MotoNews.pl
  

[126] Problemy z olejem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam kłopocik. Świeci mi się kontrolka oleju. Zapala się jak staje na światłach. I obroty są niskie. Poziom oleju w normie. Pasek naciągnięty odpowiednio.
Autko jeździ na oleju 15W40 Orlen Classic (wiem że kicha ale mam auto od 2 tygodni i taki olej zalał właściciel), wyposażone jest w prądnice. Przebieg 57.000. (być może coś z tych informacji się przyda).
Co się dzieje ?
  
 
pasek nie ma nic do cisnienia oleju :| mi to wyglada na panewki albo gniazdo walka rozrzadu w bloku...
  
 
Kiepskie ciśnienie... szykuje sie remont. Panewki i te sprawy. Bo raczej zaślepki na wale nie obstawiam.
  
 
ja stawiam na walek w bloku...
  
 
nie wiem jak w malcach jest ale w kantach normalne przy rozgrzanym silniku zarzenie sie kontrolki cisnienia zwlaszcza jesli:
Cytat:
I obroty są niskie




mysle ze mozna obrotki podciagnac troszke
  
 
Zobaczymy jak troszkę podkręce obroty, ale w Boberze nigdy nie mam zarzenia się kontrolki. A tutaj jakieś takie kwiatki
  
 
Zrobienie kapitalki nigdy nie zaszkodzi, przynajmniej go rozkręć i popatrz gdzie jakie luzy są.
  
 
U mnie jeszcze sie nigdy odpukać nie palila kontrolka ciśnienia na wolnych obrotach nawet jak były ustawione bardzo nisko więc domniemam że w kaszlu zapalanie sie tej kontrolki to nie jest norma...
  
 
U mnie sie zaswieciła 50 kilomtrów po kapitalce .
Panewka sie obrobiła tak na 3 mm po obwodzie
  
 
Jesli zaslepki na wale sa w porzadku, to sprawdz jeszcze (nie wiem jak to profesjonalnie nazwac) zawor upustowy pompy oleju, znajdujacy sie w pokrywie rozrzadu. Tam jest taka sprezyna, ktora sie poddaje jesli cisnienie oleju jest za duze - moze sie wyrobila czy cus?

Jesli to nie pomoze to prawdopodobnie zuzyte sa panewki (szlif walu i wymiana) i/lub wyrobiony otwor w bloku na walek rozrzadu (tulejowanie bloku lub nadwymiarowy walek).

Tymczasowo moze pomoc wlanie gestszego oleju (20W50) lub MotorDoctora (sprawdzilem, dziala). Ale na to decyduj sie dopiero wtedy kiedy bedziesz mial 100% pewnosc ze silnik to trup do remontu, czyli nie masz juz nic do stracenia
  
 
Cytat:
2004-06-21 13:13:23, MCQUEEN pisze:
Kiepskie ciśnienie... szykuje sie remont. Panewki i te sprawy. Bo raczej zaślepki na wale nie obstawiam.



A dlaczego nie . czasem najprostrze rozwiązania są najlepsze.
Jeśli silnik ma naprawdę taki przebieg i nie był katowany to ja bym właśnie obstawiał że brok wypadł. Ewentualnie problem z pompą oleju.
  
 
Nie ten silnik naprawdę nie był katowany i naprawdę ma taki przebieg, mam wszystkie dokumenty. A ja o dziwo też go nie katuję.
  
 
takie małe przebiegi nie biorą się z nikąd..pewnie poprzedni właściciel robił tylko krótkie dystanse raz na tydzień. przez ten czas ledwo zdążył spuścić ssanie - silnik niedogrzany, w oleju pełno benzyny itp...
  
 
To prawda. Auto robiło głównie trasę z pod jego domu na działkę (i z powrotem) dwa razy w tygodniu. Do pracy chodził piechotką. Ale Bober miał znacznie mniejszy przebieg. (32.000), a wszystko zawsze było IDEALNIE
  
 
To prawda. Auto robiło głównie trasę z pod jego domu na działkę (i z powrotem) dwa razy w tygodniu. Do pracy chodził piechotką. Ale Bober miał znacznie mniejszy przebieg. (32.000), a wszystko zawsze było IDEALNIE