Tuning silnika na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym się dowiedzieć czy można zrobic coś w silniku zasilanym LPG aby zwiększyć jego moc. Mam espero 1.5 GLX z 1997 roku z instalacją podciśnieniową. Chciałbym uzyskać większą moc za niewielkie pieniędze
czekam na podpowiedzi
  
 
Cytat:
2004-05-11 20:19:29, paszus pisze:
Chciałbym uzyskać większą moc za niewielkie pieniędze
czekam na podpowiedzi



Każdy by tak chciał.
  
 
Witam
Zajrzyj na forum Epero i poszukaj w wyszukiwarce-ten temat już kilka razy poruszany.
  
 
Mozna pobawic sie mieszanka, mi sie kiedys tak udalo ustawic ze lepiej przyspieszal no ale palil 23 l / 100km.

pozdr
  
 
Spróbuj podłączyć pod komputer instalacje w warsztacie gdzie ją montowałeś, niech ustawią na jazdę sportową i dadzą więcej do mieszanki benzyny. Będzie nieco więcej palił, ale za to jak się będzie bujał pzdr
  
 
Cytat:
Spróbuj podłączyć pod komputer instalacje w warsztacie gdzie ją montowałeś, niech ustawią na jazdę sportową i dadzą więcej do mieszanki benzyny.


To tak można
A mnie sie wydawało że jak sie spala gaz to w komorze niepowinno być benzyny i odwrotnie
  
 
Cytat:
2004-05-12 20:00:38, thaniel pisze:
Mozna pobawic sie mieszanka, mi sie kiedys tak udalo ustawic ze lepiej przyspieszal no ale palil 23 l / 100km.

pozdr



Skąd ja to znam
  
 
Cytat:
2004-05-11 20:19:29, paszus pisze:
Chciałbym uzyskać większą moc za niewielkie pieniędze
czekam na podpowiedzi



Oczywiście zwiększyć moc pozostając przy LPG. Z tanich metod masz jedynie : mikser z większym przelotem żeby mniej dławić silnik, wzbogacona mieszanka i wcześniejszy zapłon.
Inne tanie mody to odchudzić auto - wywalić z niego wszystko co zbędne: gumowe i tekstylne dywaniki, koło zapasowe, narzędzia itp.
Wszelkie inne sposoby to już większe wydatki. Chociaż zależy co Ty rozumiesz pod hasłem ,,niewielkie pieniądze"??
Najlepszy stosunek przyrostu mocy do wyłożonych pieniędzy daje zmiana auta. Na drugim miejscu zmiana silnika na większy, na trzecim dodanie turbosprężarki. Wzmacnianie silnika wolnossącego jest zazwyczaj najdroższe.
  
 
Cytat:
2004-05-12 23:46:37, gondoljerzy pisze:
Wzmacnianie silnika wolnossącego jest zazwyczaj najdroższe.



To zależy od silnika. Jeśli producent nie wysilił zbytnio, dużo można osiągnąć stosunkowo małym kosztem.
  
 
Wiem że jak ma się instalację to śróbką na parowniku(tak jak pisali koledzy niżej)
Gość ma BMW3 i po regulacji na gazie lepiej się jeździ niź na benie......
a'propo turbosprężarki i nitro ... można założyć turbo albo nitro(lub wszystkoo razem) przy zasilaniu LPG???????..ciekawe...hehe
  
 

a'propo turbosprężarki i nitro ... można założyć turbo albo nitro(lub wszystkoo razem) przy zasilaniu LPG???????..ciekawe...hehe

Spokojnie mozna, jezdzi u nas auto z nox i lpg, razem to nie polecam uzywac tego, osobno z zachowaniem zdrowego rozsadku, czemu nie?
  
 
W jakiejś gazetce tuningowej czytałem o autku z silnikiem przerobionym typowo pod gaz (zwiekszony stopień sprężania do granicy detonacji na benzolu) , parametry mu wzrosły( m. in. moc i moment), ale było napisane do momentu rozgrzania silnika to lepiej się z miejsca nie ruszać, bo na benie to pracował jakby to jego ostatnie tchnienie. Jak znajdę tę prasę to mogę coś dokładniej opisać
  
 
Cytat:
2004-05-14 21:51:45, omegafan pisze:
a'propo turbosprężarki i nitro ... można założyć turbo albo nitro(lub wszystkoo razem) przy zasilaniu LPG???????..ciekawe...hehe


Oczywiście że można, tylko warto zatanowić się nad sensem. LPG zakładasz żeby oszczędzac. Wkładasz do bagażnika ciężką butlę.
Założenie turbo jeszcze można pojąć - masz większą moc i nadal śmigasz na LPG. Ale podtlenek? Korzystanie z niego kosztuje ciężkie pieniąchy. 1 kg gazu 30-50zł zależnie od miejsca zakupu. I jeszcze jedna butla w bagażniku. To już się kupy nie trzyma, moim zdaniem. Podtlenek w Polsce jest dla bogatych. Ewentualnie specjalnie do wyścigów na 400m. W autku z LPG to pomyłka.
  
 
taki full wypas(turbo, nitro, LPG) to dobry sposób aby zostać drugim Hermaszewskim
  
 
Cytat:
2004-05-17 08:56:38, rob_cox pisze:
taki full wypas(turbo, nitro, LPG) to dobry sposób aby zostać drugim Hermaszewskim



A u nas taki Hermaszewski jezdzi, no taki 2/3. Ma gaz i nitro. W bagaznku ma jeszcze tube i wzmacniacz Procz tego nie wejdzie nawet skoroszyt Ale jezdzi i ma sie dobrze, oszczedza i zaszpanowac tez moze Co oszczedzi na gazie wyda na NOX... To tez metoda
  
 
Cytat:
Założenie turbo jeszcze można pojąć - masz większą moc i nadal śmigasz na LPG



hhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
naprawdę takie coś można mieć???????????, czy to tylko brak wiedzy
pozdrawiam

NIEAKTUALNE......
brak wiedzy-krótka pamięć



[ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2004-05-17 19:56:15 ]
  
 
Cytat:
2004-05-17 15:50:34, szczegol pisze:

A u nas taki Hermaszewski jezdzi, no taki 2/3. Ma gaz i nitro. W bagaznku ma jeszcze tube i wzmacniacz Procz tego nie wejdzie nawet skoroszyt Ale jezdzi i ma sie dobrze, oszczedza i zaszpanowac tez moze Co oszczedzi na gazie wyda na NOX... To tez metoda



O szpanowaniu jakoś nie pomyślałem.
  
 
ja w poldku usunolem gardziele i dyfuzory z gaznika mikser mam palnikowy. Z ukladu benzyniwego dziala tylko ssanie. po usunieciu tych elementow auto jezdzi znacznie lepiej niz na benzynie.spalanie to minimalnie 8l na 100 km a max niewiem srednio 10.
  
 
Cytat:
2004-05-19 09:03:47, gondoljerzy pisze:
O szpanowaniu jakoś nie pomyślałem.



A szpan to też sposób na życie
  
 
Cytat:
2004-05-12 20:00:38, thaniel pisze:
Mozna pobawic sie mieszanka, mi sie kiedys tak udalo ustawic ze lepiej przyspieszal no ale palil 23 l / 100km.



Dużo jest z tym roboty??
Nosze sie z zamiarem założenia do Łady (gaźnik Poloneza) gazu. Planuje ją wykorzystywać głównie w KJS, silnik jest po dość znacznych przeróbkach. Zastanawia mnie, czy na "rozlegulowanym" gazie mam szanse uzyskać większą moc niż na benzynie??? Z benzyną mam np taki problem, że na szybkich, ciasnych zakretach silnik zaczyna przerywać, ponieważ paliwo w komorze pływakowej jest "wypychane" siłą odsrodkową. Na gazie odejdzie ten problem, ale czy nie dojdą inne problemy??? Czy ten pomysł , ma jakikolwiek sens?