Wykresy do 1.5 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Przeglądałem dziś wdawnictwo WKiŁ n/t Nexii i trafiłem na ciekawe wykresy charakterystyki silnika 1.5 DOHC. Z tego co pamiętam, to maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3600 obrotów i utrzymuje się do 4800. Czy to na pewno ten sam silnik co w naszych espero?
Pozdr.,
Wrolo
  
 
Tak, to ten sam silnik
  
 
tzn ze skoro max moment ma miedzy 3600 a 4800 to nie warto pilowac samochodu wyżej, kurde a ja na 2 biegu czasem i 5500 widziałem-musze zmienic styl jazdy
  
 
Dzięki za potwierdzenie!
Wobec tego wszystkich zainteresowanych wykresem mocy i momentu obrotowego odsyłam do tej pozycji http://www.bookservice.pl/X/oneRecordPages/d/26543olo-B.html

Swoją drogą osiągi te są całkiem przyzwoite.
Pozdr.,
Wrolo
  
 
Petersen

Auto warto krecic zeby po przelaczeiu na nastepny bieg obroty wpadly w zakres max momentu (najlepiej) chyba ze zaraz po max momencie masz drastyczny spadek (w co watpie)..
Najlepiej przeprowadz sobie symulacje na cartescie...
Ja swoje 2.0 piluje do 5900 obrotow i to daje najlepsze rezultaty mimo iz max monent mam od 2800 (potwierdzone na hamowni)

Pozdr
Jadziwn
  
 
to moze jakis skanik i wrzucic na stronke ten wykres??
  
 
Czyli jak krecic espero 1.5 na kazdym biegu zeby jak najlepiej chodzilo(przyspieszalo)??
  
 
do oporu ?
ja tak zawsze robiłem
  
 
Do oporu to znaczy do ilu? bo chyba nie do 7 tys. Wiem ze maksymalny moment obrotowy otrzymuje przy 4800 ale czy kady bieg 4800 czy moze troche wyzej?
  
 
ja zawsze trzymalem bieg do 5 tys a potem puszczalem oczywiscie jesli zalezalo mi na szybkim starcie i jezdzie a nie caly czas - chociaz cholera moze i caly czas ???



[ wiadomość edytowana przez: Lasombra dnia 2003-12-01 23:49:07 ]
  
 
to moze jakis skanik i wrzucic na stronke ten wykres??
  
 
Cytat:
Auto warto krecic zeby po przelaczeiu na nastepny bieg obroty wpadly w zakres max momentu (najlepiej) chyba ze zaraz po max momencie masz drastyczny spadek (w co watpie)..



czyli do ilu go krecic?


Cytat:
ja zawsze trzymaelem bieg do 5 tys a potem puszczalem oczywiscie jelsi zalezalo mi na szykim starcie i jezdzie anmei clay czas - chociaz cholera moze i caly cza ???




jak to niewiesz jezdziles i niewiesz?
  
 
takie małe off-nie bede zaczynał nowego posta : dzis widziałem pierwszy raz klubowe espero ( no moze byłe espero byłego klubowicza-Lasombry), jezdzi po jakiejs wiosce ale niewazne, wazne jest to ze wygląda naprawde fajnie-bardzo mi sie podoba

co do obrotow to ja jak pisalem-5500 i szybka zmiana biegu, obroty na moment spadaja ale auto ciagnie, moim zdaniem przekraczanie 5500-5800 nie ma juz sensu
  
 
Bartek

Na 1 kręc do 5500. Na reszcie do 5000
  
 
Cytat:
Bartek

Na 1 kręc do 5500. Na reszcie do 5000




No dobra dzieki. Ale ty tak robisz? czy tak najlepiej bedzie chodzil wiecie oco mi chodzi
  
 
Cytat:
2003-12-02 00:00:34, Zoltar pisze:
Bartek

Na 1 kręc do 5500. Na reszcie do 5000



cfaniak bo ma gass wiedz Bartek kręć , zmieniajac bieg przy takich obrotach autko bedzie duuuuzo piło, ale niepowiedziane ze caly czas tak trzeba jezdzic-szczerze mowiac zadko zerkam na obrotomierz, da sie wyczuc jak juz nie idzie auto a zaczyna wyc-wtedy wyzszy bieg i wioo
  
 
Ja czasami przycisne jak mam w baku 3/4 ale bardzo zadko tak mam wiec jezdze spokojnie. Ale chce wiedziec jak go krecic tak zeby bylo dobrze zebym niekrecil go na 6tys jak on i tak niebedzie szedl a sekundy bede tracil a koles w seycento sporting mnie rozjedzie wtedy
  
 
Cytat:
2003-12-02 00:02:19, Bartek1112 pisze:
Cytat:
Bartek

Na 1 kręc do 5500. Na reszcie do 5000




No dobra dzieki. Ale ty tak robisz? czy tak najlepiej bedzie chodzil wiecie oco mi chodzi



Twój silnik przy takich obrotach będzie jechał najefektywniej.

Jeżeli chciałem się ścigać, to tak. No minimalnie więcej kręciłem - 1 = 5800, reszta około 5300-5500

Np. W Mondeo V6 (Moc przy 6250) Na jedynce warto kręcić nawet pod 6700

Na innych biegach obroty nie spadają tak mocno jak na 1. Stąd nie trzeba kręcić wyżej

  
 
Zoltar dobrze prawi.
W 1,5 czuć po przekroczeniu 5 / 5,5 tys. obr. że to nić nie daje. Zwiększa się hałas, przyspieszenie nie.
Zmiana przy podanych prędkosciach powinna być najbardziej efektywna, bo przy wrzuceniu wyższego biegu obroty spadną w zakres między masymalnym momentem, a mocą.
  
 
Wielkie dzieki. Wiem juz co i jak bede sie stosowal do waszych wskazowek ja bede mial 3/4 baku ale to niepredko.