nowiutkiego poloneza 1500 idealnie prostą drogę i bezwietrzną pogodę))

  
 
hehe. danych od producenta to raczej nie wyrwiesz. Nie pamiętam czy Chojnacki czy Grabowski swego czasu na to narzekał. Te wyniki które mam są z pracy badawczej robionej na zlecenie FSO. "Optymalizacja kata wyprzedzenia zapłonu" Silniki fabryczne, na początku prac były zbadane na hamowni.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."