MotoNews.pl
  

Turbinka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak się zastanawiałem ostatnio co by było jakby do silnika 1.6 GLE dodać turbinę. Wiem że takie eksperymenty robiono na pierwszych 1.5 ale nie zbyt dlugo wytrzymywały. 1.6 powinien chyba wytrzymać, zwlaszcza jakby mu wzmocnić tłoki, korbowody itd. przy srednim doladowaniu daloby to ok.160KM tylko koszt operacji jest w wiekszosci warsztatow zabójczy (np. 8000zł za samą turbinę z montarzem).

Ale ogólnie chyba warto by się zastanowić nad takim rozwiązaniem??? Jak sądzicie??

Nomad
niepoprawny optymista
  
 
Moim zdaniem turbinka to dobry pomysl ale nie do tego silnika
ani 1.5 ani 1.6 jakby zmienic na jakis lepciejszy to juz predzej

pozdr
  
 
Największy problem stawia fakt iż poldi ma tylko trzy podpory i przy takiej mocy daje to tak ogromne obciążenie wały i naciski że trzeba by panewki wymieniać co jakieś 1000 km a po jakiś 3000 km wał poprostu by uległ zniszczeniu. silnik 1.6 wytrzyma jakieś 115 KM przy zywotności ok 45000 km.
  
 
Nawet gdyby mu powymieniać elementy na b.wytrzymałe (walek, korbowody, koło zamachowe itp. - bo taka wymiana to nie jest zbytnio droga a może by akurat się dało)??



Nomad
niepoprawny optymista
  
 
Nomad. Co do mocniejszych tłoków, korbowodów i sportowego wałka rozrządu to da to efekt i wytrzymią takie obciążenia. No nie da się jednak kupić super mocnego wału korbowego. Nikt nie produkuje wyczynowych wałów do silników 1,5 i 1.6. Tak mocne rasowanie silnika grozi rychłą jego smiercią. Dlatego polecam tuning mechaniczny dla ciebie bez narażania silnika na zniszczenie. A z tą turbinką to radzę się wstrzymać. Jak bym miał silnik pięcio podporowy to wówczas bez zastanawiania się bym turbinę zakładał!!! No heba żeby tak zawory bezpieczeństwa dobrać żeby nie przekroczyć tej bezpiecznej mocy samochodu.
Ale z doładowniem silnika benzynowego wzrasa zużycie paliwa i to dość mocno nawet do 80%.
  
 
..jak chcesz koniecznie turbo to radzilbym tak: DOHC 1600 a do tego płaskie tłoki od 2000=stopień spreżania koło7z malutkim hakiem.wałki nierządu na początek można zostawić.instalacja wtryskowa oa Argenty(albo gażnik ciśnieniowy najlepiej Renault turbo GT) intercooler od jakiegoś TDI, chlodnica oleju + dodatkowa pompa oleju pędzona z paska klinowego do obsługi sprężarki ,która to powinna wystarczyć od np bmw 5 td (używka w niezłym stanie to kilkaset zł)taka turbina sama z siebie daje jakieś 0.6 bara,co na wale powinno dać jakies 140-150 PRAWDZIWYCH koni
  
 
Silnik turbo nie powoduje wcale zwiekszenia zuzycia paliwa w normalnej jezdzie. Nawet potrtafi je zmniejszyc, gdyz mieszanka paliwo-powietrze jest spalana wydajniej. Oczywiscie mowimy tutaj o fabrycznych konstrukcjach turbo z zaawansowanym systemem kontroli i sterowania. Moim drugim samochodem jest SAAB 9000 2,3turbo automat. Silnik o mocy 200KM + skrzynia automatyczna + wiele innych "biorcow" energii (wspomaganie, klima, elektryczne sterowanie niemal wszystkiego) daje razem zuzycie ok. 12l/100km w ruchu warszawskim. Czy to jest duzo?
Moj klasyczny fiacik pali 11l/100km. I wnerwia mnie to niesamowicie....

pozdrawiam

Mariuszek
  
 
Zrob sobie lepiej tuning silnika mechaniczny,a jezeli chcesz szybciej jezdzic to zmien samochod z poloneza nigdy rakiety nie zrobisz.
  
 
Ja zastanawiam się nad sprężarką machaniczną jak w Merceesie SSK pomysłu F.Porsche
  
 
Moim zdaniem szkoda kombinowac i dokladac sprezarke bo sie to rozleci. Lepiej wrzucic silniczek np. Nissan 200 SX nie jest bardzo duzy i powinien wejsc. Razem ze skrzynia naturalnie ktora tamjest dosc dluga ale waska i moze wejdzie w tunel. Ale pytanko co powie most na te dodatkowe koniki?
  
 
Pewnie po pewnym czasie zaprotestuje!!! He He
  
 
Ireq a skąd ty to wszystko wiesz ????? to sprawdzone?????
  
 
..a sprawdzone,sprawdzone
już parę ładnych lat temu pewni spryciarze się tak zabawiali..

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2002-10-04 23:57:50 ]
  
 
..ej wyrwizab!
taki silnik +skrzynia jesli sprawny i legalny to wydatek na bide1500 euro ..jak sie ktos lubi bawic w przekładki za taaaka kasa to uprzejmie informuje ze do budy bmw e-30 wchodzi bez wiekszych problemów 3.5 litra24v(ok.260kucy) od 5 albo7.. i po malym rasowaniu otrzymuje sie norrmalnie dragstera..a kasa bydzie podobna..
  
 
Panowie panowie
W polonezie jest piekny silnik (z oznaczeniem F50 )
i więcej nie trzeba. Moim zdaniem szkoda kasy i czasu na kombinacje z mocniejszymi silnikami.Do mocnych silników trzeba by sprawdzić całą konstrukcje budy. Nie wiem czy rama i blachy wytrzymały by taką moc.
Pozd. K<
  
 
..oczywiście nie ale można temu zaradzić
  
 
Pisze z nadzieja ze znajdzie sie ktos kto ma na ten ten temat jaka kolwiek wiedze generalnie chodzi o turbinke do PF 125p . bedac dzisiaj na zlomie znalazlem takie urzadzonko nie wiem czy to fachowo nazwac turbina czy jaK . Jest to dokladniej taki sprzecik zakladany pod gaznik od niego odchodzi rorka ktora jest podlaczana do kolektora wydechowego . w tym urzadzonku znajduje sie w srodku taki jakby wiatraczek no i oczywiscie to wejscie od tej rurki ktora laczy ta turbinke z kolektorem .W maluszkach sa takie same tzw "turbinki kowalskiego" . prosze o informacje czy taka "turbinka" podnoi cos na mocy a chociarz na osiagach czy tylko jest to kolejna rzecz niepotrzebna a takze inne informacje z nia zwiazane . bo w sumie zainteresowalo mnie to tym bardziej ze pierwszy raz widze takie cos do PF125p ale za cene zlomu uwazam ze dobry zakup .
  
 
"Turbinka Kowalskiego"
Daj sobie z tym spokój
  
 
no ale dlaczego ?? nic ona nie zmienia?? ja slyszalem przynajmniej na temat tych do malucha rozne opinie jedni twierdza ze jeszcze gorzej niz bez niej drudzy mowia ze troszke lepiej a trzeci ze licznik w maluchu zamyka . ale przynajmniej mi sie wydaje ze powinno cos dodac . tym bardziej ze po czesci ma troszke zasade dzialania jak turbina
  
 
ja się kiedyś interesowałem tym tematem i o niczym takim nigdy nie słyszałem... ojcieć szwagra jest a raczej był mechanikiem przez cały okres istnienia fiatów i o niczym takim nie słyszał... pozatym nasze silniki mają dużą wadę uniemożliwiającą mocowanie turbin : tylko 3 łożyska... to znaczy turbinę dałoby się zamontować , ale silnik by tego nie wytrzymał... przynajmniej nie zbyt długo...