Grzeje sie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Posiadam escorta 1,3 na gazie.
Wczoraj po dluzszym jezdzeniu po miescie po pewnym czasie wskaznik temperatury zaczal przekraczac litere A (wczesniej dochodzil do A i wlaczal sie wiatrak, dalej nie szlo) przekroczyl L i szedl dalej. Dobrze ze bylem juz wtedy kolo domu bo doszedl do czerwonego. Wylaczylem silnik, wlaczylem tylko zaplon, wiatrak chodzil. Mialem nadzieje ze to cos chwilowego.
Rano sprawdzilem poziom plynu i oleju, jest OK. Odpalilem silnik i jade do roboty. Wskazowka idzie do gory w oczach. Pod robota (2 km drogi) jest juz na L. Wylaczylem silnik. Wlaczam zaplon, wiatrak nie chodzi.
Czy ktos z Was ma jakies pomysly?

Wedlug mnie moze byc to tylko termostat, zacina sie i nie ma pelnego obiegu plynu. Ale moze byc tez cos innego.

Pomozcie,
Tomek
  
 
Sprawdz, czy masz cieple przewody doprowadzajace i odprowadzajace ciecz od chlodnicy. Skoro wiatrak nie chodzil to moze sie uszkadzac rowniez czujnik.
  
 
99.9% termostat mialem to samo tyle ze na autostradzie zaczal sie gotowac
  
 
jezeli nie włącza sie wentylator to prawdopodobnie włącznik termiczny (czujnik) wentylatora! przejedz sie kawałek i sprawdz czy przewody dochadzące do chłodnicy są ciepłe! jesli są ciepłe to wystarczy zmienic czujnik! a jezeli nie są ciepłe to termostat jest walnięty
  
 
Mysle, ze nie czujnik bo gdyby byl czujnik to powodowaloby to tylko nie wlaczanie sie wiatraka przy okreslonej. Problem polega na tym, ze bardzo szybko (zdecydowanie za szybko dochoddzi do tej temperatury).
  
 
Sprawdzilem, oba przewody, doprowadzajacy i odprowadzajacy, sa cieple. Czyli to nie termostat. Ma ktos moze jeszcze jakies pomysly?
  
 
a "tylko" nie włączanie sie wentylatora pododuje duzy wzrost temperatury!
  
 
A jak wygląda sprawa płynu chłodzącego ........może jest walnięta chłodnica.......ale jak dla mnie to czujnik przy termostacie albo sam termostat.......miałem to samo, najpierw walnął mi czujnik a potem termostat......wymieniłem i wszystko wróciło do normy; mniej więcej
  
 
Z plynem chyba wszystko w porządku. Teraz wybadalem dokladniej z tymi przewodami do chlodnicy. Jak wskazowka jest na "O" to dolny jest jeszcze zimny, gorący robi się dopiero gdy jest naprawde wysoka temperatura. Wyglada to tak jakby termostat za późno otwierał.

No ale jeszcze wiatrak sie nie załącza.
Czujnik od niego jest przy termostacie czy przy chlodnicy? (escort 1,3; 96 rok; jednopunkt)
  
 
A może sam wiatrak padł? Z tego co czytam wiatrak nie chodzi wogóle... termostat działa. Można podać napięcie do wentylatora i sprawdzić czy drgnie...
  
 
Moze padl wiatrak, moze padl czujnik - dzisiaj bede mial czas to to sprawdze.

Pisze jednak po raz kolejny - wiatrak powinien zalaczas sie dopiero przy wysokiej temperaturze a moje auto zdecydowanie za szybko dochodzi do tej temperatury, prawie widac golym okiem ruch wskazowki. Musi byc jeszcze cos innego padniete.
  
 
Dodam jeszcze wykaz bezpieczników przy akumulatorze. Może padł "D" odpowiedzialny za wiatrak.

Bezpieczniki główne w przedziale silnika
Oznaczenie Maksymalne natężenie prądu Zabezpieczany obwód lub odbiornik
A 80 A Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3)
B 60 A Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2)
C 60 A Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1)
D 50 A lub 40 A Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy
E 50 A Ogrzewanie szyby przedniej
F 50 A Przekaźnik świec żarowych silnika wysokoprężnego