Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-06-21 12:34:31 Mam kłopocik. Świeci mi się kontrolka oleju. Zapala się jak staje na światłach. I obroty są niskie. Poziom oleju w normie. Pasek naciągnięty odpowiednio.
Autko jeździ na oleju 15W40 Orlen Classic (wiem że kicha ale mam auto od 2 tygodni i taki olej zalał właściciel), wyposażone jest w prądnice. Przebieg 57.000. (być może coś z tych informacji się przyda). Co się dzieje ? |
![]() nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2004-06-21 12:57:08 pasek nie ma nic do cisnienia oleju :| mi to wyglada na panewki albo gniazdo walka rozrzadu w bloku...
|
![]() MCQUEEN F&F Sympatyk Fiat 127 Łódź | 2004-06-21 13:13:23 Kiepskie ciśnienie... szykuje sie remont. Panewki i te sprawy. Bo raczej zaślepki na wale nie obstawiam. |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2004-06-21 13:22:09 ja stawiam na walek w bloku... |
![]() moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-06-21 19:15:40 Zobaczymy jak troszkę podkręce obroty, ale w Boberze nigdy nie mam zarzenia się kontrolki. A tutaj jakieś takie kwiatki ![]() |
![]() Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2004-06-21 19:34:56 Zrobienie kapitalki nigdy nie zaszkodzi, przynajmniej go rozkręć i popatrz gdzie jakie luzy są. |
![]() 2Rotor F&F Wolny Słuchacz :) Rotary wannabe... Toruń | 2004-06-21 21:22:23 U mnie jeszcze sie nigdy odpukać nie palila kontrolka ciśnienia na wolnych obrotach nawet jak były ustawione bardzo nisko więc domniemam że w kaszlu zapalanie sie tej kontrolki to nie jest norma... |
![]() CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2004-06-21 21:25:07 U mnie sie zaswieciła 50 kilomtrów po kapitalce .
Panewka sie obrobiła tak na 3 mm po obwodzie ![]() |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2004-06-22 10:34:13 Jesli zaslepki na wale sa w porzadku, to sprawdz jeszcze (nie wiem jak to profesjonalnie nazwac) zawor upustowy pompy oleju, znajdujacy sie w pokrywie rozrzadu. Tam jest taka sprezyna, ktora sie poddaje jesli cisnienie oleju jest za duze - moze sie wyrobila czy cus?
Jesli to nie pomoze to prawdopodobnie zuzyte sa panewki (szlif walu i wymiana) i/lub wyrobiony otwor w bloku na walek rozrzadu (tulejowanie bloku lub nadwymiarowy walek). Tymczasowo moze pomoc wlanie gestszego oleju (20W50) lub MotorDoctora (sprawdzilem, dziala). Ale na to decyduj sie dopiero wtedy kiedy bedziesz mial 100% pewnosc ze silnik to trup do remontu, czyli nie masz juz nic do stracenia ![]() |
![]() _Szary stock Punto 75elx -4 ... Łódź | 2004-06-22 10:52:12
A dlaczego nie ![]() Jeśli silnik ma naprawdę taki przebieg i nie był katowany to ja bym właśnie obstawiał że brok wypadł. Ewentualnie problem z pompą oleju. |
![]() moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-06-22 11:31:48 Nie ten silnik naprawdę nie był katowany i naprawdę ma taki przebieg, mam wszystkie dokumenty. A ja o dziwo też go nie katuję. |
![]() widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2004-06-22 12:18:14 takie małe przebiegi nie biorą się z nikąd..pewnie poprzedni właściciel robił tylko krótkie dystanse raz na tydzień. przez ten czas ledwo zdążył spuścić ssanie - silnik niedogrzany, w oleju pełno benzyny itp... |
![]() moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-06-22 12:47:11 To prawda. Auto robiło głównie trasę z pod jego domu na działkę (i z powrotem) dwa razy w tygodniu. Do pracy chodził piechotką. Ale Bober miał znacznie mniejszy przebieg. (32.000), a wszystko zawsze było IDEALNIE ![]() |
![]() moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-06-22 12:47:58 To prawda. Auto robiło głównie trasę z pod jego domu na działkę (i z powrotem) dwa razy w tygodniu. Do pracy chodził piechotką. Ale Bober miał znacznie mniejszy przebieg. (32.000), a wszystko zawsze było IDEALNIE ![]() |