MotoNews.pl
1 TŁOKI DOHC - POSZUKIWANIA (39087/27) - PT
  

TŁOKI DOHC - POSZUKIWANIA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W poszukiwaniu tłoków do DOHC zadzwoniłem do fabryki w Gorzycach. Oczywiście tłoków nie mają bo wycofali ze swojej oferty z powodu małego popytu. To co mieli na magazynie wyprzedali po 27 zeta i sprawa się zakończyła. Niemniej jednak nie mówią nie jeżeli chodzi o wykonanie pewnej partii na zamówienie. Wtedy cena oscylowałaby w granicach 50-60 zł za 1 sztukę. Dlatego też mam pytanie : Kto byłby chętny na tłoki i w jakich wymiarach/nadwymiarach naprawczych. Bo być może udałoby się nam zebrać odpowiednia ilość i zamówić partie tłoków do naszych DOHC. Czekam na wasze opinie.
  
 
Ile musi byc zamowien aby uruchomili produkcje? Czy PRIMA w Łodzi robi jescze pierscienie do DOHC? Moiwimy o tlokach z plaskimi denkami (2.0) czy wypuklych? (1,6 lub 1,8? ) Interesowalby mnie jeden lub dwa komplety plaskich na drugi nadwymiar (84,4)


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-06-21 01:58:54 ]
[ powód edycji: modyfikacja tematu, tylko! ]
  
 
Ja bym reflektowam na 2,0 DOHC na 2-gi naprawczy, za te cene moge kupic nawet 8 sztuk
  
 
Należałoby ustalic rodzaj denek, ja osobiście myślałem o wypukłych. No i raczej wszystkie w wymiarze naprawczym czyli na szlify. A 84,4 to chyba jest I szlif ? Nieważne.
Piszcze co komu potrzeba, to może wystarczy żeby zrealizować zamówienie. Przy cenie 50 zł nalezałoby zamówić 200 szt tłoka, Ale wiadomo mniej też pewnie zrobią tylko że cena wzrośnie. Niestety bez określonej ilości tłoków nie ma nawet im co głowy zawracać, bo gadka że jakby było to bym pewnie kupił komplet czy dwa ich nie wzruszy.A w sumie to dobrze byłoby zebrać ewentualne zapotrzebowanie z F&F i LKP. Być może wtedy da radę coś załatwić.

  
 
Cytat:
2004-02-12 15:40:53, arturw pisze:
A w sumie to dobrze byłoby zebrać ewentualne zapotrzebowanie z F&F i LKP.


W LKP to w sumie chyba jest tylko pięć DOHC-ów: trzy razy 2,0 i dwa 1,6, więc tu chyba wielkich zamówień by nie było.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Ja bym wziął komplet, może dwa wypukłych a wymiar to jeszcze niejestem pewny bo musze pomierzyć, ale napewno wezme. Pisałem do gorzyc maila kiedys i koleś mi odpisał że nigdy !!! nie produkowali takich tłoków
  
 
JA bym wzial 1 komplet II szlif
Rozumiem ze 200 sztuk bedzie na jedym wymiarze ??

DO gorzyc mam pare kilometrow
kumpel kiedys kupil 3 tloki gorzowskie
Rowniez mu powiedzial ze musi byc "grubsze" zamownienie zeby wznowic produkcje
  
 
Witam!
Zaczynam dochodzić do wniosku że w tym kraju napradę uczą marketingu bazarowego.To Gorzycom nie opłaca się produkcja, a Mahle ma stale w ofercie tłoki do DOHC tylko cena powalająca.
Przy takiej cenie biorę 5 kompletów, ale wznios denka musiał by być 8 mm i drugi szlif czyli 84,6mm.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-02-12 21:23:06, Mruk pisze:
Witam!
Zaczynam dochodzić do wniosku że w tym kraju napradę uczą marketingu bazarowego.To Gorzycom nie opłaca się produkcja, a Mahle ma stale w ofercie tłoki do DOHC tylko cena powalająca.
Przy takiej cenie biorę 5 kompletów, ale wznios denka musiał by być 8 mm i drugi szlif czyli 84,6mm.
Pozdrawiam



z mojej literatury wynika ze nadwymiary byly co 0,2 mm. Nominalne tloki mialy 84mm, 1 szlif- 84,2 2 szlif - 84,4 a trzeci - 84,6
  
 
Cytat:
2004-02-12 22:39:24, kosa131 pisze:
z mojej literatury wynika ze nadwymiary byly co 0,2 mm. Nominalne tloki mialy 84mm, 1 szlif- 84,2 2 szlif - 84,4 a trzeci - 84,6



z mojej też ale w niektórtych katalogach wystepuje +.4 jako I nadwymiar a w dokumetacji Fiata jako II
  
 
Witam...jesli dojdzie do zakupu tych tlokow..to ja osobiscie poprosze caly komplet (4 sztuki) garbatych do silnika 1.8 trzeci szlif.
... wiec prosze mnie juz liczyc...a wlasciwie moje 4 tloki...
...bo jestem zdecydowany na wiecej niz 100% (w razie czego mozna mnie zlapac pos 502525689...gdybysmy mieli sie dogadac co do formy rozliczenia czy tez zlozenia samego zakupu i formy platnosci)
Pozdrawiam i czekam na wiesci...
P.S. Z gory dziekuje za info.
  
 
Ja bym też z chęcią zamówił, ale znalazłem już inny materiał na tłoki do adaptacji.
  
 
Cytat:
2004-02-13 04:26:59, Mrozek pisze:
Ja bym też z chęcią zamówił, ale znalazłem już inny materiał na tłoki do adaptacji.


Ciekawe, ciekawe....
  
 
Jak na razie wychodzi jakieś 60 tłoków. Popytajcie , moze ktoś będzie reflektował, moze jakiś znajomy, może znajomy warsztat ? 60 tłoków to już jest coś, podejrzewam ze przy 100 szt można próbować złożyć zamówienie.
  
 
ArturW:
pytales na innych forach "fiatopodobnych"?

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Myślę, że ja też bym reflektował na komplecik płaskich tłoków do 2.0 DOHC. Tylko muszę sprawdzić na który szlif.
  
 
rozglosilem akcje w ogloszeniach na weteranszos.pl link
oraz na Oldtimer Fiat Club (znowy dziala)
link

Czy ktos ma konto na Allegro i mogl puscic ogloszenie?


[ wiadomość edytowana przez: Rys1977 dnia 2004-02-13 18:29:09 ]
  
 
Ponieważ trudno będzie skompletować jedno duże zamówienie na konkretny wymiar naprawczy, proponuję żeby wynegocjować z fabryką następujące warunki: niech wykonają partie odlewów tłoków w ilosci np 200 szt i następnie obrobią je na dwa a najlepiej trzy wymiary tj. 84,4mm (II szlif), 84,6mm (IIIszlif) oraz na dziki nadwymiar 0,8 mm tj na 84,8mm (IV szlif) bo jest taki potrzebny dla silników mocno wyeksploatowanych aby uniknąć tulejowania bloku. Mnie osobiście udało się nawet trafić na tłoki 85 mm więc to nie jest mój wymysł tylko faktycznie takie tłoki produkowano, zresztą do silnika standart (OHV 1600) jest przewidziany właśnie tłok w nadwymiarze 0,8 ze względu na utrudnione tulejowanie sąsiednich cylindrów. Proponuję również aby nie zamawiać tłoków płaskich lecz z denkiem wypukłym +2,5mm ponieważ DOHC 2,0 ma stosunkowo niski stopień sprężania (9,0) Dzięki temu nie trzeba będzie planować głowicy o 0,5mm a tylko do zabielenia. Koledzy, którzy będą chcieli płaskie tłoki mogą zlecić stoczenie garba na denku w zakładzie wykonującym obróbki silników, nie jest to operacja kosztowna i skomplikowana.
  
 
Przepraszam,oczywiście Kosa ma rację,chodzi mi o wymiar 84,4.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-02-13 17:34:12, predki pisze:
Ponieważ trudno będzie skompletować jedno duże zamówienie na konkretny wymiar naprawczy, proponuję żeby wynegocjować z fabryką następujące warunki: niech wykonają partie odlewów tłoków w ilosci np 200 szt i następnie obrobią je na dwa a najlepiej trzy wymiary tj. 84,4mm (II szlif), 84,6mm (IIIszlif) oraz na dziki nadwymiar 0,8 mm tj na 84,8mm (IV szlif) bo jest taki potrzebny dla silników mocno wyeksploatowanych aby uniknąć tulejowania bloku. (...)


Eeeem, to tak można? Myślałem że każdy nadwymiar ma osobną formę, nie wpadłem na to że prościej/taniej jest zrobić największy i obrobić skrawaniem . Skoro byłaby taka możliwość to ja bym oczywiście reflektował na komplecik na I-III oraz następny, czyli dwa kolejne nadwymiary. Jeden komplecik bym wziął na pewno od ręki, drugi może później jak kasa pozwoli.
Cytat:
Proponuję również aby nie zamawiać tłoków płaskich lecz z denkiem wypukłym +2,5mm ponieważ DOHC 2,0 ma stosunkowo niski stopień sprężania (9,0) Dzięki temu nie trzeba będzie planować głowicy o 0,5mm a tylko do zabielenia. Koledzy, którzy będą chcieli płaskie tłoki mogą zlecić stoczenie garba na denku w zakładzie wykonującym obróbki silników, nie jest to operacja kosztowna i skomplikowana.


No i znowu zostało poprawione moje wyobrażenie o świecie, bo myślałem że "garbate" tłoki mają denko ukształtowane w sposób wypukły z obu stron (tzn. z drugiej wklęsłe ), żeby nie było niepotrzebnej masy, ale jeśli jest jak piszesz to tym lepiej gdyż każdy może mieć takie jak chce. Ja bym wolał wersję z garbem, ale płaskie w ostateczności też łyknę jeśli taka będzie wola większości. Jednak nie ukrywam, że zależałoby mi na garbie .

Możecie mnie dopisać do listy: 1 komplet, dowolny nadwymiar, mały garb. No chyba że z dużym też bez problemu podejdą .